jääkiekkoilijan aerobinen harjoittelu??

Pelaan lätkää ja koko (talvi) kauden oon painanu 3-jakosta punttiohjelmaa kiekko reenien ohella jaolla: 1.päivä: rinta, olkapäät, hauis 2.päivä: jalat, pohkeet 3.päivä: selkä, ojentajat
Talven aikan saatuihin tuloksiini (sekä jäällä, että salilla) oon ihan tyytyväinen. Oon siis 184cm/~80kg ja 16v. Nyt haluaisin tietää kuinka tärkeää olisi aerobinen harjoittelu kesällä ja kuinka se tulisi suorittaa punttireenin kanssa? Vai onko kiekkoilijan järkevintä ottaa vaan jotain tiukkoja vetoja juosten eikä niinkään aerobisen puolelle, että lähinnä vain anaerobisia harjotteita ja punttia(ko)? Jääkiekkohan ei pahemmin kestävyys laji ole koska vaihdot on niin lyhyitä. Mutta toisaalta peli kestää sen verran kauan, että olisi syytä jonkilaista kestävyyttäkin olla :rolleyes: Tota punttiohjelmaani en menisi muuttamaan mihinikään, koska se on toiminut tosi hyvin.

Eli miten sijotan puntin ohelle aerobiset/anaerobiset reenit???

kiitoksia vastauksista ja koittakaa ymmärtää pointtini :D ...en sitten tiedä mihin osioon tää kuuluisi mutta pistin nyt tänne :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Okei. Itekkin kaavailin sillai että välipäiville tulis aerobiset, eli tiistaille ja torstaille. Juu täytyypi vetää ne sitten ennen aamiaista...mutta kuinka pitkiä ne aerobiset pitäs olla? 45min lenkki sykkeet alhaalla vai? Ajattelin vaan että en haluais polttaa heti pois näitä pieniä lihojani mitä oon vaivalla saanu aikaseks :D

olisiko järkevämpi ottaa vaikka torstaille ja lauantaille. sulla on keskiviikkona jalkatreeni salilla, niin ainakin olisi jalat tuoreet, vaikka ei varmaan kevyt 30min mitään haittaa...

Ei ne lihat mihinkään häivy noin lyhyillä aerobisilla treeneillä ;) Paitsi tietysti silloin, jos et syö mitään, mutta sitä en oikein jaksa uskoa...
Aloitat noilla 30-45min lenkeillä, sitten sitä pituutta voi tasaisesti lisätä tuntiin asti. Se on varmasti riittävä aerobinen treeni lätkäpelaajalle, etenkin juosten tehtynä. Ja kevyttä, kyllä, lätkätreeneistä tulee sitten sitä kovaa treeniä...

Niin tietenki ruokavalio on yks tosi tärkee juttu, jonka oon vasta lähiaikoina oppinu enkä vieläkään syö aina tarpeeks ja hyvin. Kun joskus luulin syöväni hel**tisti mutta todellisuus oli miinuskalorit, tyypillinen alottelijan vika ja tosiaan reenasin reilun vuoden ''turhaan'' :D nyt näyttää paremmalta.

Ja ekaa kertaa en lenkki polullekaan oo menos, mutta on siitä sen verran aikaa että viime kesänä olin viimeks. Kesällä kun me ei ainaka kovin monesti jäällä käydä niin millanen on sitten se mun ''tapporeeni'' kesällä? Tuleeks se tarpeellinen kovuus punttisalilla, itte ajattelisin että sieltä se tulee... Kovista kyykyistä ja muista perusliikkeistä :worship:

ps. joukkueellakin olis omat kesäreenit mutta on pari syytä miks haluan reenata ite: Ne valmentajat ei tiedä yhtään miten kuulus reenata eli kehityn ite paremmin jonka todistin viime kesän omalla reenauksella, toinen syy: Joukkueeni ei ole kotikaupungistani eli palaa hermot rampata kesällä harjottelemas väärin ja toisessa kaupungissa :lol2:

Vaikuttaa ihan OK systeemiltä. Kannattaa vaihdella aerobisen tehoakin, välillä vetää pitempi lenkki matalammalla sykkeellä ja välillä kovempaa tai vauhtileikittelynä. Erään vanhan kansan valmentajan käyttämää 32 x 300 m / minuutin palautuksella en suosittele.

Samasta aiheesta

Sillonku ite pelasin jääkiekkoa ja kesäharkoissa käytiin neljästi viikos ni me ei kummemmin pitkiä lenkkejä vedelty vaan tehtiin paljon intervalli- ja loikkaharjoituksia ja kerran pari pelattii viikos joko salibandyä tai futista. Siihen jonku kolmijakosen punttiohjelman lisääminen ei ainakaa olis ollu hankalaa

Ihan hyvia vinkkeja olet saanut.
Monet latkajoukkueet kayttavat Spinningia aerobisena treenina, ihan lapi vuoden. Siina voit itse saataa vastuksen sopivaksi ja tehda treenista joko tosi kovan ( intervalleja yms.) tai kevyemman palauttavan treenin.
Kesalla sun kuitenkin kannatta panostaa kuntopohjan hankkimiseen ( haluthan jaksaa pelata myos 3. eran :) )ja ikasi huomioon ottaen laadukkaaseen puntti-treeniin. Turha on polttaa kesalla itseaan loppuun, tai kaudesta tulee pitka. Syo ja lepaa kunnolla!

ilman muuta täytyy jaksaa se kolmaskin erä :) ja sepä tässä onkin se ongelma että voimaa löytyy hyvin (ei mikään ongelma mutta... :lol2: ) mutta se kestävyys meinaa olla vähän huonompi, eli lopussa ei voimastakaan ole hyötyä kun on ihan vetelä makarooni :D tosin ei se mikään ihme oo jos nytkin loppukaudesta alko tuntua raskaalta, kun viime kesän reenien jälkeen on sitä painookin tullu retee 10kg lisää. Mutta ei rasvaa onneks kovin kauheesti, kyllä sen 6-packin vieläkin erottaa :)

Kiitoksia hyvistä vinkeistä, välipäiville sitten noi lenkit täytyy ottaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom