Hyviä "juomia"

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
40
Mietin tässä että kun minulla joskus jää aamupala kiireen vuoksi aika pieneksi..että olisiko jotain ravitsevia juomia joita suosittelisitte. Mielellään sellaisia joita voi itse läträtä:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
FAQ-osiosta löytyy yksi hyvä, tästä voi sitten tehdä omia variaatioita. Voit käyttää makeutukseen hermesetasta, vähentää leseiden määrää, lisätä protskujauhoa, rahkaa jne. Tällaiset juomat ovat tosi nameja.

Vitamiiniherätys
-4 dl mustaherukoita tai mansikoita (200 g)
-3 dl kaurahiutaleita
-1 dl ruisleseitä
-4 dl maitoa
-noin 0,5 dl hunajaa tai sokeria
-1 prk ananasmurskaa

Soseuta joko tuoreet tai pakastetut ja osittain sulatetut marjat sauvasekoittimella tai monitoimikoneessa. Lisää hiutaleet, leseet, maito, hunaja ja ananasmurska. Hunajan saat juoksevaksi mikroaaltouunissa. Sekoita tasaiseksi. Vitamiiniherätys on mainio viileä aamu- tai välipala.

Mä sain taannoin kauan toivoneeni smoothiemakerin, joka on kyllä huippuvehje! Nyt tulee usein tehtyä aamuisinkin pirtelöitä ja juomia, joihin useimmiten käytän pohjana maitorahkaa ja rasvatonta maustamatonta jogurttia. Makeutan canderellilla, joskaan en tee noista ikinä kovinkaan makeita. Sekaan käytän mansikoita, banaania, ananasmurskaa, persikkaa, marjasoseita, leseitä... Sopivasti vain yhdistelee ja ennakkoluulottomasti kokeilee. Hyvää tulee.

Mä tykkään laittaa tota rahkaa juomiin, ei tule mun makuun liian paksua tms, vastaavasti sitten ohentaa jugurtilla tai maidolla. Mulla on joitakin hyviä, ihan oikeita ohjeitakin, laitan tänne kunhan löydän ne.

Edit: Tässäpä tulee heti muutamia:

1/2 dl kauraleseitä
2dl rasvatonta hedelmäjugurttia
1dl ananasmurskaa
1dl maitorahkaa
makeutusainetta

---

1dl kaurahiutaleita tai leseitä
2dl rasvatonta jugurttia (maustamatonta)
1-2dl mansikoita
1dl rahkaa
makeutusainetta

(Teen tätä vaihdellen milloin mitäkin marjoja, välillä laitan maustettua jugurttia, välillä maustamatonta. Jos tuntuu liian paksulta juotavaksi, lisää joukkoon maitoa. Itse tykkään, että ovat aika paksuja, jugurttimaisia lusikalla syötäviä.)

---

Piristävä kiivijuoma

3 kiiviä
1 omena
1 banaani
2dl ananasmehua
2dl maitoa
makeutusainetta

---

Kuituinen banaanijuoma

2dl maitoa
2 dl banaanijugurttia
1 banaani
2rkl leseitä
1rkl hunajaa

---
Sitten vielä pari "hienompaa" juomaa, joita kehtaa vaikka vieraille tarjota!

Vadelma-puolukkahile

3dl jääkuutioita
4dl vadelmia
2dl puolukoita
1/2dl makeutusainetta
2dl maitoa
2dl jugurttia (esim. vadelma)

---

Banaani-kookoshile

3dl jääkuutioita
3 banaania
1tlk persikoita
1dl persikan lientä
sitruunan mehua
1/2tl kardemummaa
2dl kookosmaitoa

E2: Varmaan on sanomattakin selvää, mutta sanonpa kuitenkin: Noissa "hilejuomissa" tietenkin jääkuutiot murskataan ensin, ei kokonaisena... ;)

Rasvatonta piimää ja marjasosetta, reilu puoli tuoppia piimää ja loput marjasosetta (jos ei ole niin sauvasekoittimella saa) ja sitten vähän hämmennetään lusikalla ja juodaan samalla kun puetaan kenkiä jalkaan.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom