Jalan ulkosyrjän kipuilua :(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zefyros
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen yksi onneton näiden vammojen kanssa... muutama vuosi sitten polvesta lähti irtokappale (tähystys), jonka jälkeen vain muutaman kuukauden jälkeen samasta jalasta meni akillesjänne... nyt jänne alkaa olla vihdoin kunnossa ja jalka on mielettömän hyvä (mitä se nyt neljän operaation jälkeen voi olla ;)). Peruskuntoa kovasti tavoitellaan ja aloitin pari kuukautta sitten säännöllisesti juoksemaan. Kenkien pitäisi olla loistavat, käytän leikatussa jalassa lisäpehmentimenä aircastia (joka pumppaa ilmaa siis kantapään ja akillesjänteen välillä). Kaikki on sujunut tähän asti hienosti, mutta nyt...

tuo terve vasen jalkani sattuu sattuu ja vielä kerran sattuu. Ensimmäiset oireet alkoivat viikko sitten eli juoksun jälkeen jalan ulkosyrjä aristi kantapään alapuolelta alkaen (kipu on siis ikäänkuin ulkosyrjällä ja jalkapohjassa). Seuraavana päivänä kävely oli yhtä tuskaa ja painon pistämistä koivelle piti varoa. Viisi päivää meni kipuillessa, tänään jalka oli taas normaali, joten juoksin tunnin ja linkkasin kotiin. Jalka on pahemmassa kunnossa kuin viikko sitten... nyt se ei oikeastaan kestä edes askeleeseen tarvittavaa vääntöä... nilkkaa pyörittäessä kipu on kokoajan läsnä. Nyt jalassa on lisäksi lepokipua... eli onkohan kenelläkään minkäänlaista ideaa mikä tällä kertaa meni rikki? :(

Kyseessä ei ole jännekipu (niitäkin joskus ollut, että jalkapohjan jänne tuntuu katkeavan), tämä tuntuu tulevan joko luusta tai luukalvoista... kengät ovat erinomaiset, vastaavaa ei ole koskaan ollut ja olen juossut pienen ikuisuuden, jaloissa ei ole virheasentoja (minulla oli kaksi eri fysioterapeuttia) akillesjänteen puitteissa, kun ihmeteltiin miksi tulehdus ei parane (käytiin läpi lonkat, polvet, nilkat, selkä yms... magneettikuvauksessa löytyi sitten osittainen repeämä jänteestä ;)). Käsittääkseni rasitusmurtumassa oireiden pitäisi kuitenkin olla rajummat? Ja en viitsisi kuukautta maata turhan takia...

Käsittääkseni rasitusmurtumassa oireiden pitäisi kuitenkin olla rajummat? Ja en viitsisi kuukautta maata turhan takia...

Ei välttämättä..

Kotihoitona lepo ja tehostettu kylmäkuuri 2-3vrk, 10x/vrk jääpalahieronta kipualueelle. Jos oireet tuosta huolimatta pysyvät tai pahenevat, niin lekuriin.

p.s. Hyvätkään kengät pohjallisineen eivät poista rasituskipuja ja/tai -vammoja 100%:sti!!

Kotihoitona lepo ja tehostettu kylmäkuuri 2-3vrk, 10x/vrk jääpalahieronta kipualueelle. Jos oireet tuosta huolimatta pysyvät tai pahenevat, niin lekuriin.

p.s. Hyvätkään kengät pohjallisineen eivät poista rasituskipuja ja/tai -vammoja 100%:sti!!

Hei,

ja kiitokset kotihoitovinkeistä :) Näillä eväillä mentiinkin eilinen päivä, jolloin käveleminen oli pelkkää tuskaa ja varsinainen kipupiste löytyikin tosiaan jostain ulkosyrjän ja jalkapöydän välimaastosta (jostain syystä kipu säteilee kantapään alueeseen). Tänään herätessä jalkapöydän ulkosyrjä on sitten vaihtanut värinsä ruskean/mustaksi, joten ilmeisesti se oli sitten siinä :( Ei minulla ennen pelkistä tulehduksista ole jalka mustaksi mennyt :(

En olettanutkaan hyvien kenkien poistavan vammoja, mutta toisaalta juoksutahtini ei ole ollut päätähuimaavaa... olen juossut tunnin verran neljä kertaa viikossa (joka on huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmat liikuntaharrastukseni)... joten en olisi oikein uskonut, että silläkin saa jalan tähän kuntoon.

Nyt pitäisi alkaa selvittämään terveydenhuoltokäytäntöjä ja vakuutuksia... asun nykyisin Munchenissa. Ei kukaan tietäisi jotain kohtuuhintaista paikkaa täältä ;) Tapaturmavakuutuksen piikkiin kun tätä on aika vaikea pistää, ellen sitten satuile kaatuneeni lenkillä.

Back
Ylös Bottom