Jäsenyys-salit

Mitä mieltä olette näistä saleista, jotka toimii jäsenyys-periaatteella? Mitä hyviä ja mitä huonoja puolia? Kuinka moni on jonkun salin jäsen?

Mun mielestä on hyvä, että löytyy sekä jäsen- että kertamaksusaleja. Jos sali olisi ehdoton ykköslaji (ja jäsensali sijainniltaan sopisi tai olisi auto käytössä) liittyisin luultavasti jäseneksi. Toimiihan se jäsenyys tarvittaesa motivaattorinakin. Nyt kuitenkin en käy riittävästi, kun sali on kakkoslaji, että kannattaisi.

Noissa jäsensaleissa tuntuu olevan siistiä ja hyvät ja toimivat laitteet, mut ilmapiiri on mun mielestä vähän tekopirtee ja kävijäkunta osaksi "näyttäytyjiä". Tää oli nyt siis oletus sillä perusteella, mitä oon omassa kotikaupungissa nähnyt.

Itse käyn salilla joka kuuluu CMS ketjuun ja ainut huono puoli siinä on hinta; 55 euroo kuussa. Muuten ei ole kuin plussaa. Tosiaan siistit tilat, muutenkin paljon tilaa, ja laitteet, no joo, hyvässä ei erinomaisessa kunnossa. Ja isona plussana se, että kun menen vanhempieni luo toiseen kaupunkiin, niin voin samalla kortilla käydä siellä saman ketjun salilla.

Ilmapiiri on musta tosi hyvä. Tosin olen käynyt salilla jo pidemmän aikaa ja tunnen lähes koko henkilökunnan ja osan ns. vakioasiakkaistakin, joten olen ehkä jäävi ottamaan asiaan kantaa. Ns. näyttäytyjiä salilla käy mielestäni aika vähän. Suurin osa mimmeistä treenaa kuteissa josta ei paista napa eikä rinnat uhkaa pompata esiin. Tosin muutama sellainenkin joukkoon mahtuu ja herättää lähinnä säälin sekaista riemua :D Sali ei ole mikään hardcore sali, ja todella isoja ja vahvoja miehiä/naisia siellä ei kauheesti treenaa, mutta jonkun verran kuitenkin.

Jäsenyys on huono sellaisille, jotka ei treenaa säännöllisesti, varsinkin kun ensimmäisen vuoden aikana periaatteessa sopimusta ei ilman ylimääräistä maksua voi purkaa. Toisaalta se voi myös olla motivaationa jollekin. Itse kuitenkin ihan mielelläni palaisin aikaan jolloin ei jäsenyyshommeleita vielä ollut. Antaahan kk-kortti kuitenkin vähän enemmän joustovaraa, mutta toisaalta en voisi kuvitella käyväni Treella muulla salilla...

Itse olen tullut siihen tulokseen etten ole jäsenyydestä kauhean innoissani. Se pakottaa siihen että minun on joka kuukausi maksettava se summa kävin siellä tai en. Arkisin ja noin muutenkin käyn salilla kyllä tasaiseen tahtiin monta kertaa viikossa, mutta esim HST:tä tehdessä tulee kierron jälkeen kahden viikon tauko. Jos sattuisi niin että kortin voimassaolo aika loppuisi juuri sopivasti silloin en ostaisi uutta korttia ennen kuin seuraava kierto alkaisi. Samoin jos on matkaa jonnekin esim kesälomilla ym jolloin treenaa muualla niin ei ole kiva maksaa kahta salia. Opiskelijana minua ei oikein kiinnostaa heittää rahaa menemään ihan noin vaan.

Myöskään elämän tilanteita ei oikein voi etukäteen ennustaa niin sitten on kinttusiteissä sen sopimuksen kanssa. Jos haluan siitä ulos ennen kuin se loppuu joudun maksamaan kk-kortin hinnan koko menneeltä ajalta joka on 10€/kk kalliimpi kuin jäsenyyskorttini. Ei nappaa. Mulla on aikaisemmin ollut kk-kortti toisella salilla ja siihen olin todella tyytyväinen. Pystyin jättämään kortin "kuivumaan" salille jos oli vaikka koeviikko enkä salille päässyt. Kun menin taas treenaamaan sain uuden kortin johon sain aikahyvityksen. Todella hyvä palvelu.

Originally posted by Red Devil
Samoin jos on matkaa jonnekin esim kesälomilla ym jolloin treenaa muualla niin ei ole kiva maksaa kahta salia. Opiskelijana minua ei oikein kiinnostaa heittää rahaa menemään ihan noin vaan.

Esim Cms ketjun ideaan just kuuluu ettei tarvi maksaa kahta salia, vaan samalla kortilla voi treenata ympäri maailmaa saman ketjun saleilla. Suomessakin noita saleja on aika mukavasti. Se on ehdottomasti tän jäsenyyden yks parhaista puolista, sillä monille saleille kertamaksut on suhteettoman korkeita jos esim loma-aikana satunnaisesti reenailee jossain muualla kun omalla salilla.

Juuh, ei ollut tarkoitus yrittää myydä jäsennyyttä ;)

Itsekin olen cms:läinen ja se olikin aivan loistovalinta, sillä olen nyt päässyt cms:n saleille sekä Suomessa, Ruotsissa että Kanadassa! Ja ilmaiseksi! Oma Oulun salini on juuuuuri sellainen mistä pidän, joten musta oli tosi jännää kierrellä Ruotsissa niiden CMS-saleilla. Kovin oli laidasta laitaan. Mutta esim sali, jolla sitten Uppsalassakin treenailin, kuukausimaksu oli varmaan kolminkertainen omaan saliini verrattuna ja palvelut sen mukaisia. Mutta CMS-kortilla kaikki ilmaseks vain, kätevää :D Oulussa maksan 45 euroa kuussa.

Toisaalta tosiaan ottaa päähän se, että kun lähdin Oulusta muutamaks kuukaudeks pois ja halusin silti jatkaa vanhalla salilla palattuani, niin siitäkin joutui maksamaan...eli se keskeytysmaksu tais olla jotain 27 euroa. Plaah...ja tosiaan opiskelijabudjetilla kaikki tollanen ottaa aivoon.

Mutta on se ihan kiva kun siellä kotisalilla on aika tutut naamat aina, ja sellanen jäsenyyssysteemi karsii asiakaskuntaa mukavasti positiiviseen suuntaan...

Jasenyyssaleissa on hyvia ja huonoa puolia, ja kaikkien lukuisten myyntikoulutusten jalkeen olen alkanut pikkuhiljaa ymmartamaan tata toimintaperiaatetta.

Jasenyys ainoana edullisena (?) vaihtoehtona salin hinnastossa on kuitenkin huono veto. On paljon ihmisia joille elamaan ei mahdu kuntosalikertoja sen vertaa, jotta se oli kaytannossa jarkevaa, esim. toisen harrastuksen vuoksi.

Mun mielesta on kauhistuttavaa ajatella jos haluat jumppatunnille, veloitetaan siita 12 euroa, ei mene kylla mulla jakeluun. Sitten sali on ihan taysi, ei pukukaappeja tarpeeksi ja tilaa jumppasalissa edes sen vertaa. Ei ei ei ...

Olen ollut jasenena cms-salilla kunnes menin sinne trainerin hommiin. Siihen olin kylla tyytyvainen ja moni asia Tapiolan salilla toimikin mainiosti.

IItseani ajatellen ei jasenyys niin haittaa, koska kaytanhan sita korttia tuplaverroin, valilla jopa useamman kerran paivassa, kun teen aamuaerobisetkin ym. salilla. joten...

Aivan. Paras asiakashan clubisaleille on nimenomaan se joka maksaa, mutta kay harvoin. Voivoi...inhottavaa. Jos itse perustaisin salin, en missaan tapauksessa rajaisi hinnastoa mahdottomuuksiin.

Kuitenkin tarkeinta on etta urheilu lahtee ihmiselta sydamesta, asiakas on se joka tata haluaa.

Jep.

Olen useamman vuoden käynyt ketju-salilla ja tykkään siitä helppoudesta. Ei tarvi latailla kuukausikorttia tai muuta, sen kun marssii vaan salille ja maksut menee suoraveloituksena.

Toisaalta tunnen myös paljon immeisiä, jotka on liittyneet jäseniksi eivätkä sitten jaksakkaan/halua/ehdi käymään ja maksavat "tyhmyydestään" sitten sen vuoden..

:offtopic: Rocket kattelin nuita vippipuolen kuvia. Mahtavia olivat:worship:

Mä olen ollut jäsenenä CMS-salilla reilut kaks vuotta, ja olen edelleen tyytyväinen. Tärkein syy salin valinnassa aikanaan oli sijainti, viiden minuutin kävelymatka on edelleen tosi jees. Jäsenyys ei ole missään ollut vaiheessa ongelma, sillä salilla tulee käytyä säännöllisesti.

Salini on aika pieni eikä kovin uusi, mutta tykkään tunnelmasta. Lähestulkoon kaikki ovat ainakin kasvotuttuja. Nyt odotan innolla salin pikkujouluja...

Mä treenaan CMS-salilla, enkä ole jäsen!!! Harkitsin jo liittymistä, mutta ahdistuin heti kun kävin kuuntelemassa kaikki mahdolliset ehdot, jotka jäsenyys tuo tullessaan!

Kaiken lisäksi kotipaikkakunnallani ei ole CMS-salia ja joudun aina vanhempieni luona käydessäni maksamaan 4,40€ salimaksua, jos käyn paikallisella salilla! Kyllähän se vähän ottaa päähän, mutta en halua jättää treenejä tekemättä :(

Nyt jälkeenpäin voin olla tyytyväinen, etten pehmennyt salin omistajien mainospuheisiin, koska vuoden vaihteessa on edessä muutto sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei ole ketjun salia!

Originally posted by fitnesspimu

Nyt jälkeenpäin voin olla tyytyväinen, etten pehmennyt salin omistajien mainospuheisiin, koska vuoden vaihteessa on edessä muutto sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei ole ketjun salia!

Käsittääkseni tälläisessä tapauksessa jäsenyyden lopettaminen on mahdollista ilman rahallisia sanktioita. Korjatkaa te, jotka tiedätte enemmän.

Originally posted by pvpfrs
ketjut on syvältä persauksesta. kaikki yksityisyrittäjyys ilman ketjuuntumisia kunniaan!

Ketjuissa on kyllä paljon hyviäkin puolia, kuten voit yllä olevista viesteistä lukea. IMO tarvitaan sekä jäsenyyssaleja että "tavallisia" saleja. Jokainen voi sitten itselleen valita itselleen sopivan vaihtoehdon. :)

Elän opiskelijabudjetilla ja vastustan sen takia jäsenyyssaleja. Nyt käyn salilla jonka kk-maksusta yo-kuntani vielä subventoi 7 euroa, joten pääsen todella halvalla. Tosin tärkein syyni treenata siellä on ehdottomasti sijainti, 5 minuuttia kävellen koululle, 15 minuuttia kämpiltä ratikalla :)

Sitoutuminen pitkäksi ajaksi yhden salin jäseneksi tuntuu mulle melko isolta riskiltä, ei voi koskaan tietää miten elämäntilanne muuttuu. Toisaalta jäsenyys voi tuoda vähän laiskemmille kuntoilijoille motiivin käydä säännöllisesti, joten jäsenyyssalejakin tarvitaan ehdottomasti. Kunhan ei vaan kaikki muutu sellaisiksi jotta matkoilla ollessaan ei joudu maksamaan mitään ryöstökertamaksuja...

Originally posted by Sakael
Käsittääkseni tälläisessä tapauksessa jäsenyyden lopettaminen on mahdollista ilman rahallisia sanktioita. Korjatkaa te, jotka tiedätte enemmän.

Jos jäsenyyden purkaa vuoden sisällä, niin siitä pitää maksaa! En muista mikä se summa oli, mutta ainakin sen verran suuri etten nähnyt klubiin liittymistä järkeväksi!

Tuli vuosi täyteen erästä cms salia ja hihat on palanut muutaman kerran, joten sali lähtee vaihtoon...
Uusi salikin on cms ketjuun kuuluva mutta tuntuu ettei siellä pidetä niin tarkkaa kirjaa säännöistä. noi cms:sän säännöt on kai vähän toisen tulotason ihmisille eikä oikeen mee mulle perille. En jaksa/halua tilailla aikaa clubi vastaavalle ´jonka oisin saanut sillon jo 4 päivän päähän että saan tietää mitä sali maksaa kaverilleni jolla olis eri hinta kuin mulla. kun viereinen sali kertoo saman asian suoraan puhelimessa. Ehkä enemmän arvostan sitä että asiat sujuu helposti. :wall:

Originally posted by fitnesspimu
Jos jäsenyyden purkaa vuoden sisällä, niin siitä pitää maksaa! En muista mikä se summa oli, mutta ainakin sen verran suuri etten nähnyt klubiin liittymistä järkeväksi!

Olit oikeassa. Eroaminen vuoden sisällä maksaa aina. Tarkistin asian omalta saliltani, ja jos eroaa, niin pitää maksaa normaalihinnan ja jäsenhinnan erotus niiltä kuukausilta jona on ollut jäsenenä. Eli tässä tapauksessa on edullisinta erota pian liittymisen jälkeen... Ilmeisesti sanktiot vaihtelevat saleittain kuten visionin viestistä voi päätellä.

Oon nyt vuoden verran käynyt Wellness-saleilla Turussa ja Jyväskylässä. Oon sikäli tykännyt, että samalla kortilla ja maksulla oon päässyt myös Jyväskylässä treenaamaan :) Ja hintakin on ollut kohtuullinen (45 e/kk) siihen nähden että salin lisäksi hintaan kuuluu jumpat, spinning, solarium ja JKL:ssä myös express.

Huonona puolena täytyy sanoa spinningfriikkinä, että Turun Wellnessissä on aika huono spinningien taso. On kyllä parantunut koko ajan esim. pyörät vaihdettiin parempiin ja ohjaajien joukossa on muutama helmi, mutta sitten on niitä ohjaajia, jotka on pitänyt samaa ohjelmaa yli puoli vuotta! Uskomatonta mutta totta... Senpä vuoksi irtisanoin sopimuksen ja kevään treenaan Motivuksella. Siellä on monipuolisempi ohjattujen tuntien tarjonta eikä tarvitse sitoutua vuodeksi kerraallaan.

Originally posted by pvpfrs
ketjut on syvältä persauksesta. kaikki yksityisyrittäjyys ilman ketjuuntumisia kunniaan!

Kuulun myös ei jäsenyyttä-salien kannattajiin. En suostu maksamaan painojen ylös ja alas hinaamisesta sellaisia määriä rahaa kuukausittain.

Jäsenyydet sopii niille, jotka harrastavat sekä bicciä että punttia koko rahan edestä, minä en kuulu heihin, en nyt enkä koskaan.

Siksi kai pvpfrs:n kuvio sopi minulle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom