Iittala vihdoin Pörssiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PBS
  • Aloitettu Aloitettu

PBS

Liittynyt
11.10.2004
Viestejä
32
Ikä
42
Iittala listautuu pörssiin hintavälillä 8,50-10,50. Alustavien tietojen mukaan tulee tapahtumaan heti ensi viikon alussa.
Aiotteko ottaa osaa? Itseäni himottaisi suuresti, tosin vähän suolaiselta tuo "aloitushinta" tuntuu, mutta eihän noista koskaan tiedä, voi jo ekalla viikolla pamahtaa tupliks. Samoin tämönhetkinen suhdanne on todella riskialtis listautumisille, ja ihmettelenkin miten he tämän ajankohdan valitsivat. In conclusion, pieni palahan sitä kakkua on pakko haukata salkun pohjalle:whip:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäni harmittaa kun tuo outokumpu technology listautuminen jäi hyödyntämättä.

Samoin Neste oil kiinnosti mutta sekin jäi tekemättä.

Pitää tutkia vähän Iittalan tunnuslukuja ja tuotteita.

Mitään isoa summaa en ole pistämässä.
 
Vähän sama juttu kuin Outokumpu Technologyn kanssa.. Jos olisi rahaa mitä sijoittaisin niin luultavasti hyppäisin kyytiin.

Vaan täytyy tyytyä tuohon Kauppalehden Nettisijoittajapeliin tällä hetkellä.
 
Yleisöanti mitä tehdään ?

Kertokaa miten tämä yleisöanti oikeen toimii kun ei ole Nordeassa tiliä? Nordea siis on järjestäjänä tässä annissa. Kävellään lähimpään Nordean konttoriin maanantaina aamuna setelinipun kanssa ja sanotaan, että x kpl:ta Iittalan osakkeita kiitos ?
 
Keskimäärin osakeantiin osallistuessa häviää useammin kuin voittaa. Mm. Iittala saa todennäköisesti tällä hetkellä paljon enemmän huomiota, kun esimerkiksi kolmen kuukauden päästä. Kysyntä lienee huipussaan annissa, jolloin hintakin tuppaa nousemaan (ehkä jopa yli kipurajan).
 
( ei mun laskuja mutta pitänee paikkansa )

Osakkeita annin jälkeen noin
18 372 000 ja 2006 tulos 7 369 000 euroa
laimentamattomana about EPS= 0,401
P/E = 26,25 (laskettuna 10,5 euron listautumishinnalla)

Taidan jättää väliin...
 
http://www.kauppalehti.fi/4/0x30/uutiset/etusivu/juttu.jsp?oid=2007/03/09/2284005

Tossa juttu Kauppalehden sivulta.

Ei oikein tässä vaiheessa itseäkään vakuuta tuo hinta. Itse yritys kiinnostaa ja kuhan saadaan lukuja pöytään ja nähdään mihin tulos asettuu, niin mun salkkuun tuo lappu kyllä sopis. Eli antiin tuskin osallistun (eikä oikein ole rahaakaan osallistua) mutta myöhemmin todennäköisesti mukaan.

Tässä vielä linkki keskusteluun Kauppalehden foorumilla:

http://keskustelu.kauppalehti.fi/42/0x30/keskustelu/thread.jspa?threadID=58726&tstart=0&forumID=3
 
Muistan silloin kun OT listautui pörssiin. Yläpään 15.50€ hintaa kauhisteltiin kovasti kauppalehden foorumilla kovasti. Nyt kun paperia myydään reilusti yli kahden kympin, moni pitää sitä edelleen ostokelpoisena. Itse sain annista 100kpl 12,50€, jotka möin hiljattain pois. Onneksi ei tullut vääräleukoja silloin kuunneltua. Mitä taas tulee Iittalaan antiin, taidan tällä kertaa passata.
 
Kauppalehden foorumi on loistava esimerkki siitä että sitä keskustelua pitää todella osata suodattaa. Nyt olen sitä jo senverran lukenut, että vähän tietää kuka siellä puhuu järkeviä ja mitkä viestit voi skipata kokonaan. Tota se on kun moderointa on mitä sattuu.
 
Kyllä ja seuraava yritys ei tule olemaan helppo. Eli jos yrittävät, niin varmasti pitää jo hinnoitella alennusta jos meinaavat saada yleensäkään antia vietyä kunnialla läpi. Ja kalliiksikin tuli varmasti tuo.
 
Back
Ylös Bottom