Mä olen tehnyt nyt viimeisen pari kolme kuukautta kaksjakoisella niin, että viikolle tulee 1-2 jalkatreenikertaa riippuen salimääristä (2-4 krt/vko). Ja aiemminkin jossain vaiheessa treenasin vähän samaan tyyliin. Mulla pääliikkeet on SJMV ja prässi liian kireiden säärijänteiden ja polvien vuoksi. Siispä on helppo tehdä treeniohjelma: joka toinen kerta toista ja toinen toista.
Tällä hetkellä olen keskittynyt yhteen pääliikkeeseen siinä määrin tosissani, etten ole edes muita avustavia liikkeitä tehnyt samassa treenissä. Sen sijaan olen välillä tehnyt yhden jalan SJMV:tä ja yhden jalan prässiä vaihtelun takaamiseksi.
Ja pikkusisko ainakin kommentoi, että pyllyyn on tullut muotoa sitten juhannuksen, mikä on tiestysti juuri se, minkä jokainen tyttö haluaakin kuulla. :D
Osansa voi olla silläkin, että olen syönyt poikkeuksellisen hyvin ja siten mahdollistanut maksimaalisen lihaksenkasvun... ;)
Edit. vielä: Siis sitä settiäkin olen vaihdellut, mutta yleensä pyrin tekemään alkuun pari sarjaa 10-12 toistoalueella ja vikat sarjat (yhteensä 5-6 sarjaa) sitten progressiivisesti painoja nostaen ja sarjoja pienentäen. Vikat kaksi sarjaa on usein alueella 4-6. (Joo, olen neurootikko ja yritän aina tehdä parillislukuisia sarjoja :P) Esimerkkitreeni SJMV:lle voisi olla 1x20xtanko, 1x10x70kg, 2x8x80kg ja 2x4x90kg.
Tämä kaikki siis vain osoituksena siitä, että kun tekee tarpeeksi kovaa ts. oman suorituskyvyn rajoilla, sitä kehitystä tulee varmasti ihan oikeaan paikkaan, kunhan syö ja nukkuu kans. Kaikki edellisten vastaajien linkit/liikkeet ovat käyttökelpoisia ja hyviä; kerron vaan nämä omat jutut näyttääkseni, että rajoitteiden kanssakin voi varsin hyvin saada kehitystä aikaiseksi.