Jalkojen pituusero, vaikutusta treeniin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pune
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että oikea jalkani on vasenta lyhyempi. Kyykkyä en tee, jalkaprässillä menty (leveämmällä asennolla, jalan ulkoreuno ihan reunalla.) Prässissä huomaa, että kun jalat asettaa samalle tasolle, niin oikea polvi on n. 1.5cm alempana. Kipuja minulle ei ole tullut, sekä terveystarkastuksessa (mistä on kyllä aikaa) ryhti todettiin hyväksi. Jalkaprässiä kokeilin niin, että pidän lyhyempää jalkaa hitusen ylempänä kuin toista., en tiedä onko sitten viisasta vaiko ei?
Kannattaisiko asian vaan antaa olla vaiko käydä fysioterapetuilla?

e. Onko tästä mitään haittavaikutusta treeniin?

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että oikea jalkani on vasenta lyhyempi. Kyykkyä en tee, jalkaprässillä menty (leveämmällä asennolla, jalan ulkoreuno ihan reunalla.) Prässissä huomaa, että kun jalat asettaa samalle tasolle, niin oikea polvi on n. 1.5cm alempana. Kipuja minulle ei ole tullut, sekä terveystarkastuksessa (mistä on kyllä aikaa) ryhti todettiin hyväksi. Jalkaprässiä kokeilin niin, että pidän lyhyempää jalkaa hitusen ylempänä kuin toista., en tiedä onko sitten viisasta vaiko ei?
Kannattaisiko asian vaan antaa olla vaiko käydä fysioterapetuilla?

e. Onko tästä mitään haittavaikutusta treeniin?

Kannattaa kiinnittää huomiota. Itselläni (tosin muistakin syistä johtuen kuin vain jalkojen pittuserosta) pääsi kehittymään todella ärsyttävä lihasepätasapaino, kun en tarpeeksi kiinnittänyt asiaan huomiota. Jälkeenpäin aika v*ttumaista yrittää tasapainottaa jalkojen ja mahdollisesti pitkiin selkälihaksiinkin kehittynyttä epätasapainoa, kun se on sitten semmosta taiteilua puolien kanssa. Tuosta pituuserosta tulee helposti sekundaarista skolioosia selkään, jota omalla treenillä voi huomaamatta vahvistaa. Itse pidän pohjallista lyhyemmän jalan kengässä ja aika paljon olen panostanut siihen, että sain korjattua pitkiin selkälihaksiin kehittyneen epätasapainon. Vaikka se ei ulospäin näkyisikään, niin onpas vaan ärsyttävän tuntuinen vaiva!

Treenikaverilla oli lantio kierossa, josta johtuen oli toinen jalka "lyhyempi". Rupes pitkällä aikavälillä kyllä vaikuttaa treeniin ja kävi sitte osteopaatilla ruksauttaa rangan takas suoraksi. Kannattaa kyllä käydä näyttämässä jollain naksauttelijalla ennenku rikot mitään itestäs.

Treenikaverilla oli lantio kierossa, josta johtuen oli toinen jalka "lyhyempi". Rupes pitkällä aikavälillä kyllä vaikuttaa treeniin ja kävi sitte osteopaatilla ruksauttaa rangan takas suoraksi. Kannattaa kyllä käydä näyttämässä jollain naksauttelijalla ennenku rikot mitään itestäs.

Yleisempi lienee tuo kropan(lantion) kierous verrattuna luiden pituuseroihin, joten ensin kannattais tsekata varmaan tuo lantion asentokuvio, onko mihin suuntaan vänkyrä tällä kertaa?

Jos taas selviä vammoja jalkaa poikki,polvivammaa tms. niin ymmärrettävämpää nuo pituuserotkin.
Siis tasaisella tutkimuspöydällä selinmakuulla nilkan malleolit yhteen ja miltäs näyttää?
jos yli 5mm. erot kannattaa paatilla pistäytyä.>syy selvittää.>Veikkaan jotta paatti löytää mutkaa sen lannerangan kohdaltakin ja sitä taas yrittää korjata se rintaranka jne...

Kiitos vastauksista! Jalkojen pituusero ei oikeastaan ole vaikuttanut mihinkään muuten treenaamiseen. Eikä mitään kipuja ole, kuten aiemmin sanoin. Kait sitä sitten pitäisi aika jonnekkin varata.

Kiitos vastauksista! Jalkojen pituusero ei oikeastaan ole vaikuttanut mihinkään muuten treenaamiseen. Eikä mitään kipuja ole, kuten aiemmin sanoin. Kait sitä sitten pitäisi aika jonnekkin varata.

Ei ole vielä, kun oot sen verran nuori. Ei mullakaan ollut ennen 17 ikävuotta, mutta sitten kun aloin käymään puntilla ja lihakset vähän kehittyi, niin selkä ei tykännyt. Vasen jalka n. 1 cm lyhyempi kuin oikea. Kannattaa tosiaan käydä lekurilla asian tiimoilta, niin ennaltaehkäiset tulevat vaivat. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom