Jälleen uusi ketju kesäkunnon saavuttamisesta

Tähän ketjuun voisi liittää näin kesän jo lähestyessä ONNISTUNEITA diettikokemuksia kesää ajatellen. Postiin voisi liittää pituuden ja painon, rasvaprosentin ennen ja jälkeen dietin, sekä ainakin otteen treeniohjelmasta ja ruokavaliosta.

Itse ajattelin laittaa kiristysruuvin tiukalle ja yrittää pudottaa nykyiset 16-15% ainakin kymmeneen prosenttiin kesään mennessä. Mitäs ammattilaiset ovat tästä mieltä ? Mahdollista ? Ja kiitos millä keinoilla näin railakasta opiskelijaelämää elävälle oluen ystävälle?

Nyt kun jo kaikki edellinen tietotaitokin on kumottu ysikymppisen liittämän infopaketin myötä, olisi mukava kuulla onnistuneita diettikokemuksia. Onko mahdollista tiputtaa rasvat minun kohdallani kymmeneen noin 150-200kcal vajeella? Enempää en ehkä pysty nipistämään kaloreista, koska muutaman kuukauden vapaaottelutreenaamisen jälkeen olen huomannut pienen kalorimäärän valtavat tuskat. Vinkkejä ja kokemuksia kiitooos !

henk.koht en usko että noin pienellä vajeella saat 6% laskettua rasvaprosenttiasi parissa kuukaudessa. varsinkin kun pienellä vajauksella on se riski että helposti meneekin +/- 0 tai plussalle jos hiukankin menee perstuntumalta. toki tämä ei ole ongelma jos tarpeeksi omistautuu, harva vain viitsii aivan kaikkea punnita grammalleen. olen itse kyllä täysin aloittelija enkä suinkaan lukeudu noihin ammattilaisiin joilta neuvoa kysyit, ihan mutuilua siis että ei ole tarpeeksi kovat miinukset.

itselläni projektina tällä hetkellä kesäkuntoon 2011 :) 140kg-> 99kg so far, täksi kesäksi ei ihan taida ehtiä :<

Vaikea sanoa, mutta epäilisin myös aikataulun olevan liian haastava. Itse kiristin rasvat 19,7% ---> 12,9%, mutta aikaa meni 10 kk eikä kaksi. Kahdessa kuukaudessa voisin kuvitella, että hyvässä lykyssä 2-3 prosenttiyksikköä rasvoja voisi pudottaa. Mutta jos sinulla on tähän hommaan hyvät geenit, niin ehkä nopeampikin tahti voi onnistua.

Rasvaprosentin putoamisen tahti riippuu kalorvajeen lisäks myös diettaajan koosta. Jos 150kg kaveri pudottaa 10kg niin se rasvaprosentti ei hirveesti putoo ku se 10kg ei elopainoon suhteutettuna oo muutenkaa paljoo. Jos taas 70kg kaveri pudottaa saman verran samas ajas niin rasva% tippuu yli kaks kertaa enemmän. Eli siis älkää nyt heti tyrmätkö tota 6%yksikön pudotust jos ette edes tiedä minkä kokoinen pekkis on, ite en ainakaan alotuspostista löytäny mittoja ku nopee silmäilin. Pointti siis on että pudotus on mahdollinen kuhan et mikään hirvee järkäle ole.

Sitten asiaan. 2 ja puoles kuukaudes on mulla tippunu rasvat 16-->11. Alle 10% oli tavote ja sitä ennen en lopeta ja uskon et se oniistuu täs muutaman viikon sisäl.:)

edit. tol kalorivajeel et kyl onnistu

Ite en edes tiedä rasvaprosenttiani. Mutta tavotteena olis päästä 70kg kieppeille vuoden 2010 aikana. Alotin pari kuukautta sitten, eli 6.1.2010 ja alotus paino oli 91,4kg. Nyt tänään paino oli aamulla 83,6kg. Eli 7,8kg kadonnut tietämättömiin ja suht tyytyväinen olen itseeni. Pituus on 169cm.

Itselläni olisi vähän erilainen ongelma kesäkunnon kanssan: painoa on lähtenyt vähän yli 60 kiloa viimeisen kahden vuoden aikana (145 -> 79 ) ja sen puolesta asia alkaa olla kunnossa, varsinkin nyt kun viime syksystä jatkunut salitreeni on ns. muuttanut rasvaa lihakseksi. Tuosta järjettömästä ylipainosta on kuitenkin vielä jäljellä todella törkeän näköisenä roikkuvaa nahka, josta pitäisi päästä jollain tavalla eroon ennen rannalle lähtöä. Itsekseenhän tuo ei juurikaan kutistu, joten onko leikkaus ainoa vaihtoehto? Sattuisiko jollain olemaan kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Itsellä viides viikko oikeaa diettiä menossa. Joulukuussa oli painoa vielä 80kg ja nyt aamupaino 73,2kg ja rasvat jossain 12-13% kieppeillä. Vaikka on vielä pitkä matka "ripped" lookkiin niin ollut mukava huomata oikea suunta peilistä. Kunhan pääsee tuohon 70kg niin sitten voikin taas lähteä plussakaloreilla rakentamaan massaa.

Eka dietti menossa, ja kätevimmäksi tavaksi olen huomannut että punnitsen kaiken ja -500kcal mennään. Tuona kalorivajeen kanssa olen pääsääntöisesti pärjännyt hyvin, mutta joinain päivinä, kuten tänään, kyllä tekisi mieli vetää kunnon pepperonipitsa mätöt... :kuola:

onko teidän ruokavalio ollut millainen? Eli vaikka 30protskuja/40hiilareita/30rasvoja % vai? ja paljon vajaata on ollut teille hyvä? 500? 700?kcal

edit:tulipas taas hyvää suomen kieltä :d

Itellä kanssa dietti menossa. Välillä vaivaa enemmän kuin iha perkeleesti kamala makeanhimo tai pepperoni pitsa. Huomasin että parhaiten tähän auttaa Muslemilk. Annoksessa joku 200kcal ja nii pirun makeeta että ei viikkoon tee mieli karkkia. Suosittelen.

onko teidän ruokavalio ollut millainen? Eli vaikka 30protskuja/40hiilareita/30rasvoja % vai? ja paljon vajaata on ollut teille hyvä? 500? 700?kcal

Mulla tavoite on se -500kcal ja jakaumana 35% prode/25% rasvat/40% hiilarit. Tosta ravintojakaumasta en ole kovin tarkka ollut, ainoastaan se että toi 35% proteiinia on minimi.

Viime kesän dieetti ja treeniohjelma onnistui tosi hyvin :)

Aluksi pitää vaan sanoa että on TOSI nopea aineenvaihdunta ja luonnollisesti erittäin matala rasvaprosentti.

Talvella treenasin sallilla 5 päivää viikossa ja sílloin en tehnyt mitään aerobista olleenkaan. Toukokuussa rupesin treenaamaan aerobista 3 kertaa viikossa ja huomasin heti että paino ei tipu olleenkaan jos teen intervallitreenejä, mutta kun tein matalaintensiteettisä (pulssi n. 150) paino ja rasvaprosentti tippui ihan mukavasti. Lopussa (kesäkuun lopussa) rasvaprosentti oli 6% (tiedän että se on tosi matala, mutta prosentti on aina 10 alapuolella jopa bulkkauksella). Eli, oma resepti on matalaintensiteettista aerobista ja vähemmän hiilareita.

Paino tippui 82 --> 77. Tottakai pikkasen lihastakin häipyi, tilasin silloin HMB:tä fitnestukulta että lihasmassa säilyisi.

helmikuun alussa aloitin dietin ja nyt on tippunut 90->85. Tavoote olis tos kesä-heinäkuun välis päästä alle 80, mutta oon tyytyväinen jos pääsen 80 :) liikakiloja mahassa on sellaset 5kg verran:D

No mitään sen tarkemmin en ole mittaillut, peilin ja vaa'an avulla edetty.. Joulukuussa oli rasvat 16.2& inbody mittauksessa.. Intti tuli juuri suoritettua, joten tän kevään tavoitteena ollu saada lihoja takas, sekä voimatasoja. Myös vähän kiristellä. Tuossa eilen nappaamani kuva, on vähän hämyinen ja paskalla kameralla otettu, mut saa välttää. Mielipiteitä olisi kiva kuulla. Paino silloin joulukuuussa 77.8kg ja eilen puntariin tuli 82.2kg, pituus 168.5cm.

Ruokavaliosta sen verran, että pariin vuoteen en ole esim vaalea leipää syönyt, mahdollisimman paljon protskupitoista safkaa, kaloreita en laske, tuntemuksen mukaan mennään. Limpparit, karkit mätöt, jääneet myös kokonaan pois ja alkoholia ei ole tullut tämän vuoden puolella paria kertaa enempää käytettyä.

Treeni on ollut 3x4=>6x6, vähän päivän ja oman mieltymyksen mukaillen raskaissa perusliikkeissä siis.. Muutoin keho 1-jakoisella 3 viikkoon, raskaalla volyymilla. Lenkkiä välillä 4 kertaa, välillä kerran viikkoon tyyliin, edelleen tuntuman mukaan ja peilin mukaan..

Suhkoht. tyytyväinen olen tällä hetkellä, mutta vielä on aikaa rantakeleihin, niin kahtoo sit mikä on lopputulos.

ÖÖhhh.. Mites saan noita kuvia muuten lisättyä??:D

No mitään sen tarkemmin en ole mittaillut, peilin ja vaa'an avulla edetty.. Joulukuussa oli rasvat 16.2& inbody mittauksessa.. Intti tuli juuri suoritettua, joten tän kevään tavoitteena ollu saada lihoja takas, sekä voimatasoja. Myös vähän kiristellä. Tuossa eilen nappaamani kuva, on vähän hämyinen ja paskalla kameralla otettu, mut saa välttää. Mielipiteitä olisi kiva kuulla. Paino silloin joulukuuussa 77.8kg ja eilen puntariin tuli 82.2kg, pituus 168.5cm.

Ruokavaliosta sen verran, että pariin vuoteen en ole esim vaalea leipää syönyt, mahdollisimman paljon protskupitoista safkaa, kaloreita en laske, tuntemuksen mukaan mennään. Limpparit, karkit mätöt, jääneet myös kokonaan pois ja alkoholia ei ole tullut tämän vuoden puolella paria kertaa enempää käytettyä.

Treeni on ollut 3x4=>6x6, vähän päivän ja oman mieltymyksen mukaillen raskaissa perusliikkeissä siis.. Muutoin keho 1-jakoisella 3 viikkoon, raskaalla volyymilla. Lenkkiä välillä 4 kertaa, välillä kerran viikkoon tyyliin, edelleen tuntuman mukaan ja peilin mukaan..

Suhkoht. tyytyväinen olen tällä hetkellä, mutta vielä on aikaa rantakeleihin, niin kahtoo sit mikä on lopputulos.

ÖÖhhh.. Mites saan noita kuvia muuten lisättyä??:D

No otetaan sit tuolta =>

738101

Nyt saa hävetä sit silmät päästä..:D:rolleyes:

E: Jaahas... miksi ei näy?

http://alastonsuomi.com/Nousukas90/images/738101

Back
Ylös Bottom