Jääkiekon MM-kisat 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

MTM1977

WTF
Mode
Nyt kun on saatu SM-liiga pois alta, niin voidaan alkaa keskittymään MM kisoihin, jossa kaikilla Suomalaisilla on tietysti sama voittajasuosikki... vai onko?

Eli mitä porukat odottaa kisoilta, pelaako Suomi finaalissa vai floppaako pahemman kerran?

Itse jaksan uskoa, että Suomella on mahdollisuudet finaaliin ja jopa mestaruuteen asti, mutta se vaatii kyllä sitä, että joukkueen suoritustaso nousee pari pykälää siitä mitä se treenimatseissa on ollut.

Esim. Kanada ja Tshekki näyttävät saavan nimilistan perusteella kovat porukat liikkeelle, mutta siellä on myös monia äijiä, joilla on pelit ollut aika vähissä tämän talven aikana, eli jokin vaikutus saattaa olla silläkin.

Itse veikkaan, että finaalissa kohtaavat jälleen kerran Suomi ja Ruotsi ja toivon, että tällä kertaa Suomen peli pysyy kuosissa loppuun asti eikä vastustajalle anneta turhaa tasoitusta.

Suomi tulee, ikävä kyllä, saamaan surkean tuloksen noista kisoista. Ei viiden sakkiin IMO. Missä helvetissä on Summanen ja Niinimaa vittuun itkemästä!

Lohko A
Slovakia
Venäjä
Itävalta
Valko-Venäjä

Lohko B
Kanada
USA
Latvia
Slovenia

Lohko C
Ruotsi
Suomi
Tanska
Ukraina

Lohko D
Tsekki
Saksa
Sveitsi
Kazakstan

edit. hidas :nolo:

Viimeksi muokattu:
SniffDaddy sanoi:
Tuolla Denzelin heittämällä saitilla oli erilaiset lohkojaot.

Ne on ilmeisesti väärin, mikä on sinänsä outoa, että ovat kuitenkin ns. virallisilta sivuilta...

Jatkuvuus sanoi:
Suomi tulee, ikävä kyllä, saamaan surkean tuloksen noista kisoista. Ei viiden sakkiin. Missä helvetissä on Summanen ja Niinimaa vittuun itkemästä!

Todellakin, lätkämaajoukkue tekee "yleisurheilijat". Selittävät hampaat vilkkuen kuudetta sijaansa. Vituttaa jo valmiiksi, mutta eipähän tule pettymyksiä.
Mun mielestä kertoo jo jotakin koko touhusta, että on tullut niin paljon kieltäytymisiä....

training_day sanoi:
Esim. Kanada ja Tshekki näyttävät saavan nimilistan perusteella kovat porukat liikkeelle, mutta siellä on myös monia äijiä, joilla on pelit ollut aika vähissä tämän talven aikana, eli jokin vaikutus saattaa olla silläkin.

Luin lehdestä, että Tsekin maajoukkuessa on 26 NHL-pelaajaa ringissä, joista lähes kaikki pelannut menneellä kaudella euroopan sarjoissa. En muista tarkkaan mikä lehti oli kyseessä mutta taisi olla viikonvaiheen Ilta-Sanomat.

Viimeksi muokattu:
training_day sanoi:
Ne on ilmeisesti väärin, mikä on sinänsä outoa, että ovat kuitenkin ns. virallisilta sivuilta...

Lohkot taitavat olla oikein jos katsoo vaakasuunnassa, eli saitin tekijä kämmäillyt jotain kun on laittanut tuonne yläreunaan nuo lohkojen nimet.

trebla sanoi:
Lohkot taitavat olla oikein jos katsoo vaakasuunnassa, eli saitin tekijä kämmäillyt jotain kun on laittanut tuonne yläreunaan nuo lohkojen nimet.

Näinpä muuten onkin. Aika "hauska" kämmi official sitellä ;)

Eipä oo Suomella noissa karkeloissa saumaa ilman loistavaa yhteispeliä. Se on ainoa mahdollisuus, millä noita nimimiehiä voi tiputella. Mutta olihan yks esimerkki jo viime kesän world cup, että mahdollisuuksia on aina.

Noista pelaajien poisjäämisistä on mun mielestä tehty vähän suuri juttu. Siellähän oli pääosin melko hyviäkin syitä. Että eipä oo mun mielestä väärin jos oman lapsen syntymän vuoksi jättää kisat väliin. Turha on kaljamahojen huudella kotisohvalta jotain vastaan... :D

Mitenkäs porukka kattelee pelejä? Yksin, kavereiden kanssa, pubissa, paikan päällä jopa? Ite tulee varmaan kohtalaisen paljon istuttua uudessa pubissa, missä on asiallisesti hoidettu hommat urheilun seurantaan. Parempi meininki kun porukkaa on enemmän. :thumbs:

training_day sanoi:
Näinpä muuten onkin. Aika "hauska" kämmi official sitellä ;)

Nyt ovat näemmä virheen korjanneet.

Täyttä paskaa ovat nämä mm-kisat. Täytyy silti myöntää, että muutaman muutaman pelin tulen ehkä katsomaan, alkaen puolivälieristä. Ihmettelenpä vaan, että mikä vitun järki on, että maailman parasta lätkäjoukkuetta ratkotaan YLI KAKSI VIIKKOA!!!!!! Mukana on 16 JOUKKUETTA, JOISTA MUUTAMA ON III-DIVARITASOA SAATANA.

Alkusarjojen jälkeen pelataan "välisarja", jossa on vielä mukana 12 joukkuetta. Voi vittu että pitää kaikki kestää. Tän jälkeen enää kahdeksan joukkuetta pääsee "huitsin jänskästi" puolivälieriin.

Kaikista naurettavinta tässä on se, miten tosissaan porukat ottaa tämän. Viime vuonna erehdyin yhen pienen kaupungin paikalliseen, kun siellä oli kisastudio. Älytön lauma kännisiä äijiä karjui kurkku suorana. Välillä seisoivat pöydillä, ja ihmettelivät, kun mä en jaksanut eläytyä. Raflan omistaja kantoi hymy perseessä pöytiin kaljaa. Pojjaat oli saanut oikein kisapassit. Kisapassin omistajat sai aina Suomen tehtyä maalin, ostaa kaljan Euron halvemmalla tms... Matsin jälkeen pojat lauloi kyynelsilmin "Maamme-laulua", ja halailivat toisiaan. Parasta tässä oli, että matsina oli tyyliin Suomi-Japani, ja se päättyi luokkaa 10-0. En mikään kruunaamaton trendien kuningas ja käyttäytymistieteiden tohtori ole itsekään, mutta pakko sanoa että olipa kyllä vitun spedeä porukkaa.

Ok, kun todelliset pelit alkaa, niin nöyrästi lähden itsekin ostamaan mäyräkoiraa, ja katson kotona housut märkänä kun kansakunnan kohtaloa ratkotaan. Mulla vaan valitettavasti mielikuvitus loppuu, kun Kanada-Slovenia matsissa ei ees joka jätkä osaa saatana sirklata taaksepäin tai vetää rystyltä, ja pelataan sentään mm-kisoja.

Lätkä sinänsä on mahtava urheilulaji. NHL:ää tulee seurattua oikein urakalla, kuten myös SM-liigaakin. Olympialaisissa, World Cupeissa jne. elän kauheella sykkeellä mukana.

Miten sinne pitäis mennä? Pelaamaan yksi ottelu jotain absoluuttista superteamia vastaan? Eiköhän se ole hyvä että useampi maa pääsee edustamaan, ei siellä Suomikaan ole kärjessä keikkunut kuin vasta viimeiset 15 vuotta. Hyvä vain kun kisat kestää, ei se keltään pois ole, kiva katsella matseja kun ne kovenee kokoajan, lopussa onkin sitten jo kunnon fiilis.

Kiva kun tykkäät, Mike.

Mun mielestä tosiaan sais lakkauttaa lätkän mm-kisat kokonaan. Joka neljäs vuosi olisi olympialaiset, ja joka neljäs vuosi olisi myös esim. "World Cupin tapainen turnaus". Näin olisi arvokisat joka toinen vuosi. Mukaan voitais ottaa vaikka 8 tai max. 12 joukkuetta. Ei sitä kannata huolehtia, että pierumaat ja muutkin pääsee edustamaan. Ne vois pelata omat B- ja C-kisat, kuten tähänkin asti.

Jos turnauksia olis harvemmin, niin huiput innostuisivat niistä. Eipä ole lätkän osalta olympialaisista paljoa poissajääntejä, saati sitten futiksen mm-kisoista. Harvemmalla pelisysteemillä ei mestaruudet kokisi infaatiota. Mä muista kaikki futiksen mestarit 50-luvulta lähtien. Lätkän kohdalla niistä ei tiedä kukaan mitään.

Jos skaboja olisi harvemmin, niiden taso nousisi myös statusarvon myötä. Katsojat, sponsorit, ennen kaikkea ne pelaajat ja muut sidosryhmät olisi saletisti paremmin mukana. Ja on tässä sekin puoli, että paatuneellakin penkkiurheilijalla, kuten mulla alkaa suoraan sanottuna vituttamaan lätkäkauden pituus. Toukokuun puolivälissä loppuu mm-kisat, ja heinäkuussa pelataan jo jotain helevetin pitsiturnausta.

Samoilla linjoilla Miken kanssa. Joka kevät noita pelejä tulee seurattua ja kun tiukemmat pelit alkaa niin aina ollaan ihan tunteella mukana. Mua ei sinänsä haittaa se, ettei MM-kisojen taso ole ihan world cupin tai olympialaisten luokkaa. Sitä paitsi kyllä MM-kisojen arvostus on koko ajan nousemaan päin myös rapakon takana, joka näkyy mm. siinä että kanada ja usa saavat melkein vuosi vuodelta kovemmat tiimit kasaan.

Ja mun mielestä on hyvä, että pienemmätkin lätkämaat pääsevät pelaamaan. Tätä kautta saadaan ehkä lajia nousuun niissäkin maissa. Sitä paitsi enemmänhän se on ollut viime vuosina sääntö kuin poikkeus, että nuo pienet maat yllättää ja voittaa isoja maita :).

Ja mitä Suomen mahdollisuuksiin tulee, niin on tässä vaiheessa vaikee sanoa, kun en tiedä yhtään, ketä siinä joukkueessa pelaa.

Back
Ylös Bottom