Iskeekö 50-luvun rokki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Löytyykö pakkikselta rockabillyn kuuntelijoita?

Itse kuuntelen pääasiassa metallia ja hard rockia, mutta aika ajoin tulee kuunneltua myös 50-luvun musaa. Yleensä Eddie Cochrania, Buddy Hollya, Dick Dalea sekä tietty Elvistä. Uudemmista iskee Brian Setzer ja Lee Rocker.
Lee Rockerin oon kerran nähny keikallakin, ja oli kyllä TOUDELLA hyvä!

Jeps, iskee. Mä olen Oldies fani, Elvis, Little Richard, Buddy Holly, Jerry Lee Lewis jne. Tää on sitä Oikeaa Rockia:rock:

Löytyykö pakkikselta rockabillyn kuuntelijoita?

Itse kuuntelen pääasiassa metallia ja hard rockia, mutta aika ajoin tulee kuunneltua myös 50-luvun musaa. Yleensä Eddie Cochrania, Buddy Hollya, Dick Dalea sekä tietty Elvistä. Uudemmista iskee Brian Setzer ja Lee Rocker.
Lee Rockerin oon kerran nähny keikallakin, ja oli kyllä TOUDELLA hyvä!

No siis mullahan Twisted Sister on jotain elämää suurempaa, mutta rockabilly on tyylisuunta, jota pääasiassa kuuntelen.
Matchbox, Crazy Cavan and Ryth`m rockers, Stray Cats sooloiluineen päivineen, Pole Cats, Blue Cats ja moni moni muu on lähellä sydäntä- sekä CD-ja vinyylilevyinä hyllyssä. AAH!

Näitkö Lee Rockerin porissa vai...? Me oltiin vaimon kanssa siellä.

Ok! Kävitkös katsomassa Stary Catsia Helsingissä -05?
Oli sekin taas yks perkeleen hyvä keikka.

No hö!
Tuleeko sulle Big Beat- lehti, josta näkee Rockabillykeikat?

Kuuntelen kyllä rockabillyä ja mmutakin 50-luvun musaa.

Suosikkeja 50-luvulta:
- Elvis (tosin tullut kuunneltu niin paljon, että nykyisin kuuntelen harvemmin)
- Buddy Holly
- Gene Vincent
- Eddie Cochran
- Carl Perkins, Jack Scott ...
- lukuisat lauluyhtyeet

Myöhemmistä tekijöistä ennen kaikkea Robert Gordon miellyttää korvaa sekä Stray Cats. Matchboxilta ja Crazy Cavanilta taas iskee muutamat yksittäiset biisit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tottahan se komiaa tavaraa on!

Tuli mieleen parit vuorosanat elokuvasta Predator. Alussa, kun jätkät lähtee helikopterilla viidakkoon, Blane (Jesse Ventura) tarjoaa kaikille mälliä. Kukaan ei ota ja Blane tokaisee: "Bunch of slack-jawed f*g**ts around here. This stuff will make you a god damn sexual Tyrannosaurus, just like me." :D

Taustalla soi Little Richardin "Long Tall Sally"! Asiaa! :rock:

Toinen, mikä tulee mieleen, on Kingin kirjaan pohjaava elokuva "Christine". Ensinnäkin, siinä on helevetin hieno -58 Plymouth Fury ja jossain kohtauksessa soi Richardin "Keep On Knocking". Asiaa x2!

Kyllä kolahtaa 50-luvun rokki!!!!
Joskus nuorempana kun vielä kasvoi tukka päässä, niin joka viikonloppu tuli vietettyä jonkun letukan takapenkillä rokkia kuunnellen.
Ja ne keskikesän rock`n`roll festarit.... :kuola:
Paras näkemäni keikka koskaan on Stray Catsin veto ruisrockissa.

Nostetaan vanhaa ketjua :) 50-luvun rokki kolahtaa kyllä. Autossa soi useimmiten Elvis tai Stray Cats. Nyt kyllä uusin hankinta on Horrorpopsia.

Huomista Stray Catsin keikkaa odotellessa.. ´05 olin myös kattomassa :) ´06 Brian Setzerin keikalla Rocking bastionissa ja Lee Rockeria kattoos Lpr. Crazy Cavanin keikalla kävin Kouvolassa muutama vuos sitten.

Täälläkin toimii 50-luvun rokki ja myös psycobilly! Tietääkö kukaan täälä Tampereella kapakkaa jossa soisi enemmän tämän tyylinen musiikki? Tai missä Tampereen rokut yleensä käy?

Oho ei ookkaan ennen tullu tätä huomattua. Siis todellakin kolahtaa. Musiikki maku on erittäin laaja.Metallista-rocka billyyn. Stray Catsi on pikkupojasta lähtien ollut kova juttu. Vaikka ei nyt ihan 50`s kamaa olekkaan.
Uusista toi horropops on ihan ok, ei ehkä ihan psycoa mutta sinne päin kun siinä tais olla Batmobilesta porukkaa?? vai olenko väärillä jälillä(mä keskityn enemmän musaan kuin esittäjiin:))
American Graffiti leffassa on loistavat musiikit, kaikkinen del shannoneineen.
Ei ehkä ihan pelkkää rokkia, mutta mulle uppoo kyl.
Eräs hieno ihminen sano joskus mulle että Matchbox:in -RockaBilly Rebel pitäis olla Suomen kansallislaulu :lol2:

50-luvun rock ja etenkin se billyosasto uppoaa hyvinkin. Teddyboy-kama ei niinkään, ehkä yleensä siitä puuttuvan läskibasson takia. Myös uudempi neo ja psyko toimii hyvin.
Täälläkin toimii 50-luvun rokki ja myös psycobilly! Tietääkö kukaan täälä Tampereella kapakkaa jossa soisi enemmän tämän tyylinen musiikki? Tai missä Tampereen rokut yleensä käy?
http://www.mavericksry.com/pages.htm
Siitä on kauan, kun muutin pois Tampereelta, enkä enää tiedä juurikaan sikäläisestä menosta, mutta tuo porukka tietänee. Ovat kyllä enempi psykomiehiä, mutta eiköhän se vanha billykin edelleen kiinnosta.

Ja kyllä. Elvis ja Stray Cats. Matchboxin "Rockabilly rebel" jyrää, siihen biisiin ei kyllästy!

Vähän uudempaa, Melrose ja Francine. Francinella muuttui tyyli rankempaan suuntaan joskus 90-luvun puolella, mutta tykkään kyllä sekä vanhasta, että uudemmasta. Yksi juttu silti Francinessa "mättää".. ei se mua pahasti häiritse, mutta pistää korvaan. Nimittäin tämä solisti, Antti Kukkola, ei ole vuosien varrella oppinut ääntämään englantia niin, että se ei kuullostaisi kovin pahasti suomalaiselta puujalka-englannilta :D Edelleen se sujuu yhtä huonosti, kun alkuaikoina. Mut kai suomalainen saa kuullostaa suomalaiselta?

Tällä hetkellä soi Melrosea. MVP, Loverboy, Shoke it! jne.

Psychobilly uppoaa myös, vaikka liippaa ehkä hieman liian läheltä punkkia, mistä en niinkään piittaa. Kait se on sitten se läskibasso, mikä tekee psychobillystä kuunneltavaa. Nekromantix ja Tiger Army. Horrorpopsista en välitä.

Nekromantixilla on niin sekoja sanoituksia, että sitä kuuntelee jo pelkästään niidenkin takia :hyvä:
Lisäksi laulajan ääni Tanskan aksentilla on aika hauska.

Yksi Rock and Rollin tärkeimpiä henkilöitä on Chuck Berry. Kukapa kitaransoittoa aloitteleva ei muka Johnny B. Goodea ole täräyttänyt vahvarista pihalle pää notkuen ja jalka tampaten..
Taisi Chuck Berry olla myös AC/DC:n soolokitaristi Angus Youngin yksi suurista innoittajista jos oikein muistan.

Siinä klassikko. Taitaa olla muutamaan kertaan maailmalla myös coveroitu kappale:

http://www.youtube.com/watch?v=w_Bd5-APPBw Johnny B. Goode

http://www.youtube.com/watch?v=jaFSnaZWxjQ Reelin and Rockin

http://www.youtube.com/watch?v=pYTl-0Nx4Pk School Days

Psychobilly uppoaa myös, vaikka liippaa ehkä hieman liian läheltä punkkia, mistä en niinkään piittaa. Kait se on sitten se läskibasso, mikä tekee psychobillystä kuunneltavaa. Nekromantix ja Tiger Army. Horrorpopsista en välitä.

Tänne uppoaa myös Tiger Army, etenkin vanhempi tuotanto. Nykyinen meininki on mennyt ehkä liian "kaupalliseksi" ja lepsuksi. Ja kyllä se enemmän punkin suuntaan menee kuin rockabillyn, mutta näiden yhdistelmä toimii kuitenkin mielestäni erittäin hyvin.

Never Die

Suositut

Back
Ylös Bottom