Itse sekoiteltu palautusjuoma aerobiseen

Morjensta.
Tuli hommattua P-storen kautta kunnon palautusjuomatarvikkeet.
Nyt kyselisin, mikä olisi paras sekoitussuhde aerobiseen ja mikä taasen voimatreeniin?

Ennen kovempia lenkkejä ajattelin käyttää beta-alaniinia. (eli ennen tehoharjoituksia / laatuharjoituksia)

Palautusjuomaan olisi tarjolla UFS:n maltoa, whey protskua, kretiinia, l-leusiinia sekä glutamiinia.
Punttitreenien jälkeen olen ajatellut laittaa vähän maltoa ja hieman enemmän proteiiniä.
Kannattaako tuohon UFS:n wheyn sekaan vielä lisätä leusiinit sun muut..?

Lähinnä nyt tiedustelin, millaisia sekoitusmääriä kannattaa käyttää, desi maltoa, desi protskua ja 5g muita töhniä..? Ja kevyempien treenien jälkeen esim. puoli desiä? Treenikertoja tulee kesäisin yleensä 2 per päivä, aika hintavaksi tulisi toisaalta joka treenin jälkeen palautusjuomaa käyttää...

Treenin pituuden / tehokkuuden suhteen olen käyttänyt lenkillä pelkkää vettä tai laimeaa urheilujuomaa. Helteillä sitten hieman vahvempaa urheilujuomaa. Ajaako malto+vesi yhdistelmä urheilujuoman asian vai pitäisikö käyttää esim. valmista jauhetta jossa hieman suoloja yms?

Treeniä tulee viikkoon 12-20h, lajina maastohiihto. Eli näin peruskuntokaudella mentäessä punttisalista pyöräilyyn, juoksuun ja rullahiihtoon.

Normaaleja vitamiineja kannattaa varmaan päivittäin syödä, itsellä käytössä leaderin "daily one", sinkki, rauta, ufs omega 3, ja vihreä tee. Niin ja magnesium. Kannattaako noissa vitamiineissa käyttää millaisia annostuksia..?

Kiitos neuvoista jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan kannattaa aerobisen treenin jälkeen panostaa hiilaripitoiseen palkkariin, siihen siis huomattavasti vähemmän proteiinia kuin punttitreenin jälkeen. Ajatuksena tässä on saada ripeästi lisää hiilaria koneeseen että palautuminen nopeutuu ja seuraavia treenejä varten on sitten energiaa. Pieni määrä proteiinia käsittääkseni parantaa palautumista aerobisestakin ja tukee elimistöä treenistä aiheutuvan stressin hoidossa, joten menisin ehkä suhteella 1/4 protskua ja loput maltoa, käytännössä siis esim. desi maltoa ja puoli desiä protskua, niin saadaan n. 50g HH + 15g protskua palkkariin.

Punttitreenin suhteen sitten protskua enämpi. Kuitenkin, jos lähtisin miettimään että maastohiihtäjälle punttitreeni on toissijaista ja pääasia on pitää energiatasot kunnossa jotta aerobinen onnistuu, niin punttitreenin jälkeen palkkariin laittaisin kyllä edelleen vähintään yhtä paljon maltoa kuin protskua, jos en vähän enemmänkin. Desi+desi voisi olla ihan sopiva suhde, siitä tulee grammamääräisesti edelleen vähän enemmän hiilareita kuin protskua.

Malto+vesi ei täysin aja urheilujuoman asiaa, koska malto on puhdasta hiilaria. Itse hommaisin jotain missä kevyesti suoloja on - tai asian voi myös ajaa esim. tiivistemehu johon raakasti lisäisin hivenen suolaa sekaan, onhan näitä "kotipatentteja".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom