Jääkiekon MM-kisat 2014: Valko-Venäjä

Ei sitä tuomarilinjaa ole katsottu missään hyvällä. Jagr tuossa haukkui tuomarit pelleiksi jne. IIHF näytti myös munattomuutensa tässä Znarokin tapauksessa. Tuskin se sillä radiolla kotiin soitteli ja kyseli kuulumisia ja näytettiin se moneen kertaan kenen kanssa oikein on jutteli. Näin paska tuomarilinja ei ole lajille mitenkään hienoa mainosta. Jännästi täälläkin porukka luulee, että vain Suomessa naristaan tuomareista. Kyllä sitä on aika monessa maassa katseltu aika ihmeissään.

Tuomarointi oli ala-arvoista kautta turnauksen. Sillä ei periaatteessa ole väliä, etä tuleeko jäähyjä helposti vai ei. Sillä kuitenkin on, jos linja jatkuvasti muuttuu pelin aikana, jolloin pelaajilla ei ole tietoa mitä voi tehdä ja mitä ei.

Tässä räikein tuomarivirhe koko turnauksessa: Paska makuhan tästä turnauksesta jäi. Taisi olla Sveitsi peli Suomea vastaan, jossa tuomarilinja oli edes sinnepäin.... Kuitenkin Suomi kaatui myös huonoon av pelaamiseen...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuomarointi oli ala-arvoista kautta turnauksen. Sillä ei periaatteessa ole väliä, etä tuleeko jäähyjä helposti vai ei. Sillä kuitenkin on, jos linja jatkuvasti muuttuu pelin aikana, jolloin pelaajilla ei ole tietoa mitä voi tehdä ja mitä ei.

Ainut erohan Suomella ja Venäjällä oli se että ryssät tajusivat lopettaa 1 erän jälkeen koukkimisen Suomalaiset eivät. Kannattaa myös muistaa että Suomi pelasi koko turnauksen melkolailla kovilla jäähyminuuteilla, vai oliko mahdollisesti kaikissa muissakin peleissä tuomarit perseestä? Kannattaa myös muistaa että suurin osa teistäkin seurasi tota peliä jostain 20" töllöstä saattaa tilanteet näyttää vähän erilaiselta jäältä katsottuna.

Salomäen terveiset tähän väliin. Leijona-hyökkääjä jäähyistä: ?Oli aiheellisia ja aiheettomia? « SuomiKiekko

Ja jos nyt leikitään ajatuksella että Malkin olisi saanut jäähyn ekasta takalauksestaan ja Suomi olisi tehnyt siitä vaikka 3 maalia niin silti se ei olisi riittänyt.

Ainut erohan Suomella ja Venäjällä oli se että ryssät tajusivat lopettaa 1 erän jälkeen koukkimisen Suomalaiset eivät. Kannattaa myös muistaa että Suomi pelasi koko turnauksen melkolailla kovilla jäähyminuuteilla, vai oliko mahdollisesti kaikissa muissakin peleissä tuomarit perseestä?

Salomäen terveiset tähän väliin. Leijona-hyökkääjä jäähyistä: ?Oli aiheellisia ja aiheettomia? « SuomiKiekko

En mä puhunut pelkästään eilisestä pelistä vaan turnauksesta kokonaisuudessaan.
Monessa pelissä meni isoakin sikaa läpi ilman rangaistusta ja sitten hetken päästä tuli jäähyä jostain pikkurikkeestä.
Epäloogista ja varmasti hankalaa pelaajille.

Ota ne suomi-lasit ja karjalippikset jo pois päästä. Venäjä oli ylivoimaisesti turnauksen paras joukkue, ei mitään jossiteltavaa, voi ottaa koville suurinta osaa venäjävihaajia tämä asia. Eilisessä pelissä Suomella oli paikat, mutta he eivät niitä käyttäneet, Venäjä käytti ja oli asaitusti parempi. Jos nyt aletaan itkemään jäähyistä, niin viheltämättä olisi pitänyt jättää 4x2min Suomelta, 2x2min Venäjältä. Silti Suomi olisi ottanut enemmän jäähyjä kuin Venäjä.

Tämä. 5vs5 Suomi pelas todella hyvin, mutta vaikea se on pelejä voittaa alivoimalla. Suomi otti ihan liikaa jäähyjä.

Ennen kisoja haukuttiin pelaajavalintoja, sitten haukuttiin joukkuetta kun ei meinannut selvitä alkulohkosta. Lopulta vika olikin tuomareissa. Käteen jäi kuitenkin hopeaa, joka ei ole ollenkaan huono saavutus.

Matsin pilaatumista toki vauhditti selostuksen ihmelapsi Mertaranta, joka ensin järjetöntä jäähyvihellystä moitittuaan seuraavaksi haukkui Suomen pelaajia liioista jäähyistä. Joko se vihellys on väärä, jolloin pelaaja on syytön, tai vihellys on aiheellinen, jolloin ei voi haukkua tuomaria. Miten helvetissä aikuinen mies voi haukkua puolitoista erää lähes tauotta molempia? Eikö siellä äänitarkkaamossakaan ole ketään logiikan peruskurssin käynyttä, joka voisi vinkata Mertsille, että voisi puhua välillä jostain muustakin tai edes valita puolen?

Itse olen tässä pariin kertaan jo kritisoinut kisojen tuomarilinjaa, mutta kyllä mä sen myönnän, että ei eilinen peli siihen ratkennut.
Tai siis ratkesi toki ylivoimapeliin, mutta syy löytyi kyllä pelaajista. Jäähyt menivät kuitenkin kohtalaisen tasan, Venäjä teki tehokkaasti maaleja yv:llä, Suomi ei.

Sitähän voi jossitella, että mitä olisi käynyt jos ei olisi tullut jäähyjä, mutta kun niitä kerran reippaasti tuli, niin niiden hyödyntäminen nousi avainasemaan.

Venäjä nyt kuitenkin voitti jokaisen matsin turnauksessa, joten kyllähän se paras joukkue tuolla oli. Tuo viimeisen pelin toimitsijakiellon kiertäminen tosin vähän jätti huonon kuvan joukkueesta. Jos kerran kielto oli, että ei saa olla missään tekemisissä joukkueen kanssa pelin aikana tai sen jälkeen niin kyllähän tuossa kieltoa rikottiin. IIHF ei tietenkään asialle mitään tee, mutta se vaan lisää tuon episodin naurettavuutta.

Ota ne suomi-lasit ja karjalippikset jo pois päästä. Venäjä oli ylivoimaisesti turnauksen paras joukkue, ei mitään jossiteltavaa, voi ottaa koville suurinta osaa venäjävihaajia tämä asia. Eilisessä pelissä Suomella oli paikat, mutta he eivät niitä käyttäneet, Venäjä käytti ja oli asaitusti parempi. Jos nyt aletaan itkemään jäähyistä, niin viheltämättä olisi pitänyt jättää 4x2min Suomelta, 2x2min Venäjältä. Silti Suomi olisi ottanut enemmän jäähyjä kuin Venäjä.

No nyt ei osunu kohdalleen. Noita laseja ja lippiksiä kun ei ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan :) Oon jääkiekon enkä minkä maan kannattaja.
Venäjä ei todellakaan ollut ylivoimaisesti turnauksen paras joukkue. Se pelasi kokonaisuutena (ja tilastollisesti) toki turnauksen paremmin kuin Suomi, mutta kun mestaruus ratkaistaan tuossa yhdessä ottelussa, jossa menneillä ei ole mitään väliä. Todellakin jäi jossiteltavaa. Olisin halunnut, että mestaruus ratkaistaan rehdillä tavalla. Eilisessä pelissä Venäjä oli Suomea parempi ainoastaan ylivoimaprosentissa, mutta se tässä kaiveleekin, kun jäähyjä vihellettiin (toki myös Venäjälle) täysin väärin. Ja kun katsoi tota molempien viisikkopelaamista niin oli vain Venäjän etu, että tohon pillisirkukseen lähdettiin ja rikottiin normipelirytmi.

Jep, tota kovasti nostetaan tota YHTÄ taklausta tapetille, jos ruvetaan pilkkua nussiin niin varmasti löytyy myös tilanteita joista Suomi olisi ansainnut jäähyn. Eikä ilmeisesti tuokaan muuta sitä faktaa että varmasti tiesi Suomalaisetkin jo 3 erässä että heiltä ei hyväksytä yhtään koukkimisia yms? No mitäs tehtiin? Koukittiin sata jäähyä lisää. En ole asiantuntija mutta sen verran luulen tietäväni jääkiekosta että jäähyn ottaminen siinä vaiheessa koukkimalla kun ollaan hyökkäävä joukkue on vitun typerää, tilanteessa jossa omalla joukkueella on kiekon hallinta.

Taitaa moni unohtaa senkin että Suomihan taisi olla jo jäähytilastojen kärjessä ennen eilistä.

Ja totta Suomi oli tasa5 paljon parempi joukkue kuin Venäjä.

Ei tota tarvi arvailla jos katsoi pelin. Oli niitäkin.
Näytä (tai kerro) yksikin oikein vihelletty koukkaamisjäähy mikä Suomelle tuli eilen?

Ainut erohan Suomella ja Venäjällä oli se että ryssät tajusivat lopettaa 1 erän jälkeen koukkimisen Suomalaiset eivät. Kannattaa myös muistaa että Suomi pelasi koko turnauksen melkolailla kovilla jäähyminuuteilla, vai oliko mahdollisesti kaikissa muissakin peleissä tuomarit perseestä?

Ja jos nyt leikitään ajatuksella että Malkin olisi saanut jäähyn ekasta takalauksestaan ja Suomi olisi tehnyt siitä vaikka 3 maalia niin silti se ei olisi riittänyt.

Jos leikitään ajatuksella, että pelissä ei olisi vihelletty yhtään jäähyä, olisi matsi mennyt jatkoajalle tilanteessa 1-1....

Kannattaa myös muistaa että suurin osa teistäkin seurasi tota peliä jostain 20" töllöstä saattaa tilanteet näyttää vähän erilaiselta jäältä katsottuna.

Kannattaa myös muistaa, että me nähdään hidastukset ja uusinnat eli paljon paremmin tilanteet kuin tuomarit (jotka eivät videoita joka tilanteesta tietenkään näe). Toki kannattaa myös muistaa, että tästä huolimatta maailmassa on paljon huipputuomareita, jotka näkevät tilanteet huomattavasti paremmin kuin toiset. Valitettavaa, että niitä miehiä ei eilen Minskissä ollut.

Tämä. 5vs5 Suomi pelas todella hyvin, mutta vaikea se on pelejä voittaa alivoimalla. Suomi otti ihan liikaa jäähyjä.

Ennen kisoja haukuttiin pelaajavalintoja, sitten haukuttiin joukkuetta kun ei meinannut selvitä alkulohkosta. Lopulta vika olikin tuomareissa. Käteen jäi kuitenkin hopeaa, joka ei ole ollenkaan huono saavutus.

Miten esimerkiksi vältätte jäähyn ottamisen, joka tulee koskematta vastustajaan? Ei mene kaukaloon ollenkaan..? Senkin kerran kun jäähy tulee aiheesta (Salomäki) niin se annetaan estämisestä, kun Salomäki taklaa venäläisen selästä laitaan :jahas:

Jooh, ei jaksa. Vituttaa kun peli meni pelleilyks... Vituttaa kun Venäjä - Suomi +2 kympin singlenä kusi niin lopussa... Ois ollu kiva nähdä rehti taistelu kun Suomikin oli saanut pelinsä kuntoon, mutta vitut...

No kyl siellä aika usein oli suomalaisen maila jalkovälissä ;) Ihan näin ilman sinivalko laseja katsottuna. Kyllä myös selkeästi jos tota matsia nyt haluaa lisää arvostella niin ryssät oli turvallaan vähän väliä, ja ei en usko että toi laji olis mennyt ihan jalkapallon veroiseksi.. Eikä tosiaan unohdeta sitä että esim: salomäki joka oli pelaamassa ei tuominnut näitä jäähyjä turhaksi.
Ja kyllä SUomella oli paikkoja paljon oli myös ylivoimaa, SUomi ei pystynyt käyttään näitä hyväkseen kun taas ryssät käytti.

Mitä tästä nyt enään jauhamaan, kisat ohi ja mitalit jaettu. Oon nyt jopa erittäin hyvillä mielin kun Venäjä voitti, ilomielin soin Ovechkinille ja Bobrovskylle kultamitalit, kaks mun lempparipelaajaa, Suomi ja Venäjä kisojen alusta asti ne joille toivoin voittoa. Tietenkin myös ylivoimasesti turnauksen paras jengi joten senkin takia aivan loogista, että pytty meni Äiti Venäjälle. Ja voitin kaverilta helpot 100 euroa, kun ennen kisoja sanoin että Venäjä voittaa kultaa puhtaalla pelillä ja niinhän siinä kävi :dance:

Kuningas Ovechkinia mä ajattelen täs, ansaitsi jälleen MM-kullan kun Washington räpeltää vuosi toisensa jälkeen. Ovi ei tule Stanley Cupia voittamaan Capitalsissa, toivon että vaihtas maisemaa voittavaan joukkueeseen mahdollisimman nopeaan. Joo sopparia jälellä vitusti muttei ole mikään este. Ovie Malkinin tilalle Pittsburghiin niin tekis kaudessa 80 häkkiä salettiin <3

Olin duunissa vikonlopun ni jäi matsit näkemättä.Nyt kattelen Tsekki-matsia,kiva kattella itse PELIÄ ku ei tartte antaa tunteille sijaa.Finaalista täällä on ollu niin kuumaa juttua että taidan säästää sen katsomisen juhannuspäivään.

Olin duunissa vikonlopun ni jäi matsit näkemättä.Nyt kattelen Tsekki-matsia,kiva kattella itse PELIÄ ku ei tartte antaa tunteille sijaa.Finaalista täällä on ollu niin kuumaa juttua että taidan säästää sen katsomisen juhannuspäivään.

Jos on henkeen ja vereen jalkapallomiehiä, niin finaali ei nosta tunteita pintaan. Mä en oo ees kiakkomiehiä, mutta silti tuomareiden puoluellisuus sai veren kiehumaan.

No täytyy pistää silinterihattu täyteen jäitä ja katsella se finaali ihan pelinä.

Jalkapallo on helvetin hieno peli,maailman toiseksi hienoin.

Viimeksi muokattu:
Mä annan oraakkelimaisen viiltävän analyysini pelistä Juhannuspäivänä.Putin ja sen seksiorja Lutkasenko saa luvan odotella pissat vaipoissa lausuntoani!

Back
Ylös Bottom