• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Jalat saa paljon rasitusta, mikä treenijako?

Liittynyt
29.7.2007
Viestejä
267
Eli aikaisemmin olen painellut 2-jakoisella neljästi viikossa painottaen käsiä ja olkapäitä. ne kun ovat se heikoin lenkkini. Vastaavasti jalat, erityisesti pohkeet sekä rinta ja selkä ovatkin sitten huomattavasti siedettävämmän näköiset. Aikaisemmin tuli salibandya pelailtua vain 2 kertaa viikossa joskin jo silloin oli ongelmia jalkojen palautumisen kanssa. Nyt salibandya tulee pelailtua 3 kertaa viikossa ja jotain muutakin aerobista sillon tällöin joten jalat saa 2 jakoisella punttireenillä mielestäni turhan kovasti rasitusta, siitä huolimatta että jaloille en tee muuta kuin 4 sarjaa etukyykkyä ja 3 sarjaa SJmavea per päivä.

Eli kuinka kannttaisi reenejä muuttaa ilman että yläkropan kehitys kärsii? Erityisesti siis kädet ja olkapäät on se akilleen kantapää. Monesti tuntuu että tehtyäni ensin jalat puntilla olen jo aivan poikki ja noille heikoimmille osille jää sitten vähemmän voimia. Treenijako on tuossa 2-jakoisessa ollut jalat/kädet sekä selkä/rinta/olkapäät/vatsa

Tiedostan toki että lopettamalla tuo salibandy ja muu aerobine saataisi varmasti enemmän irti kehonrakennus mielessä, mutta oman hyvinvointini kannalta koen myös muunlaisen liikunnan tarpeelliseksi
 

ojr

Liittynyt
9.5.2008
Viestejä
3 229
Vuorottele vaikka kyykkyä ja mavea treenikertojen välillä, teet sen 4 sarjaa jompaakumpaa ja seuraavalla kerralla 4 kertaa toista.
Ja sit venyttely ja muu lihashuolto, riittävä lepo ja ravinto yms perusseikat.
 
Liittynyt
23.2.2008
Viestejä
1 328
välil voi myös vaikka ottaa prässii tai hackii! saa monipuolisuutta reeniin!
 
Liittynyt
22.4.2007
Viestejä
1 498
Miten jos tekisit taka-ja etureidet eri päivinä? Silloin saisit kaksi raskasta liikettä pois yhdeltä treenikerralta, joka vie varmaan kohtalaisesti mehuja.

e.Ite käytän jakoa 1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat & 2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset+vatsat
 

mw2

Liittynyt
29.3.2005
Viestejä
1 954
Ikä
34
Kaupunki
Vantaa
Vuorottele vaikka kyykkyä ja mavea treenikertojen välillä, teet sen 4 sarjaa jompaakumpaa ja seuraavalla kerralla 4 kertaa toista.
Ja sit venyttely ja muu lihashuolto, riittävä lepo ja ravinto yms perusseikat.
Itellä ainaki alkoi alaselkä huutamaan armoa kun tuli jokatreenissä kyykyssä/vedossa rasitusta sille.
 

ojr

Liittynyt
9.5.2008
Viestejä
3 229
Mä oon tehny kyl sekä kyykkyä että mavee 1- ja 2-jakosissakin ohjelmissa. En samalla treenikerralla mut esim peräkkäisinä päivinä, eikä mulla tullu alaselän kanssa ongelmia. Kai tohon tahtiin tottuu ajan myötä, mä oon aina tehny joko 1- tai 2-jakosella, joskus harvoin pari kuukautta 3-jakosella.
 

Markku Tikka

ProTrainer.fi
AMMATTILAINEN
Liittynyt
8.3.2007
Viestejä
3 375
Jos pakko (jostain syystä?!?) käyttää 2-jakoista ohjelmaa, niin jätä joka toiselta kierrolta jalkatreeni kokonaan pois... siis vain yksi punttitreeni jaloille viikossa. Silloin jalat saa lisää aikaa palautua... pelkkä kevennetty toinen jalkatreeni tai etu/takareisi-jako ei tarjoa yhtä hyvää palautumisvaikutusta. Tällöin saat myös vielä paremmin painotettua käsi/olkapää-osastoa, kun laitat ne sen toisen jalkatreenin tilalle.

MT
 
Liittynyt
4.2.2008
Viestejä
542
mulla on kans sama ongelma kun liikun pyörällä joka paikkaan ja jalat on kehittyneet pikavauhtia.. ite tein ohjelman uusiksi kun tämän huomasin, laitoin 2 yläkroppatreeniä (selkä+hauikset ja rinta+olkapäät+ojentajat) jotka teen molemmat 2 kertaa viikossa 2 sarjoilla (30-40min treeni) ja sitten yhden jalkapäivän jossa teen 3 sarjoja. Näin tulee rasitettua yläkroppaa enemmän ja kahdesti viikossa läpi joka lihasryhmä ja jaloille tulee 1 treeni vain. on toiminu ainakin mulle, mut tuleehan tuosta treenikertoja aika paljon..
 
Liittynyt
29.7.2007
Viestejä
267
Millaisella jaolla Markku T sitten kannattaisi alkaa vääntämään kun käytössä on neljä reenipäivää viikossa? Joku seuraavanlainen:

MA Yläkroppa
TI Jalat
Ke -
To Yläkroppa
Pe Kädet ja olkapäät
La -
Su -

Vai minkälaista kiertoa ajattelit? Mitenkäs tuo kolmijakoisella sitten toimisi? Kuitenkin että yläkroppa (erityisesti kädet ja olkapäät) saisi riittävästi reeniä? Niin ja siis noina välipäivinä tulee sitten juostua eri joukkupelien muodossa varsin kovaa ja paljon.
 

Markku Tikka

ProTrainer.fi
AMMATTILAINEN
Liittynyt
8.3.2007
Viestejä
3 375
Millaisella jaolla Markku T sitten kannattaisi alkaa vääntämään kun käytössä on neljä reenipäivää viikossa? Joku seuraavanlainen:

MA Yläkroppa
TI Jalat
Ke -
To Yläkroppa
Pe Kädet ja olkapäät
La -
Su -

Vai minkälaista kiertoa ajattelit? Mitenkäs tuo kolmijakoisella sitten toimisi? Kuitenkin että yläkroppa (erityisesti kädet ja olkapäät) saisi riittävästi reeniä? Niin ja siis noina välipäivinä tulee sitten juostua eri joukkupelien muodossa varsin kovaa ja paljon.
Periaatteesta en anna yleisillä forumeilla tarkkoja treenijakoja/ohjelmia, koska teen sitä työkseni... ei ole reilua asiakkaita kohtaan antaa muille ilmaiseksi sitä, mistä he joutuvat maksamaan. Mutta jotain tuon suuntaista jakoa, mitä tuohon laitoit... joskin mielestäni olis parempi erottaa to yläkroppa-treeni ja käsi/olkapää-treeni toisistaan yhdellä "lepo"päivällä. Jos tarkempaa ohjelmaa mielit, niin profiilista löytyy meikäläisen yhteystietoja.
 
Liittynyt
29.7.2007
Viestejä
267
Juu ymmärän toki Markku, en ollut tietoinen moisesta. Mutta kiitos kuitenkin avustavista vinkeistä. Jatkossa potkin menemään varmaankin tuolla ohjelmalla minkä jo edellisessä viestissä mainitsin, paitsi että perjantain treenin siirrän lauantaille.

Toki jos jollain tulee jotain ajatuksia ja vinkkejä niin en toki pahastu :D
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Penkkiin tekniikkaneuvoja.. kuinka saada jalat mukaan nostoon? Treeni 3
työntävät/vetävät, mites jalat? Treeni 15
Jalat 3xviikko Treeni 4
3-jakoinen jalat kahdesti viikossa, miltä näyttäisi? Treeni 16
Lähes pelkän yläkropan treenaus, jalat rikki pysyvästi Treeni 41
Viikossa yläkroppa kolmesti läpi ja jalat kerran Treeni 13
Jalat vs muu kroppa Treeni 55
2-jakoinen ohjelma jaolla rinta/selkä/olkapäät & jalat/kädet, onko järkeä? Treeni 17
Ongelma: Jalat ja selkä Treeni 12
Polvet kipeät, miten treenata jalat? Treeni 76
2-jakoinen, jalat jaettu kahdelle päivälle Treeni 7
Jalat muusta kehosta jäljessä! Treeni 7
Tangossa/renkaissa roikkuminen jalat suorina 90 astetta eteenpäin Treeni 12
Miksi jalat menee pahimpaan jumiin? Treeni 5
Reeniohjelma isukille 58v, selkäongelmia, yläkroppa ja jalat hyvässä kunnossa Treeni 5
Jalat ja mave pahasti jäljessä esim penkin suhteen! Treeni 25
Massiivinen perse, liian isot jalat! Treeni 32
Vammajalat ja Voimaharjoittelu Treeni 3
Jalat jäämässä jälkeen! Treeni 16
Jalat mukaan ohjelman vaihdon ohessa Treeni 9
Räjähtävät jalat Treeni 1
4-jakonen ohjelma,jalat 2x viikkoon? Treeni 13
2-jakoisessa jako kädet ja jalat + rinta,selkä, olkapäät Treeni 1
Maastaveto jalat leveällä/kapealla Treeni 28
2 jakoiselle yläkroppatreenille jalat! Treeni 9
"Lättäjalat" + Niiden treenaaminen Treeni 11
Ylityöllistetyt jalat Treeni 3
Jalat kehityksessä edellä. Treeni 36
Jako: Rinta-Ojentajat | Selkä-Hauis | Jalat-Olkapäät? Treeni 17
Mikä vikana kun jalat eivät kasva??? Treeni 19
Kahteen jaoteltu ohjelma - Selkä,Hauis,Jalat Olkapäät,Rinta,Olkapäät Treeni 126
narujalat Treeni 22
Penkki jalat suorana Treeni 23
Tikkujalat Treeni 26
Ongelmana jalat Treeni 31
sit-up jalat tuettuna? Treeni 2
Jalat jää välistä. Treeni 4
Jalat ongelmana Treeni 14
Jalat puutuu nukkuessa :O Treeni 11
Jalat tönkkönä aerobista harjottelua Treeni 3
Jalat vain joka toinen viikko? Treeni 27
jalat saman kokoisiksi Treeni 3
Eri pituiset jalat ja treeni Treeni 29
Jalat Treeni 2
Ongelmana jalat Treeni 5
Pena jälat ylhäällä ? Treeni 2
Ohjelmajako kun jalat on jäähyllä? Treeni 5
jalat ja pakarat Treeni 1
Jalat kuin jäiset pulkan narut Treeni 5
jalat Treeni 12
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös