Jäykkä nilkka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tindra
  • Aloitettu Aloitettu
(Käytin hakua, mutta vastaavaa threadia en löytänyt:david:.)

Eli kävin tänään ostamassa uudet juoksulenkkarit ja kaupassa tsekattiin askellus juoksumatolla. Mulla on kuulemma toinen nilkka tosi jäykkä, ei jousta melkein ollenkaan. Ilmeisesti ton nilkan syytä on kuukausia jatkuneet penikkavaivat, joiden takia en ole uskaltanut juosta tänä kesänä ollenkaan (kiertojäykkä ja pronaatiotuettu kenkä vielä kai pahensi tilannetta). Kaikki alkoi siitä, kun multa murtui tammikuussa nilkka (lateraali malleoli/ulkokehräs). Murtuma itsessään oli tosi siisti, kipsihoito riitti, mutta vamma oli niin suurienergiainen (6t painava traktori ajoi säären/nilkan yli) että olisikohan sitten nilkkaan tullut jotain muuta vikaa? Sairaalassa otettiin silloin röntgen- ja TT-kuvat, mutta mulle ainakin puhuttiin vaan murtumasta. Ei tässä muuten mitään kiirettä olisi, mutta kun intti alkaa tammikuussa ja en tosiaankaan halua mennä sinne jalkavammasena vemppaamaan.

Tosta onnettomuudesta on nyt yli 6kk, eli pitäiskö pikkuhiljaa huolestua ja ruveta varaamaan aikaa fysioterapeutilta? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta/jotain venyttelyohjeita tai että kuinka kauan tämmöinen jäykkyys kestää?

Fysioterapiaan ei ortopedi mua esim. kipsinpoiston jälkeen lähettänyt, ainoastaan sairaalassa ollessani sain sellaset "näin venyttelet jalkaasi kipsinpoiston jälkeen/kipsin aikana"-paperit. Hitto kun ei olis tosiaankaan rahaa ruveta mitään venyttelyohjeita ostamaan, toisaalta jalkojen kunto on mulle tosi tärkeä asia jo juoksuharrastuksenkin takia. Saiskohan ne mahdolliset maksut nyhdettyä vielä vastapuolen vakuutuksesta, niinkuin noi aiemmat hoidot/kuvaukset...:evil:

EDIT. Tää meni nyt kyllä ihan väärälle palstalle:nolo:. Eli jos joku viitsii siirtää tuonne vamma-palstalle, niin:worship:.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kauan oli kipsissä? Voi olla, että kipsi on jumittanut jalan ja sen lukon osaa aukaista vain ammattilainen. Vakuutukset kunnossa? Kuntoutukset menevät myös vakuutuksen piiriin. Mutta jos jalan haluaa saada kuntoon, niin kannattaako siinä alkaa miettimään kuka kulut maksaa? Mitä nopeammin pystyy aloittamaan kuntoutuksen ammattilaisen valvonnassa, sen nopeammin jalan saa kuntoon.
Aikaa se ottaa joka tapauksessa.

^6 viikkoa oli kipsissä. Vakuutuksista ei mitään hajua, mulla on kai vaan joku kämänen vapaa-ajan vakuutus, joka ei kata juuri mitään... Jos sitäkään on enää (ja tähän kohtaan pitää kirota, että MIKSI en ottanut sitä lähes kaikenkattavaa tapaturmavakuutusta, mitä vuoden alussa suunnitelin :curs:). Mutta päätin että menen näyttämään tuota jalkaa lääkärille ja sen jälkeen fysioterapeutille jos saan lähetteen, maksoi mitä maksoi:whip:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom