hyvät neuvot ovat tarpeen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Harrastan bjj/lukkopainia.
Olen nähnyt videoita missä painijat nostelee "sementti/hiekkasäkkiä" maasta olalle ja takaisin maaha jne.
Mitkä olis tämmöiselle säkille hyvät rakennusaineet ja mikä olisi hyvä paino? Itse painan 70kg.

Tuohon tarkoitukseen varmaan kävisi myös tavallinen nyrkkeilysäkki. Rinnallevetoa voisi myös suositella treeniohjelmaan.

Olen joskus nostellut voimaharjoitusmielessä kaikenlaisia säkkejä em. tyyliin ja säkkien painot ovat liikkuneet jossain 20-40 kg välissä. Voimatasostasi riippuen, sopiva säkki rupeaa olemaan about 1/2 omasta elopainosta, eli sulla 35 kg. Alkuun kannattaa luonnollisesti nostella kevyemmällä säkillä jos siltä tuntuu ja lisätä sitten rasitusta kun nostelu alkaa luonnistumaan.

Hiekalla jos sopivan kokoisen säkin täyttää, niin tuppaa tulemaan painoa liiankin kanssa. Siksi on helpompi ja kätevämpi käyttää vaikka ihan normi nyrkkeilysäkkiä tai paininukkea. Kun sopiva säkki on löytynyt, räjähtäviä nostoja selkä suorana olalle ja alas, toiselle olalle ja alas, jne.

Toinen kova harjoitus on ottaa sopivan kokoinen harjoituskaveri ns. sylikantoon (ei siis painin syliotteeseen) ja nostella kaveria oman lantion korkeudelta niin korkealle kuin ikinä kykenee. Tietysti niin että ottaa kaverin vielä uudestaan kiinni ja nostaa uudelleen, jne. Melko hankalahan noita on selittää, toivottavasti saat jotain irti.

Jos 40 kg sementtisäkki maksaa pikaisen googletuksen perusteella 7.90 e niin se on huomattavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin ruveta itse väsäämään yhtään mitään. Se heppoiselta näyttävä paperisäkki on uskomattoman kestävä, kunhan ei saa kosteutta tai viiltelyä osakseen. Sitten kun se joskus jämähtää, voit käyttää sitä hardcore lyöntipotkusäkkinä.

Nyrkkeilysäkin käyttö on hyvä vaihtoehto, jos sellainen sattuu nurkissa olemaan. Paininuket ovat kalliita ja hankalia kavereita.

Tosimies menee ekometsurinhommiin. Punttisalikin on ihan varteenotettava vaihtoehto.

reino sanoi:
Jos 40 kg sementtisäkki maksaa pikaisen googletuksen perusteella 7.90 e niin se on huomattavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin ruveta itse väsäämään yhtään mitään. Se heppoiselta näyttävä paperisäkki on uskomattoman kestävä, kunhan ei saa kosteutta tai viiltelyä osakseen. Sitten kun se joskus jämähtää, voit käyttää sitä hardcore lyöntipotkusäkkinä.
.

Itselläni on sementtisäkki jonka vielä ympäröin hyvin tuollaisella ruskealla leveälle teipillä moneen kertaan ja tuo on kesätnyt jo 1.5 vuotta.

Eli arviolta teipin kanssa kuluja tulee 10€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom