• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Ilmanpuhdistin, kokemuksia kaivataan!

Ikä
48
Kevät se tulla jolkuttaa, ja kohta taas räkä valuu ja silmät kutisee kun siitepölykausi alkaa. Mieleen juolahti että jos hommaisi olohuoneeseen ja/tai makkariin ilmanpuhdistimen, mutta nyt pitäisi sitten saada tietää mikä on hyväksi havaittu laite. Elixairia on kehuttu, Philipsiä on haukuttu, ja tällainen halppisjuttukin tuli vastaan. Kokemukset, plussat ja miinukset tervetulleita. Olohuoneen pinta-ala on 20m2 ja makkarin 12m2.
Ja tiedän, siivoamallahan sen pölyn saa pidettyä kurissa, mutta kun aina ei jaksa....

Itse en ole käyttänyt, mutta jos tulisi tarve ostaisin Elixairin. Sen verran hyvää olen siitä kuullut verrattuna muihin malleihin.

Itsellä on ollut noin 5 vuotta electrolux puhdistin käytössä ja olen ollut tyytyväinen. Vaikutuksen ilman laatuun huomasi heti. Hiljainen kaiken lisäksi. Kyseinen kampe löytyy gigantista noin 250€ hintaan.

Elixair on ainoa järkevä vaihtoehto, se on erittäin helppo käyttää tai pitää puhtaana ja kestää yhtäjaksoista käyttöä vuositolkulla. IMO halpiksilla ei tee mitään.

Elixair on ainoa järkevä vaihtoehto, se on erittäin helppo käyttää tai pitää puhtaana ja kestää yhtäjaksoista käyttöä vuositolkulla. IMO halpiksilla ei tee mitään.
Elixair on pirun tehokas. Kallishan se vaan on. Emännällä kun on koira, ja mulla allergia, niin pystyi samaan asuntoon muuttamaan tuon Elixairin avulla.

Elixairin puhdistaminenkin tulee todella edulliseksi. Meidän laite hankittu alunperin joskus vuonna -95, ja suodatuskennon puhdistusaine (vedellä lantrattava), jota oli 5 litran kanisteri alkaa vasta nyt olla tyhjä. Tosin alkuvaiheessa kone ei ollut ympärivuotisessa käytössä.

Nurkassa möllöttää laite, jossa lukee Lux Royal. En ole kyllä huomannut mitään suuntaan taikka toiseen vaikka kyllä tuolla ison metelin ja kovan ilmavirran saa aikaan, jos niin tahtoo.

Meillä on Electrolux Z8010C -ilmanpuhdistin ollut kohta kaks vuotta. On tosi hiljainen ja koko ajan päällä (gerbiilihuoneessa), eikä ole vikoja ollut. Nuita saa ainaki Hobby Hallista hintaan 269e. Hyvin tyytyväinen olen tähän putsariin.
Niin ja tosi äkkiä huomaa ilman laadussa muutoksen parempaan, kun sen laittaa päälle sillon ku tullaan pidemmältä lomalta ja elukat on ollu mukana.