SUPERCARB 1kg -40%

Irrallisen salaman toiminta

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Tyhmä kysymys, miten vaikkapa 420ex salama reagoi esim av tilassa. jos on salama kiinni niin tajuaako kamera lyhentää valotusaikaa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ainakin D30/D60/10D/20D malleissa voi säätää salaman täsmäyksen, eli yhdestä nappulasta väläytät pikaisesti salamaa, jolloin kamera laskee tarvittavan valotuksen sen perusteella.

Toimii kyllä varsinkin pimeämmässä (itselläni kokemusta lähinnä bilekuvauksesta) ihan miten sattuu.

EOS kameroissahan ammutaan aina se esisalama, jonka perusteella sitä salaman tehoa/valotusta ruuvataan.

Av-tilassa määrätään suljinajaksi suurinpiirtein vallitseva valo ja sitten lyödään vähän täytesalamaa päälle. Käsivaralla kuvatessa kannattaa tehdä niinkuin Mike sanoi, manuaalitila, valotusajaksi 1/60-1/125, himmennin vaikka yhden aukon himmennettynä ja salama hoitaa loput. Jos ampuu katon kautta, kannattaa menusta lisätä sitä salamakompensaatiot täpöille niin se välähtää kunnolla.

Itse sain tosin salaman vasta hiljattain ja olen melko nyyppä tämän kanssa, mutta..

gid sanoi:
Itse sain tosin salaman vasta hiljattain ja olen melko nyyppä tämän kanssa, mutta..
Kun salaman kanssa pääsee sinuiksi, niin se välähtää aika pirun usein. Olen melkein kaikki galleriani salikuvat ottanut salamalla. Joissakin salama irrotettuna suljinajalla 1/200 ja joissakin bouncattuna seinästä.

Kun mennään lyhyeen valotusaikaan, käy niin, että kohde valaistuu, mutta tausta ei.

sport4.jpg

ps. vähän hupaisaa että edes yritän neuvoa. Olen kuvannut tosissani vasta noin 6kk.

Mike sanoi:
Kun mennään lyhyeen valotusaikaan, käy niin, että kohde valaistuu, mutta tausta ei.

sport4.jpg
Onko tuossa kuvassa suora vai bouncattu salama, jos bouncattu niin mistä? Tuossa valo on kyllä tosi hieno, kasvoilla koko lailla muotokuvausvaatimukset täyttävä "kolmiovalaistus". Mutta luulisi, ettei se suljinaika niin siihen taustan valaisuun vaikuttaisi, valon nopeus on kuitenkin melkoinen, vai miten tuo homma menee?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom