Jakkijuustoa ja mitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sundbjuk
  • Aloitettu Aloitettu
Tere,

Olen lähdössä kahdeksi kuukaudeksi Nepaliin vaeltamaan. Pääasiallinen ravintoni tulee olemaan Dal Bhat - riisiä, linssejä, Jakkivoita, sipulia ja chiliä. Tulen kadottamaan painostani 6-8 kg.

Pelkään pahoin että ilman lisäravinteita kadotetut kilot eivät ole pelkkää läskiä, vaan menetän myös vaivalla hankittuja lihaksia yläkropasta.

Voin ottaa mukaan noin 500 g lisäravinteita. Mitä suosittelette?

Jos niitä lihoja ei halua menettää niin kannattanee unohtaa moiset vaellukset :D Mutta itse kysymykseen, beef jerkyt sun muut kuivalihat voisi olla kätevää evästä ja on proteiinia. Ei ole lisäravinne mutta jos ruokaa mahtuu niin tuota kannattaa änkeä ja heraa tietenkin.

Jos jotain on aivan pakko ottaa, niin ottaisin mukaan 500g leusiinia ja annostelisin siitä sopivia 3 gramman annoksia. Mitään muuta lisäravinnetta ei kannata kahdeksi kuukaudeksi ottaa vain 500 grammaa, ehkä joku 8-1-1 suhteen bcaata. Mutta ilman reeniä ne lihat lähtee varmasti sillä kulutuksella mitä vaelluksella tulee. Tosin lihasmuistilla lihat tulee takaisin kuukauden reenillä kotosuomessa joten don't worry.

Suosittelen ottamaan mukaan 500g maltoa. Pakkaa se käytön helpottamiseksi useaan pieneen läpinäkyvään minigrip-pussiin, vaikka 50g annoksiin. Jotta minigrip-pussit ei hajoa lentomatkan aikana niin pakkaa ne matkalaukun sisävuoreen tai vaikka kenkään. Muista katsoa Suomi-Nepal sanakirjasta miten sanotaan nepaliksi "ole hellä" niin osaat sitten kommunikoidan paikallisen tullin kumihanskakaverin kanssa :)

Sitten kun alkaa kävely näyttää taas normaalilta ja vaeltamaan pääset, niin syö se jakki ja kanna kuorma itse. Tulee proteinit sekä vastusharjoittelu ja olet takaisin Suomeen tullessa jopa aikaisempaa kovemmassa kunnossa.

Trevlig resa...

Back
Ylös Bottom