Ilman selluliittia - miten muka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Lueskelen noita fitnesssääntöjä ja BodyFitness artikloita ja sieltä löytyi tällainen kohta:

3. Arvioinnissa pitää ottaa huomioon myös ihon sävy ja kiinteys. Ihon pitää olla pehmeän ja terveen näköinen, ilman selluliittiä. Kasvot, hiukset ja meikki pitää ottaa huomioon urheilijan kokonaisvaikutelmassa.

(http://www.kpfitness.fi/bodyfitness_saannot.html)

Mitä jos on selluliittia? Miten selluliitista pääsee eroon? Mistä tietää onko selluliittia?

Että tällasta tällä kertaa :cool:

Yleensä selluliittia on reisissä ja takapuolessa. Jos sitä on vähän niin se näkyy vain puristamalla, jos sitä on paljon niin se näkyy muutenkin. Selluliittinen iho on muhkuraista.
Sen verran mitä olen katsellut fitness-kilpailijoiden kuvia niin eipä niillä näytä selluliittia olevan.

Katsoessani viime kevään kisoja tv:stä huomasin, että kun kamera kiersi tyttöjen reisiä ja peppuja ihan läheltä, niin ei ne niin "vahanukkeja" ollut kuin mitä kuvista voisi päätellä. Tiukassa kunnossa kyllä!! Ihon pinta ei kuitenkaan ollut ihan niin luonnottoman rasvattoman näköinen (peppu yhtä rasvaton kuin käsivarsi) kuin kauempaa katsottuna ja kuvista näyttää. Ammattilaiset (Olympiassa kisaavat) ovat kyllä vielä paljon rasvattomampia kuin suomi-tytöt, ja näyttävätkin sitten tosi isoilta!

Aerobic-sukkiksia ei kylläkään taatusti bikini/uimapukukierroksella saa pitää, vaparissa toki kun asukin on vapaa. No, mulla ainakin on sellua reisissä(raskausarpiakin löytyy, hyi!) ja pepussa, mutta kun kisakunnossa olen "vähäravainen" (en sentään kevytlevite tai light-tuote, hih!) ja ruskeaksi Pro-tanilla värjätty, eivät nuo sellut&arvet juurikaan erotu, ellei ihan 10cm päästä tulla kyyläämään...Ja tuomaristohan näkee sinut usean metrin päästä, yleensä sammakkoperspektiivistä, yleisö jopa kymmenien metrien päästä. Tietysti, jos kisakunto ei ole ihan kodiksessa ja vaikkapa värikin on huono, nuo sellu&arvet erottuvat helpommin kauemmaskin...:(

Samoilla linjoilla Brunetin kanssa. Tuskinpa kellään on täydellisen virheetöntä ihoa. Nykyisin kuvia muokataan tietokoneella niin paljon, että saadaan ihmiset näyttämään vaikka miten täydellisiltä.

Joo, ihan totta on että sellut katoaa kivasti kun on ruskea iho. Sellainen kalmankalpea nahka taas näyttää paljon epätasaisemmalta. Ja jos kisadieetin vetää ihan tosissaan niin oletan (en siis ole testannut eikä minulla kuulemma ole sitä "oikeaa" selluliittiakaan) että osa sellusta häviää ennen kisoja. Ainakin jo tavallista tiukemmalla ruokavaliolla ollessa huomaa positiivisia muutoksia ihossa. Ja jos mikään ei auta niin onhan näitä kauneushoitoloiden pikahoitoja joilla kai saa kehosta nesteitä pois ja ihoa kiinteämmäksi, joskaan vaikutus ei kestä kuin joitakin päiviä. Mutta voisihan jotain tuollaista harkita juuri ennen kisoja - onko kukaan muuten kokeillut?

Heh, hauska juttu tuo koko selluliitti - siis siinä mielessä että minulla sitä on lähinnä "aivoissa" (minulla on ihan takuulla "näkymätöntä selluliittia" - se vaan aina häviää kun yritän osoittaa sitä jollekin muulle henkilölle). Onneksi tähän näkymättömään selluliittiin auttaa kova treeni ja terveellinen ruoka - ehhehe ehhehe... :p

vielä selluliitista

Ajattelin jatkaa tähän... kun askarruttaa semmonen, että ootteko huomannu, että dietin jälkeen selluliittia kertyisi nopeammin ja helpommin kuin ennen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom