Tämä on nyt hieman OT tähän ketjuun, mutta en lähde uuttakaan perustamaan... Olisin tosi kiitollinen, jos kertoisitte kokemuksianne. Eli laskettu aika on 2 viikon päästä, ja kropan olen päästänyt kyllä tosi pahasti rapistumaan raskauden aikana, puhumattakaan noista lähes 30 extrakilosta, mitä tällä hetkellä kannan mukanani ( luojan kiitos, osa niistä on turvotusta, mutta kuitenkin). Urheilu on rajoittunut lenkkeilyyn, jota tosin on päivittäin runsaasti, koska kaksi yliaktiivista koiraa asuu samassa taloudessa :D
Mutta, takaisin mittoihin haluaisin päästä tietysti niin pian kuin mahdollista, kuitenkaan itseäni siinä alun hormonihuppelissa ihan hengiltä rääkkäämättä..
Tässä olis liikuntasuunnitelma, johon toivon kommentointia:
...heti, kun siltä tuntuu aloitetaan vaunulenkit pikkuhiljaa tahtia reipastaen
...jälkitarkastuksen jälkeen (olettaen että vauveli syntyy alateitse) ohjelmaan bodypump, jolla tarkoitus siis alkaa kiinteyttämään 2-3 krt/vko, lisäksi vaunulenkit
....kun kunto alkaa palautua, takaisin normaaliin, eli 3x vko sali + 2-3 hölkkä/juoksul/pyörälenkkiä/vko, tietysti sen mukaan miten ehtii.
Eniten kuitenkin kaipaisin vinkkejä ravintoon. Laihduttaahan ei imetysaikana saa, ja tässä on tullut monenlaisia mielipiteitä lisäravinteista; itse olen päättänyt olla niitä (imetysajan monivitamiinia lukuunottamatta) syömättä imetysaikana... Onko teidän mielestänne tavallinen bodyruokavalio sopiva imettävälle äidille? Omilla mitoillani tämä tarkoittais noin 2000 kcal/pvä, proteiinia 1-1,5g per painokilo... Imetys kai vie noin 500 kcal/pvä, joten tuolla kalorimäärällä pääsis ainakin kunnolla (liikaa??) miinuksille.
Kertokaapas omia kokemuksianne, miten ootte päässeet takaisin normaalimittoihin? Hauskaa olisi myös kuulla, kuinka pian se "arki" on taas alkanut rullaamaan sen jälkeen, kun nyytti kainalossa tullaan laitokselta