Jalkapöydän murtuma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Natu79

Luomulihaa
Ikä
45
Pudotin salilla levypainon "varpailleni" ja tuloksena oli kaksi katkennutta luuta jalkapöydässä. (Metatarsalis nro. 2 + 3).

Olivat kärräämässä minua jo leikkaussaliin, mutta sitten hoitava lekuri päätti konsultoida toista ortopediä ja tämän mielipide oli se, että tuo vamma paranee kotona ilman mitään toimenpiteitä. Minut lähetettiin kotiin ja neuvottiin syömään Buranaa kipuihin ja käyttämään jalassa paksupohjaista kenkää. Toipumisennuste 3-6 vkoa.

Olen syklisellä ketodietillä (CKD) ja kalorit ovat hyvin alhaalla (n. 1500 kcal / pvä). Paraneeko koipi jos jatkan diettiä vai täytyykö luutumista vauhdittaa syömällä kunnolla?!

Onko muilla kokemusta vastaavan vamman paranemisesta? Kannattaisiko luun päät korjauttaa kohdalleen yksityisellä?

Kiitos vinkeistä jo etukäteen!

Liitteet

• jalka.webp
    jalka.webp
    14,2 KB · Katsottu: 17 274
No ei noi luut ainakaa paikallaan vaikuta olevan.. tosin en sitte tiiä mitä haittaa siitä on jos vähä vinossa on jalkapöydän luut..

Mites sitten dietti vs. luutuminen? Jatkanko diettiä, vai siirrynkö normisapuskoihin ja vedän runsasti maitoa ja juustoja (ja kalorit samalla plussalle)?

Salilla ajattelin joka tapauksessa tehdä sen, minkä kyynärsauvat ja stnan kipeä jalkapöytä antavat myöden... eli lähinnä yläkropalle kaikennäköistä mielikuvituksella höystettyä juttua.

Mites sitten dietti vs. luutuminen? Jatkanko diettiä, vai siirrynkö normisapuskoihin ja vedän runsasti maitoa ja juustoja (ja kalorit samalla plussalle)?

Tuskin "maltillinen/kevyt" dietti merkittävästi vaikuttaa luutumiseen, mutta ei dietti ainakaan nopeuta luutumista. Itse vetäisin ihan normi sapuskaa, normi määriä, ei ole tarvetta vetää kilokaupalla juustoa kumminkaan, eikä tonnin plussakaloreita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom