Iron Maiden - Helsinki 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en edes tiedä missä meikän paikat on kun oma firma on hoitanut tietoliikenneyhteydet sinne ja jotkut liput odottaa lippukopissa. Jotain työsuhde-etuja tämäkin, kuten foo fighters vasta oli kanssa.

Melkein naapurissa. Mulla on D31:ssa mesta näköjään. Jos sitten viittit pitää sen sun kovalla duunilla hankkimas selän edestä pois, et näkee myös jotain sinne takariville ;)

Milläs rivillä työ ootte? :D Me ollaan rivillä 14.

Mä en edes tiedä missä meikän paikat on kun oma firma on hoitanut tietoliikenneyhteydet sinne ja jotkut liput odottaa lippukopissa. Jotain työsuhde-etuja tämäkin, kuten foo fighters vasta oli kanssa.

Ai sattana. Sä olit kattomassa Footinki. Ei ollu lippua, mut ois tehny kovasti mieli. Täytyy tulla varmaan teille duuniin. Oon just hakemaassa duunia :D

Kaveri istuu karsinassa. :D Meni sinne jonottamaan just kun ne sulki sen, klo 9 aamulla. :rock: Tosiaan toivon ettei se pyörry sinne nestehukkaan näin hikisenä päivänä.

Kaveri istuu karsinassa. :D Meni sinne jonottamaan just kun ne sulki sen, klo 9 aamulla. :rock: Tosiaan toivon ettei se pyörry sinne nestehukkaan näin hikisenä päivänä.

Kuullostaa melko hirveeltä. Mä en sinne ainakaan haluis. Toi nestehukkaa saattaa iskeä kyllä. Pitkä päivä vielä edessä ja mittarit heilahtaa varmaan sinne +30. AUTS. Tällänen möykky, kun sinne menis, niin kuuluis vaan kova tömähdys, kun mies pötkähtäs :D

Mitenköhän tarkkoja ovat vesipullojen tuomisesta tuonne? Olin 2008 kyllä paikalla, mutta en muista ottivatko pullot pois.

Eikö Livenationin sivuilla lukenut että saa tuoda muovisen 0,5 litran korkkaamattoman vesi- tai limupullon mukanaan.

"Mukaan voi ottaa max. 0,5 litran avaamattoman muovisen vesi- tai virvoitusjuomapullon"

Mitenköhän tarkkoja ovat vesipullojen tuomisesta tuonne? Olin 2008 kyllä paikalla, mutta en muista ottivatko pullot pois.

Samaa itte funtsin. Eiköhän sieltä saa ostettua paikan päältäki. Tosin pienellä konsertti extralla. Tässä pikku lämmittelyä:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oli ihan hyvä keikka. Itellä meni pikkasen pieleen toi tuon paikan sijainnin takia. En ole yhtään aurinko ihmisiä ja D-katsomo oli kivasti aurinkoinen. Tällänen kasa hikoili varmaan 10 litraa tunnissa, joten menin jäähdyttelemään käytäville. Muutenkin varmaan jää viimeiseksi keikaksi. Ei tuo ihmispaljous ole myöskään oikein minun juttu. Keikat varmaan tulee jatkossa katottua ihan kotisohvalta.

Keikka oli muuten hyvä, mutta yleisö katsomoissa oli ihan vitun perseestä. Tyypit istuu keikalla kuin jossain vitun teatterissa, ei nouse millään seisomaan ja käsiäkään ei vaivauduta nostamaan ylös. Miks vitussa porukka tulee keikalle ja käy vessassa biisien aikana, tekstailee ja puhuu puhelimeen ja vaan istuu perseellään? En mee enää ikinä katsomoon, 10kk odotuksen jälkeen noin surkeeta menoa. Masentaa :(

Tuli mulle kentälläkin mieleen että nyt taidetaan olla kirkossa eikä Maidenin keikalla. Kalja-alueelta lähdettiin vähän turhan myöhään ja jäätiin siihen miksauskopin nurkille, osa jengistä ihan oikeasti seisoi kädet taskussa koko keikan ajan. Muutama katsoi meitä vähän ihmeissään kun poikain kanssa laulettiin mukana. Odotin yleisöltä vähän enemmän, perjantai-ilta, lämmin sää ja viina virtasi, mutta silti seistään kuin suolapatsaat. Yleisöstä tuli mieleen vähän Kissin keikka muutama vuosi sitten, silloin oli sellaista mykkäkoulua että pikkuisen jo hävetti.

Keikka itsessään oli kuitenkin aika hyvä, uusien biisien kohdalla tietysti vähän vaisumpaa menoa mutta onneksi tuli reilusti vanhojakin ralleja. Eddiekin oli taas hirviö paikallaan. Seuraavaa keikkaa taas odotellessa, nyt kuitenkin pitänevät vähän pidemmän tauon Suomeen saapumisen kanssa.

edit: osuipas sopivasti mun 666. viesti tähän :rock:

Musta tuntuu, että osa syynä oli noi uudet viisut juurikin vaisuun menoon. 2008 keikka oli paras keikka, mitä itse olen koskaan varmaan nähnyt livenä. Tosin sillon biisitkin koostui pelkästään vanhoista klasareista. Uskon, että suuri osa kuuntelijoista on kuitenkin 70- ja 80-lukujen kasvatteja, niin kuin itse olen. Vaikkakin nuorta kansaa oli kanssa mukana. Kaveri laitto mulle toisesta katsomosta osuvasti viestin tilulilu väli kommenttina. Itsellä oli samanlainen fiilis. Jotkut biisit ei vaan iskeny.

Yksi syy tohon vaisuun nykymenoon monilla keikoilla on mun mielestä se että osa yleisöstä on näitä eri firmojen yritysvieraita. Tollakin Maidenin keikalla oli jokunenkin erään vakuutusyhtiön "sponssivieras", ei näitä itse bändi kiinnosta vaan tarjoilut ym. oheistoiminta. Olisi muuten hauska tietää että kuinka suurenosan lipuista firmat saavat itselleen hankittua, varsinkin nopeasti loppuunmyydyille keikoille.

Suhteellisen hyvällä paikalla olin, vaikka ehkä mieluummin olisin ollut reippaasti monta riviä alempana. En noussut ylös jammaamaan, mutta kädet kyllä nousi ja kunnolla. Tuli huudettua, laulettua ja pirunsarvia heiluteltua. Omasta kokemuksesta keikka on onnistunut jos saa mulle tipan linssiin. Tämä sai. :) Otin reippaasti kuvia ja muutaman videonkin. Tiesittekö että käsi alkaa tärisemään kun pidät kameraa ylhäällä sen 10 minuuttia. :D

Kaverikin selvisi siitä karsinasta, mutta oli kyllä niin mehut irti puristetun näköinen kun keikan jälkeen nähtiin. :lol2: Kunnon trooper.

Mun mielestä uudet biisit toimi helvetin hyvin. Kaikki Final Frontierin biisit oli helvetin kovia, reippaasti parempia kuin esim. 2 Minutes To Midnight. Suurin osa yleisöstä ei tietenkään niitä biisejä tunnista, kun ei ostanu levyä, eikä muutenkaan kuuntele koko bändiä vaan tulee paikalle vaan koska joku ilta-sanomat uutisoi että nyt se airon meideni tulee Suomeen ou mai kaad.

Setin kovimmat biisit oli The Final Frontier, The Talisman, The Wicker Man ja Fear Of The Dark. Yleisö tosin tuntu heräilevän vasta Trooperin kohdalla, mutta silloinkaan ei noussut kuin muutama hassu ihminen ylös, ja heistäkin osa vaan käydäkseen vessassa. En vittu ihan oikeesti tajua. Ite pidättelin kusta keikan alusta aamukolmeen ja tyypit lähtee kesken When The Wild Wind Blowsin käymään pisulaarilla? Mitä vitun järkeä on tulla keikalle istumaan, juomaan 7 euron siidereitä ja kuseskelemaan pitkin yleisövessan seinää?

"Tuuksä tanssii munkaa...?"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse sanoisin että keikka oli jopa paikon hieman vaisu, eli hyvin rutiininomainen keikka. Voihan sitä syytellä vaikka yleisöä, mutta enpä itsekkään pahemmin keikalla syttynyt. Ihan ok veto kuitenkin. Esiintyjästä se on aina kiinni, että saa myös istumakatsomut mukaan. Toki oli huono veto järjestää keikka stadikalla, koska se ei odotetusti jaksanut myydä loppuun enää toista kertaa. Lisäksi siihen vielä hyvin valoisa kesäinen ilta ja stadionin tunnetusti paska äänentoisto ja tunnelma laskee. Areenalla olisi ollut varmasti parempi meno. Jotain kertoi myös se yleisöstä, että tällä kertaa pääsi etukarsinaan kävelemään 5 m päähän lavasta ja Maidenin aloitukseen oli vain 20 minuuttia aikaa. Edellisella stadikkakeikalla vikan lämppärin soittaessa ei päässyt lähellekkään etukarsinan aitaa edes. Se pitkä kolvinokka voi sitten haistaa vitun, joka hoiperteli kahden idiootti kaverinsa kanssa toisen biisin aikana siihen mun eteen seisomaan. Tulkaa ensi kerralla ajoissa keikalle, kiitos. Ihmiset voisivat myös pestä ne Maiden paitansa joskus ja oppia käyttämään dödöä. Kuvottavaa kun sellainen likainen T-paita haisee kuselle edessä ja joka puolelta leijuu hien haju. Hikoilla saa, mutta ei tartte sentään haista sille.

Back
Ylös Bottom