Irtisanoutuminen töistä ja sen seraukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Krampus
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
2.12.2002
Viestejä
197
Nykyinen työni on alkanut vituttamaan yli kaiken, joten ajattelin sanoa itseni irti. Ei mitään motivaatiota ja se syö miestä rotan lailla. Työssä ei ole mitään muuta hyvää kuin palkka. Tiedän, että tästä seuraisi 3kk karenssi ansiosidonnaisesta, mutta onko mitään muuta vaihtoehtoa? Voisin jäädä hoitovapaalle vaikka kuukaudeksi lasta hoitamaan ja siitä sitten työttömäksi. Onko tästä mitään karensseja? Toisen työpaikan ottaisin heti vaan jos löytyisi ja olisi mielenkiintoinen ja motivoiva. Palkalla ei ole niin väliä kunhan saa ruuan, salin ja asunnonlyhennyksen maksettua.
Vai olisiko vaihtoehtona mennä banaanipalkalla paskaduuniin johonkin 1kk määräaikaiseksi ja siitä ansiosidonnaiselle? Vaikuttaako miten korvauksiin? Tänne voi laittaa yleisesti vinkkejä ja kokemuksia jos semmosia on.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko kuinka ahkerasti etsinyt korvaavaa työtä? Oletko sellaisella alueella tai alalla jolta ei löytyisi jos vielä vähän kärvistelisi ja etsisi vastaavaa duunia?
 
Tiedän tuon tunteen kyllä kun ei duuni nappaa yhtään ja pomo on p*ska jne. Ite lähdin kävelemään duunista viimevuoden joulukuussa (6 vuoden yhtäjaksosen duunin jälkeen) enkä ole sekunttiakaan katunut päätöstä. Niin paljon parempi olo kun pääsi paskapaikasta pois että ei todellista, treeni kulkee eikä hermo pala pienistä mitättömistä asioista jne. Yey!

Tietty tuli 3kk karenssit jne, mutta olin jo varautunu etukäteen tuohon lähtöön, säästäny rahaa ja maksellu asioita etukäteen, ja 3kk karenssi tuli (oikeastaan varauduin 6kk ihan vaa varmuuden vuoksi). Vielä ei oo löytyny oman alan töitä kun pienissä pätkissä mutta salia ja diettiä sekä hieman oma-aloitteista opiskelua niin päivät täyttyy kummasti.

Tosin mulla ei asuntolainaa ollu ja kämppä on oma, eli maksettavaksi jää vain yhtiövastike (johon muuten saa asumistukea mikä kannattaa hakea. Hain sitä ja sainkin ja nyt jää itse maksettavaa vain 30e / kk asumisesta.) Veroprosentikin kävin pienentämässä verotoimistossa niin korvauksista jää enemmän käteen (vaikka takautuvastihan ne saisi takas kuitenkikin). Mutta jos olis ollu asuntolainaa niin empä itedä mitä olisin tehny.

Mun neuvo on et kannattaa punnita tarkasti varsinki tuo rahapuoli mutta yleisesti ei se raha kaikki kaikessa oo. Pollaa ei sovi päästää sekoamaa jonkun p*ska duunin takii.
 
Neljä vuotta olen ollut nykyisessä työssä ja viimeiset kolmekuukautta olen aktiivisesti katsellut muita hommia. Parissa mielenkiintoisessa paikassa työhaastattelussakin olen käynyt. Varsinais-Suomen aluetta olen pitänyt rajoina, mistä voisin ottaa töitä vastaan. Aikaisemmin ajattelin, että kyllä tää tästä paranee ja jatkoin vaan kärvistelyä.
Mitta on nyt ihan tarpeeksi täynnä. Ammatti on tuotanto/koneinssi ja työnjohtajan hommia teen nykyisessä hommassani. Vähän se on käsitys, että ei kovin helposti oteta inssejä yksinkertaisiin duunarihommiin kun ei ne kumminkaan niissä kauan pysy. En minäkään pysyisi, mutta väliaikaisesti kyllä. Lopareiden ottaminen ei ole fiksua, mutta kun ei ole pahemmin viime aikoina hymyilyttänyt tämä tilanne :( En tiedä, mitä tässä tekisi. Lainanlyhennykset asunnosta ovat onneksi aika pienet, mutta 3kk karenssi on liian pitä aika. Kuukauden päijäisi kyllä ilman mitään tuloja.
 
Silloinhan ei karenssia pitäisi tulla jos saa potkut.
Tosin potkuja ei varmaan kovi helposti saa, kannattaisko silti kysyä (onkohan edes mahdollista saada potkuja pyytämällä)?
 
Minulla on se käsitys, että jos saa tuotannolisista- ja taloudellisistasyistä potkut, vaikka niitä ei olisi oikeasti niin työnantaja ei voi hakea uutta työntekijää samaan työhön ainakaan virallisesti johonkin tiettyyn määräaikaan. Muita ehdotuksia tai tietoa asiasta enemmän?
 
Käsitykseni on, että suurin osa kaikisra duuneista menee ilman ilmoituksia joten pelkkä seuraaminen ei riitä. Pitää soitella, käydä ja laittaa avointa hakemusta menenään.

Tyhjän päälle en hyppäisi varsinkaan jos on kersa ja asuntolainaa alla.
 
Mites jos hakis saikkua kun ei jaksa ja masentaa. Ja irtisanoutumiseen sijaan vois hommata potkut, töissäkin olis kivempaa ku vois veättää hommia vituilleen ihan vaan kiusallaan.
 
Mites jos hakis saikkua kun ei jaksa ja masentaa. Ja irtisanoutumiseen sijaan vois hommata potkut, töissäkin olis kivempaa ku vois veättää hommia vituilleen ihan vaan kiusallaan.

Entäs sit kun hakee uutta työpaikkaa ja sielt soitetaankin vanhaan paikkaan ja kysellään minkälainen ko työntekijä on ollut?
 
Mites jos hakis saikkua kun ei jaksa ja masentaa. Ja irtisanoutumiseen sijaan vois hommata potkut, töissäkin olis kivempaa ku vois veättää hommia vituilleen ihan vaan kiusallaan.

Tuolle linjalle en lähde. Sen verran on selkärankaa, että ennemmin sitten kärsii rahattomana karenssin ajan. Täytyy varmaan laittaa mopo myyntiin. Ei ketään kiinnostas honda cbr1000f -92? :)
 
Mitä vitun selkärankaa?
Sua mies on kusetettu nyt linssiin, on typeryyttä olla ottamatta rahaa kun vaihtoehtona on saada rahaa. Molemmat ihan noin, ilman sen kummempia miettimisiä tai seuraamuksia. Se vain on jokotai eli joo/ei. Ja jos muutenki duuni vituttaa niin eikö pitkä saikku ole parhautta? Käyt lekurilta hakemassa vähän aurinkoa taskuun ja ½-2v palkallisen saikun niin johan lähtee lamafiilistelyt lätkimään elämästä hetkeksi.
 
Kannattaa katsoa, voiko tehdä jotain nykyisen työpaikan muuttamiseksi siedettävämmäksi. Onko mahdollista vaihtaa työtehtäviä tai osastoa? Tai vaikuttaa meininkiin nykyisissä hommissa?

Jos ei ole, jää sitten vaikka hoito- tai opintovapaalle, jossa ehtii katella uutta duunia. Jos olet ollut vähintään 10 vuotta duunissa, voi kysellä olisiko mahdollista päästä vuorotteluvapaalle.
 
Käyt lekurilta hakemassa vähän aurinkoa taskuun ja ½-2v palkallisen saikun niin johan lähtee lamafiilistelyt lätkimään elämästä hetkeksi.

Palkalliset saikut on työehtosopimuksesta ja työssäoloajasta riippuen viikosta pariin kuukauteen. Sen jälkeen voi saada kelasta tai sossusta jotain tai sitten ei.
 
Mitä vitun selkärankaa?
Sua mies on kusetettu nyt linssiin, on typeryyttä olla ottamatta rahaa kun vaihtoehtona on saada rahaa. Molemmat ihan noin, ilman sen kummempia miettimisiä tai seuraamuksia. Se vain on jokotai eli joo/ei. Ja jos muutenki duuni vituttaa niin eikö pitkä saikku ole parhautta? Käyt lekurilta hakemassa vähän aurinkoa taskuun ja ½-2v palkallisen saikun niin johan lähtee lamafiilistelyt lätkimään elämästä hetkeksi.
Harze;2579683[B sanoi:
]Palkalliset saikut on työehtosopimuksesta ja työssäoloajasta riippuen viikosta pariin kuukauteen. Sen jälkeen voi saada kelasta tai sossusta jotain tai sitten ei.

Hyvin korjattu. Näin se menee Ja lisäksi ei kannata "tervepäisen" huvikseen hakea sairaslomia " pään vuoksi" Saattaa joskus vaikuttaa työnhakuun, mikäli antaa luvan siirtää sairashistorian uudelle työnantajalle. LUE : Jos ei anna, on jotakin salattavaa ja duuni jää saamatta...
 
Ensinnä kannattaa pohtia, että mikä siinä työssä vituttaa? Jos se on työilmapiiri yms. syyt, niin surutta saikkua vaan jos ei pääse asioihin vaikuttamaan muuten.

Jos taasen yleisesti tympäsee itse työ, niin silloin ei selkärangallinen ehkä siihen saikkuun turvaudu niin helposti.

Mutta aika kova veto on jäädä ns. tyhjänpäälle ja ottaa loparit. Ja eikö tämäkään nyt siinä ceeveessä niin hyvältä näytä? Otti loparit kun ei kiinnostanut...

Ehkä kannattaa alla vaan perusduunari paskaduunissa, ei tartte paljon ceeveetä miettiä. Tartteeko sitä miettiä muutenkaan ihan niinpaljon kuin täällä annetaan ymmärtää? Paljonko oin oikeasti paikkoja, joissa sitä suurennnuslasilla syynätää?

Itse miettisin vaikka sitä hoitovapaata ensin jos lapsi on. Siihen riittää käytännössä ilmotus TA:lle ja parin kk:n päästä alkaa loma. Voi toki yrittää sopia nopeampaakin järjestelyä. Tai sitten vuorotteluvapaata jos siihen on muuten oikeutettu. Tai vaikka aikuisopintovapaata jos ois joku opiskelupaikka joka kiinnostaisi.
 
Back
Ylös Bottom