Jalkapalloilijalle sopiva aerobinen harjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jabru
  • Aloitettu Aloitettu
Terve,

Harrastan jalkapalloa aktiivisesti 5-6 krt/vko. Tällä hetkellä harjoituksista on taukoa ja haluaisin saada vinkkejä millä voisi kehittää aerobista kuntoa, etenkin nopeuskestävyyttä. Olen juossut tähän asti 10-12km peruslenkkejä peruskuntoa kehittääkseni. Mutta nopeuskestävyyttä pitäisi saada lisää ja tähän eritoten haluaisinkin ohjeita ja neuvoja :) Ikäni on 19v.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terve,

Harrastan jalkapalloa aktiivisesti 5-6 krt/vko. Tällä hetkellä harjoituksista on taukoa ja haluaisin saada vinkkejä millä voisi kehittää aerobista kuntoa, etenkin nopeuskestävyyttä. Olen juossut tähän asti 10-12km peruslenkkejä peruskuntoa kehittääkseni. Mutta nopeuskestävyyttä pitäisi saada lisää ja tähän eritoten haluaisinkin ohjeita ja neuvoja :) Ikäni on 19v.

ensiks vähän neppailua pallon kanssa ja lihaskuntoa. tämän jälkeen pienet venyt ois paikallaan. sitten esimerkiks 10x100m kävely palautuksella ja tarkotus ois juosta satku aina 16 sekunttiin. Sitten ku alkaa kulkee, niin joko vaihtaa palautuksen hölkkään tai tiputtaa juoksu aikaa..

missä jengissä pelailet??

Laitat lähtöviivasta ensimmäisen tötsän vaikka 5m päähän, toisen 10m, kolmannen 15 ja neljännen 20m päähän. Sitten juokset täysillä ekalle tötsälle ja siitä lähtöviivalle, sitten seuraavalla tötsälle ja taas lähtöviivalle jne... kunnes olet käynyt kaikki tötsät läpi..pikku tauko ja alusta

Joo tota 10x100m hölkkäpalautuksel oon tehny aika monta kertaa :) usein oon 5 spurtin jälkee pitäny n.2min tauon ja vetäny sit toiset viis. Pelaan yhdes stadin 2div jengis :) Olisko muita vinkkejä vielä? Voimaharjotteluu oon tehny sillee et perusliikkeitä ja 3x12-15 toistoo. Eli pitkiä sarjoja vielä, perusvoimaa koitan hankkia lisää. Sit keväämmällä tarkotus siirtyy lyhyempiin sarjoihin ja suurempiin painoihin ja tehdä mahd. räjähtävästi. Tähänkin jos olisi antaa ohjeita niin olisin kiitollinen! Etenkin veikkausliigatasolla tai 1-div tasolla pelaavilta olisi mukava saada ohjeita, kuulisi että mitä ne pelaajat tekevät sillä tasolla minne itsekkin haluan päästä vielä joskus:)

Ja vielä lisäyksenä tohon ylempään viestiin, jos jollain olisi kertoa että millasia kovia juoksutreenejä liigajoukkueissa tehdään niin olisin erittäin kiitollinen :) tekisi mieli vetää jotain erittäin raskaita juoksutreenejä joiden tietäisi satavarmasti tuovan lisää kuntoa ja kestävyyttä :)

Ja vielä lisäyksenä tohon ylempään viestiin, jos jollain olisi kertoa että millasia kovia juoksutreenejä liigajoukkueissa tehdään niin olisin erittäin kiitollinen :) tekisi mieli vetää jotain erittäin raskaita juoksutreenejä joiden tietäisi satavarmasti tuovan lisää kuntoa ja kestävyyttä :)

raskaimmat juoksutreenit liigafutareilla tulee tempopeleistä. 2v2, 3v3 ja 4v4 kehittävät kuntoa erittäin hyvin. Onko tarkotus saada parempi maitohaponsietokyky vai kehittää vauhtikestävyyttä?

Juu tuo on varmasti totta. Voi olla tyhmä kysymys mutta mikä oleellinen ero on maitohaponsietokyvyllä ja vauhtikestävyydellä? :) Mielelläni ottaisin ohjeita vastaan molempien ominaisuuksien kehittämiseen:)

Jees, viimisen 7 päivän saldo on tämä: kaksi kertaa salilla,kaksi kertaa reilu tunnin peruskestävyys lenkki n.140sykkeellä ja yksi raskaampi nopeuskestävyystreeni jolloin juoksin ensin n.3km lenkin ja sen jälkeen 10x100m n.90% vauhdilla hölkkäpalautuksella. Vielä pari viikkoa aikaa ennenkun joukkueharjotukset jatkuvat. Olisiko jotain korjausehdotuksia tai lisävinkkejä jollakin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom