Jalkojen/lantion napsuminen Thainyrkkeilyssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scatosu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Scatosu

Banned
Hei, tuskin täällä lääkäreitä olen mutta ajattelin jos jollain olisi kokemusta aiheesta.

Harrastan thainyrkkeilyä ja nykyään jos nostan jalkojani sivusuunnassa (esimerkiksi jos seison yhdellä jalalla ja nostan toisen jalan koukussa sivusuunnassa tai pyörivällä liikkeellä) lantioni sisällä napsuu. Sama toistuu kummassakin jalassa ja saattaa toistua myös välillä silloin kun nousen penkiltä seisomaan. Itse treenaamista tämä ei häiritse, eikä lantio ole kipeytynyt, enemmänkin se tuntuu ärsyttävältä ja häiritsee jonkin verran normaalia elämääni.

Onko kellään tietoa mistä on kyse? Vai onko se raahauduttava lääkäriin? Siellä he todennäköisesti vain käskevät treenaamaan vähemmän ja sehän ei luonnollisesti ole vaihtoehto. :rolleyes:

Mulla on sama.. valittelin intin aikaan sitä lääkärille, se sano lonkan limapusseissa joku tulehdus tai vastaavaa. Ei mullakaan mitään kipuja ole, mut tuntuu välillä ärsyttävältä kun teen esim salilla jalkojennostoja niin lonkat ja polvet naksaa. Mulla kipeytyi rinkan kantamisesta tosi paljon intis, kun se lannevyö paino sitä jotenkin. Mut ei se lääkäri sille määränny mitään tehtäväks, venyttely jonkun verran auttanu, kun lonkankoukistajalle tehny venytyksiä.

Mulla on myös tuollainen samalta kuulostava homma kun nostan jalkaa eteenpäin eli vaikka etupotku päähän niin lantiosta & nivusista kuuluu *naps naps* mitään kipuja ei ole ollut, mutta vähän ihmetyttää tuo outo pauke.
Mitään vaivaa tuosta ei vielä ainakaan ole ollut eikä myöskään kipuja.

Jossei ole kipuja taikka ongelmia liikkuvuuksissa, niin antaa napsua vain. Jos taas napsahduksiin liittyy kipua taikka toiminnallisiahäiriöitä, asia erikseen. Silloin on aina syytä tutkia missä vika.

Ei mitenkään vaarallista mutta on hyvä merkki että sen liikeen suorittavat lihakset ja varsinkin ne tukevat pikkulihakset on liian heikkoja. Tarkalleen en noista potkuliikkeistä tiedä, mutta esim itsellä vatsalihasliikettä tehdessä ( makaa selälläsi ja paina myös alaselän kaari tiukasta kiinni lattiaan. lähde tämän jälkeen nostamaan toista tai vaikka molempia jalkojen suorassa ilmaan varmistaen samalla ettei lantio keikkaa ja että alaselkä pysyy kiiinni lattiassa) jos naksumista alkoi lonkista, alaselästä tai mistä vain kuulumaan, olisi se merkki ettei tukevat lihakset jaksaneet suorittaa kyseistä liikettä oikein ja luut pääsivät siirtymää. EI siis vaarallista, mutta merkki lihaksiston toiminnan vajaudesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom