jalkapalloijialle treenivinkkejä!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja futaaja
  • Aloitettu Aloitettu
olen 16 vuotias 173cm pitkä ja 64 kg painava futiksen pelaaja! penkistä nousee 80kg! salilla on tullut käytyä runsas puoli vuotta! :) voisitteko kertoa vinkkejä treenaukseen(pääasiassa jalkatreeniin) että se olisi parasta lajin kannalta! kannattaako minun syödä lisäravinteita!?:kippis2: kuinka paljon pitää venytellä? tähän asti olen syönyt heraproteiinia ja kreatiinia!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by futaaja
olen 16 vuotias 173cm pitkä ja 64 kg painava futiksen pelaaja! penkistä nousee 80kg! salilla on tullut käytyä runsas puoli vuotta! :) voisitteko kertoa vinkkejä treenaukseen(pääasiassa jalkatreeniin) että se olisi parasta lajin kannalta! kannattaako minun syödä lisäravinteita!?:kippis2: kuinka paljon pitää venytellä? tähän asti olen syönyt heraproteiinia ja kreatiinia!

Lue huolella:
Voimaharjoittelu: perusteet ja käytännön toteutus. Viitasalo, Raninen, Liitsola. 1985.

Pitäis löytyä kirjastosta ja siinä on myös jalkapalloilijoille suunniteltu voimaharjoitteluohjelma. Muihinkin palloilulajeihin löytyy -> lätkä, koris, lenis ym. Kyseessä hyvä perusteos voimareenistä, erityisesti siinä mielessä, että miten voimareeniä soveltaa muihin lajeihin.

Lisäravinteeksi riittää tod.näk. pal.juoma, monivitamiini ja kalaöljy. Venytellä kandee paljon, erityisesti alaselkää ja takareisiä. Vaikee on venytellä liikaa ;) Ota selvää eri tyylisistä venyttelyistä, dynaamisesta yms., ei pelkästään sitä perinteistä staattista.

Mitä paikkaa nää pelaat? Kysyn vaan, koska sun reeniohjelma tulisi varmaan olla vähän erilainen, jos oot maalivahti verrattuna esim. hyökkääjään.

en tiedä yhtään, kuinka paljon futarit treenaa punttia. tuskin suurin osa täälläkään tietää (vai kuinka?). kysy siis valmentajalta

Jalkapalloon en ole erikoistunut, mutta ainakin jotkut koripelleilijät vetävät toisinaan 5x5 kyykkyhyppyjä (1/4-kyykky) saadakseen räjähtävyyttä jalkoihin. Pitää vaan varoa ettei jalat räjähdä siinä samalla... maastaveto, kyykky ja askelkyykky ovat varmasti toimivia, kunhan muistaa lämmitellä kunnolla ja venytellä reenin päätteeksi. Ja mikäli lajiharjoittelua on esim. viidesti viikossa, salille kerran viikossa.

Originally posted by Akseli
ainakin jotkut koripelleilijät vetävät toisinaan 5x5 kyykkyhyppyjä (1/4-kyykky) saadakseen räjähtävyyttä jalkoihin. Pitää vaan varoa ettei jalat räjähdä siinä samalla...
samaa oon nähnyt myös joidenkin lätkäjunnujen tekevän (offtopiciks menee, ei voi mitään). en kyllä muista toistoja. box-kyykky ois kans yks vaihtoehto räjähtävyyden hankkimiseen, se vaan vie varmaan aikaa oppia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom