Mikä teidän mielestä on semmoinen "minimimäärä" salikäyntikertoja viikossa, jolla olisi mahdollista saavuttaa yhtään mitään? Tuntuu, että mulle 3 x viikossa olisi nyt maksimi, kun en halua luopua muista harrastuksista. Tavoitteena siis läskiä pois, lihasta tilalle :D
Itsellä ollut treenaamiseen (kaikkeen) aika on/off-suhde jo pitkään. Osittain huippu-urheilutausta vei pitkäksi aikaa intoa "huvikseen" treenaamisesta ja lisäksi ollut raskaus/lapsen saaminen hidastamassa menoa.
Lapsen ollessa n. 1,5v aloitin opiskelut ja samalla hyötyliikunnan (pyörällä kouluun ja takas n. 30km/pvä). Salille lähdin ja innostuinkin jonkin verran siitä taas, kun luokkakavereissa oli kovakuntoisia, liikunnallisia ja keskimäärin 5-7 vuotta nuorempia kavereita (ja kummasti motivoi kun koulutuksen aikana ollaan alusvaatteisillaan ehkä 60% ajasta :D).
Mutta oikeastaan vasta nyt 2v myöhemmin (viime kesänä) kipinä syttyi täysin uudelleen. Kesällä ostin itselle TRX:n ja innostuin siitä todella paljon. Ei tarvinnut miettiä salille tai treenaamaan lähtemistä. Aluksi vain testailin eri juttuja ja liikkeitä ja yhtäkkiä huomasin, että alkoi tulla pieni addiktio taas treenaamiseen. Sitä kautta kävin taas salilla pitkästä aikaa ja nyt ollaan pahemmin kiinni treenaamisessa kuin ikinä! Paino tippunut puolessa vuodessa 3-4kg, mutta enemmän muutosta on tullut mittoihin (vaatekokoihin). Rasva% tippunut paljon! Eli todella oikeista kohdista lähtenyt ja oikeisiin kohtiin tullut lisää!! :D
Luulen, että itsellä vastaus oli se, ettei todella tarvinnut käydä jos ei huvittanut. Ja toisaalta kun huomasi, kuinka monipuolisella välineellä/treenillä sai todella nopeasti ja ehkä helpostikin tuloksia.
Koko syksyn kävin keskimäärin
VAIN 2x viikossa tekemässä kunnon salitreenin ja lisäksi pari aerobista (yleensä yhdistettynä saliin), jotain välilä TRX:llä. Eli itse olen sitä mieltä ja kokemus kertoo, että jos on ollut joskus hyvässä kunnossa ja on kokemusta aiemmasta treenauksesta, tuloksia voi saada todella nopeastikin, eikä edes oikeasti tarvitse käydä sitä 5x salilla. Tosin fakta on se, että tietystä pisteestä eteenpäin tarvitaan jo sitten paljon enemmän (itse tässä tilanteessa juuri nyt
)