Jalkoja särkee!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä voisi olla ongelmana kun jaloissa on tuntunut hirvittävää särkyä polvesta alaspäin ainakin pari viikkoa. Erityisesti kipeitä alueita ovat nilkat ja sisäjalka nilkan yläpuolella. Koko polven alapuolista osaa vihloo ja särkee lähes koko ajan, mutta näitä edellä mainittuja alueita kipeimmin. Särky tuntuu erityisesti juoksussa, myös erilaiset hypyt ja loikat ottavat melko koville, tärähdysliike ylipäänsä siis. Kivun lähdettä en osaa sen tarkemmin sanoa, kuin että se ei ainakan ole lihaksessa. Nilkat ja nilkan yläpuolinen alue ovat myös kosketusherkkiä, sillä olen koittanut hieroa jalkoja, mutta en ole pystynyt liiallisen kivun takia. Jalkoja olen treenannut punttiharrastuksen lisäksi loikilla ja hypyillä, joita teen toisen lajin takia. Niistä en usko kuitenkaan vaivan johtuvan, sillä niitä olen tehnyt jo kymmenen vuotta, eikä koskaan ole mitään tällaista ollut. Mikä siis avuksi, voiko kyseessä olla jokin vakavampikin juttu eli tarvitsee alkaa lääkäri aikaa soittamaan, vai onko kyseessä jokin ihan normaali pikkuvaiva?

Nyt selvisi meikäläiselle mikä kiikastaa. Kyseessä on penikkatauti eli melko yleinen vaiva, mutta minulle ihan täysin uusi joten en sitä osannut heti epäillä. Hoitaa yritetään kovasti, mutta niin maan perusteellisesti särkee edelleen!

Back
Ylös Bottom