Jalkaterä rikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AM
  • Aloitettu Aloitettu

AM

Kirjotan tämän tänne, koska ongelma ilmenee lenkkeilyn yhteydessä.

Lenkkeilystä ollut taukoa koko talvenajan. Nyt oon pariin otteeseen käynyt lenkillä ja aina päivän verran lenkin jälkeen oikean jalkaterän ulkosyrjään ilmestyy mustelma ja se turpoaa hieman. Aina kun astuu ko. jalalla, niin sattuu aikalailla. Turvotus ja mustelma poistuu noin viikon päästä.

Ennen sattui myös lenkillä ollessa, mutta se korjaantui jättämällä kengät käytännössä auki.

Mikä helevetti tällä kertaa on paksana?
Ja miten sen saa korjattua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turhautumisen välttämiseksi: Mene lääkäriin. Ihan mihin vaan lääkäriin, ja tarvittavien tutkimusten jälkeen pyydä fysioterapialähete. Sitten haet netistä Askelklinikat, jotka ovat jalkaongelmiin erikoistuneiden fyssarien toimipisteitä. Katsovat jalkaterän biomekaniikkaa ja ne mahdolliset virheasennot. Usein henk.kohtaiset tukipohjalliset auttavat, ja tietenkin asianmukaiset lenkkikengät. Maksavat varmasti muutakin kuin vaivan, mutta suosittelen.
Ilman lähetettäkin voit mennä yksityiseen fysioterapiaan, mutta kandee käydä näytillä lekurissa ensin, ja saadulla lähetteellä saat Kelasta jotain takaisinkin.

Itse en minisi ihan mihin tahansa lääkäriin vaan ortopedille suoraan. Ainakaan omalla kohdalla yleislääkärien toimet koskien jalkavaivoja on olleet, että älä juokse, tuossa on Buranaa.

Askelklinikalle tosin kehoitan myös minä menemään. Sieltä saa todella hyvää ja asiantuntevaa apua. Ja ne kengät kannttaa ottaa vaikka sinne mukaan.

Kyllä tämä jalka alkaa jo sen verran häiritsemään, että ei voi kävellä normaalisti. Eli eiköhän tästä lasarettiin pitäisi suoria.

Mulla oli jotkut Niken juoksu kengät, kun niillä rupes jalka tuleen kipeäksi, niin ostin Asicsen kengät, joita siellä kaupassa suosittelivat -> sama juttu, jalka rikki.

Mikä on asentovika?

Voiko sillä olla mitään osuutta asiaan, että siitä kun viimeksi lenkkeilin on painoa tullut sellaset 5-6 kg lisää? Itse en usko että noin pieni lisäys aiheuttaisi tälläistä.

Ei 5-6 kilon painon lisäys varmaan noin paljon voi vaikuttaa. Itsellä vasta 20 kilon lisäys alkaa nyt näkymään, vauhti hidastuu ja penikkatauti tulee herkemmin.

Kaiken maailman vioista löytyy tietoa täältä.

Kävin lääkärissä ja todettiin, että jalkaterässä on nivelsiteen/jänteen tulehdus(jos nyt oikean termin muistan), kuitenkin se jänne, joka tulee nilkasta ja kiinnittyy jalkaterän ulkosyrjän keskiosaan on tulehtunut.

Kovasti pillereitä ja voiteita kirjotteli käytettäväksi. Pitää toivoa, että paranee, mutta tähän mennessä on vaan mennyt pahemmaksi, kun pistää käveleminenkin jo melkein tipan linssiin.

Siinä mielessä kävi hyvä tuuri, ettei ollut minkään näköstä marssi murtumaa. Lääkäri kun uhkasi, että jos on niin siinä tapauksessa käytettäisiin talttaa vamman poistamiseksi. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom