Hyviä sotaleffoja??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kunnon sotaleffoja toisesta maailmansodasta? Ei mitään hollywood kiiltokuvapoju roskaa, vaan 60-70-80 luvun tiukkaa tappelua missä, pääosissa ovat tankit, aseet ja sotiminen. Naisia ei mielellään saa leffoissa esiintyä, poikkeuksena julmat SS-kiduttajat ja partisaaneja pettävät vaimot/tyttäret joiden miehet on julmien natsien kynsissä.

Eli jos jollain on hyviä pätkiä tähän genreen niin kertokaa..

rautaristi
1152.jpg

:offtopic:
Vietnamia
2704.jpg

Stalingrad on hyvä. Mutta talvisota on vielä parempi. Jos oikein muistan niin sakut otti mallia talvisodasta kun ne filmas stalingradia.

Rautaristissä päänäyttelijä oli sama kuin tossa Sergio Leonen kourallinen dynamiittiä (James Coburn). Ei ihan täydellinen pätkä mutta hyvä kyllä. Varsinkin se sekoava rautaristiä jahtaava natsi

Mun mielestä Hamburger hill oli vähän tylsä! Siinä keskityttiin liikaa niihin hahmoihin kassulla/leirillä. Ne ei ollut niin kiinnostavia. Toisin kuin Platoon, joka on kyllä paras Vietnam pätkä ikinä.

Patton oli muuten hyvä, mutta niillä oli jotain moderneja tankkeja siellä esittämässä Shermaneja ja M10:jä

Lisää!

Edit: Toi Clintin kotkat kuuntelevat on kanssa hyvä pätkä. Siinä keskitytään itse asiaan. Samoin likainen tusina on aika helmi.

Kesällä tuli kattottua sellanen pätkä kuin A Bridge too far. Yksi parhaita sotaleffoja mitä olen nähnyt. Suomenkielinen nimi taisi olla Viimeinen silta tai jotain sinne päin.

A Bridge too Far (Yksi silta liikaa): kertoo Operaatio kauppapuutarhasta syyskuussa 1944.
Patton
Talvisota
Likainen tusina
Battle of Britain
The Great Escape (Suuri pakoretki)
Das Boot

Kesällä tuli kattottua sellanen pätkä kuin A Bridge too far. Yksi parhaita sotaleffoja mitä olen nähnyt. Suomenkielinen nimi taisi olla Viimeinen silta tai jotain sinne päin.

A Bridge too far-Yksi silta liikaa,Suomennettuna,ihan yes leffa.

Tässä muutamia muita.

-The Big red one
-Inglorious bastards (Ei ehkä kaikille uppoo mutta mainitaan siksi kun Tarantino kyhää omaa versiota tästä).
-Sahara(Kummatkin versiot ookoo,ekassa Bogie joten se riittää).
-The Longest Day (Klassikko)
-Dirty Dozen

Genrehän oli II-Mailmansota.Tässä muutamia.Jos ottais mukaan vietnamin yms.Tulisi monta herkkua lisää.

-Navaronen tykit

807.jpg

Helvetti 1944

3666.jpg

KWAI-JOEN SILTA
1639.jpg

NAVARONEN HAUKAT
1300.jpg

PÄÄMAJA
3880.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyviä leffoja kaikki, milloinkohan nuita Hasselin kirjoihin perustuvia elokuvia alettaisiin tehdä enemmänkin?

Hyviä leffoja kaikki, milloinkohan nuita Hasselin kirjoihin perustuvia elokuvia alettaisiin tehdä enemmänkin?

Toivottavasti ei koskaan jos taso on sitä mitä

http://www.imdb.com/title/tt0093546/

Joskus ihmetyttää se että mitä amatöörejä päästetään tekemään noita leffoja! Jumankauta, antakaa mulle noi näyttelijät ja kalusto mitä tossa leffassa on niin saatte paljon paremman leffan. Ton leffan ohjaus on niin suolesta että se kadottaa tunnelman kokonaan, hahmot on paperinohuita.

Kunnon sotaleffoja toisesta maailmansodasta? Ei mitään hollywood kiiltokuvapoju roskaa, vaan 60-70-80 luvun tiukkaa tappelua missä, pääosissa ovat tankit, aseet ja sotiminen. Naisia ei mielellään saa leffoissa esiintyä, poikkeuksena julmat SS-kiduttajat ja partisaaneja pettävät vaimot/tyttäret joiden miehet on julmien natsien kynsissä.

Eli jos jollain on hyviä pätkiä tähän genreen niin kertokaa..
full metal jacket, yksi elokuvahistorian parhaita sotaelokuvia, mielestäni

:rolleyes:

Olisihan noita vietnam pätkiä paljonkin.

Ite olen tykänny näistä edellisten lisäksi:

Saints and soldiers
Kadonnut pataljoona
Länsirintamalta ei mitään uutta
The Great Raid

Tuo Gascoignen mainitsema Kuolema telaketjuilla meni aika :david:-osastolle.
Sitä en tiedä meneekö Taistelutoverit sinne kiiltokuvapojuosastolle, mutta kankkuspäivän peruskalustoon se kuuluu täällä ainakin.
Muita tarkistamisen arvoisia sotaosaston leffoja
- Kotka on laskeutunut
- Villihanhet
- Tule ja katso
- Clintin sotaleffat yleensä, myös nämä uudet Kirjeitä Iwo Jimalta sekä Isiemme liput
Memphis Belle
-Länsirintamalta ei mitään uutta (WWI)
- Taistelu Algeriasta (ei WWII)

Kiistattomalle ykköspallille nousee The Sukellusvene-elokuva. Leikkaamattomana tietenkin.

Miksiköhän muuten WWII sotaelokuvia on tusinoittain mutta WWI sotaleffoja liian vähän?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom