Jalkapohjat tulessa lenkillä

Olen nyt melkein kuukauden lenkkeillyt pari kertaa viikossa ihan kunnonkohotus ja rasvanpoltto mielessäni. Aina jossain vaiheessa lenkkiä tuntuu kuin jalkapohjat olisivat tulessa ja on pakko vähäksi aikaa pysähtyä ja nostaa jalkoja ilmaan. Lenkkarini ovat mielestäni hyvät ja en usko tunteen johtuvan niistä. Lenkkeily tuntuu muutenkin luonnolliselta ja muita ongelmia tai kipuja ei ole.
Lättäjalat kuitenkin omistan ja mieleeni tuli, että voisiko tunne johtua pitkäaikaisesta liikkumattomuudesta -> jalkapohjan lihakset todella heikot.

Kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni oli armeija-aikana vastaavanlaisia vaivoja, ja omistan myös "lättäjalan". Firman maihareilla juostessa/kävellessä tuli aina aivan saatanallinen polte jalkapohjaan. Itseasiassa jalkapohjat olivat arat ihan vuorokaudet ympäri. Asiaa helpotti kun laittoi kenkään toisen pohjallisen. Vaiva meni ohi melko nopeaa kun pääsin maihareista eroon.

Enpäs osaa oikein muuta neuvoa antaa kuin että koita tukipohjallisia? Toisaalta jos kenkäsi ovat hyvät, niin tuskin niistäkään juuri on apua...

Kokemuksena on samanlainen tunne, silloin tosin syynä jokin seuraavista:

-liian kireälle tai muuten väärin sidotut kengät = puristaa jostain
-väärän muotoinen / kokoinen kenkä = puristaa jostain

Itselläni eräät lenkkari puristivat jalan ulkosyrjää, mutta ongelma kaikkosi, kun muotoilin pohjallisia saksilla, ja kun kengät muotoutuivat ajan kuluessa jalkani mukaan.

EDIT: mulla ei ole lättäjalka

Pertti 123 sanoi:
Kokemuksena on samanlainen tunne, silloin tosin syynä jokin seuraavista:

-väärän muotoinen / kokoinen kenkä = puristaa jostain

Itselläni eräät lenkkari puristivat jalan ulkosyrjää, mutta ongelma kaikkosi, kun muotoilin pohjallisia saksilla, ja kun kengät muotoutuivat ajan kuluessa jalkani mukaan.

EDIT: mulla ei ole lättäjalka

Itselläni on myös kokemuksia tämmöisestä kengän puristamisesta, tulee mm. kun ensimmäistä kertaa talveen vetää luistimet jalkaan. Kyseessä ei ole samanlainen kipu mistä luulen (?) nyt olevan kyse. Kun kenkä puristaa niin tulee sellainen jomottava kipu jalkaan. Inttiaikoina kyseessä oli mulla ihan oikea polte, ei siis jomotus.

Mutta en voi tietää minkälainen kipu threadin aloittajalla on, joten eipä tästä sen enempää :D

Weakling sanoi:
Aina jossain vaiheessa lenkkiä tuntuu kuin jalkapohjat olisivat tulessa ja on pakko vähäksi aikaa pysähtyä ja nostaa jalkoja ilmaan.

Itse saan kusipäisen poltteen jalkapohjiin jättämällä kengät turhan löysälle -> jalka hinkkaa kengän pohjaa edes-takaisin joka askeleella.. Osaksi vaikuttaa varmasti myös ajan myötä tapahtuva kengän muotoutuminen paremmin joka osaltaan vähentää tuota jalan liikkumista.

Pertti 123 sanoi:

Sama tuli itelle mieleen. Joskus ollu samoja ongelmia johtuen väärin sidotuista kengistä.

Tunnen pari lättäjalkaista lenkkeilijää/futaria. Kaikilla tuppaa olemaan vaivaa jalkapohjien kanssa.

Itse en lättäjalkoja omaa, mutta pitkän juoksutauon jälkeen menee aina 2-3 viikkoa, että jalkapohjat vahvistuvat ja kovettuvat.

Weakling sanoi:
Olen nyt melkein kuukauden lenkkeillyt pari kertaa viikossa ihan kunnonkohotus ja rasvanpoltto mielessäni. Aina jossain vaiheessa lenkkiä tuntuu kuin jalkapohjat olisivat tulessa ja on pakko vähäksi aikaa pysähtyä ja nostaa jalkoja ilmaan. Lenkkarini ovat mielestäni hyvät ja en usko tunteen johtuvan niistä. Lenkkeily tuntuu muutenkin luonnolliselta ja muita ongelmia tai kipuja ei ole.
Lättäjalat kuitenkin omistan ja mieleeni tuli, että voisiko tunne johtua pitkäaikaisesta liikkumattomuudesta -> jalkapohjan lihakset todella heikot.

Kokemuksia?

Ensimmäisenä tulee kyl mieleen, että sun kengät ei välttämättä ole lestiltään/rakenteeltaan sulle ihan optimaaliset!!! Kun ostat seuraavat kengät ni osta ne jostain paikasta missä on "juoksuklinikka", missä siis katsotaan askellusta ja sen perusteella valitaan kengät!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom