Hyvät neuvot kalliit...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja undici
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla oli tossa viime viikolla urheilutestit ja lajeihin kuului uiminen. Rinta, selkä ja vapaauinti sekä sukellus 4 metriin. Uinti meni muuten oikein hyvin, mutta sitten 4 metrin sukelluksessa mulla meni vettä korvaan. Tuntui tosi kivuliaalta ja oli kuin koko altaan vedet ois hypänneet mun korvaan samalla kertaa. Uin sitten rannalle ja yritin hypellä vettä pois, mutta ne eivät lähteneet saman tien.

Koko päivän testit jatkuivat, mutta vasta pikku hiljaa alkoi vettä tulla pois. Kaiken lisäksi korva oli tukossa ja mikä pahinta se on vieläkin tukkoinen. Kuulen kyllä, mutta tuntuu kuin kuulisin asiat oikealla korvallani jostain kauempaa. Aluksi tuntui huimausta ja huminaa, mutta nyt tuntuu vain pieni "paine" koko ajan korvassa, jota ei sitten saa pois normaalein keinoin.

Olen yrittänyt avata korviani puhaltelemalla ja yrittänyt venyttää korvakäytävääni, mutta ei tunnu auttavan. Lisäksi, kun vedän posket täyteen ilmaa ja laitan nenän kiinni ja työnnän ilmaa sieraimista ulos kuuluu "rutinaa" ja kun painelen korvaani sieltä kuuluu litinää. Ei kai minulla voi olla vieläkin vettä korvassa, mitä en saa pois? Saako sitä mitenkään muuten pois kuin lääkärillä käymällä? Onko kellään mitään ideoita, mistä tässä voisi olla kyse?

Apteekista pitäisi saada sellaista ainetta, jolla korva aukeaa. Ite olen joskus kokeillut, mutta ei ole enää muistikuvaa, minkä merkkinen tökötti. Käy kysymässä!

Voisikos olla että syystä tai toisesta tärykalvo on mennyt rikki tuossa sukelluksen aikana? Ainakin nuo oireet täsmää aika hyvin siihen. Kannattaa käydä vilauttaan sitä tohtorille, ettei pääse tulehtumaan.

Mullakin tuli mieleen, että olisko puhjennu tärykalvo.. Ennenkuin mitään litkuja apteekista korvaasi alat tiputtelemaan kannattaa ehkä varmistaa että tärykalvo on ehjä.

Itellä on käynyt monestikin niin, että kun korvaan menee vettä, alkaa vaikut siirtymään pois paikoiltaan eli liikkumaan niin että kun vesi tulee ulos, vaikkua on jäänyt korvaan tukoksi. Mutta ei siihen kyllä kuulu "paineen tuntua"..

Komppaan risumiestä ja TJJ:tä

Yksi tarkentava kysymys; tasasitko painetta mennessäsi pohjalle?

Jos et, niin kiireen vilkkaa lääkäriin. Jos tärykalvo ei ole puhjennut niin ainakin se on venynyt niin, että siihen on jotain vammoja tullut ja se on nyt tulehtunut. Ja ei missään tapauksessa mitään tököttejä korvaan ennekuin lekuri on todennut mikä on oikeasti vialla.

Kummastelen kovasti sitä, että (kun vastaavia on kuulunut ennenkin) jonkun testin merkeissä laitetaan ihmiset sukeltamaan syvyyttä eikä millään tapaa varmistuta siitä, että testattavalla on terveyden kannalta oleellinen tieto turvallisesta suoritustavasta. :curs:

Mulla oli tossa viime viikolla urheilutestit ja lajeihin kuului uiminen. Rinta, selkä ja vapaauinti sekä sukellus 4 metriin. Uinti meni muuten oikein hyvin, mutta sitten 4 metrin sukelluksessa mulla meni vettä korvaan. Tuntui tosi kivuliaalta ja oli kuin koko altaan vedet ois hypänneet mun korvaan samalla kertaa. Uin sitten rannalle ja yritin hypellä vettä pois, mutta ne eivät lähteneet saman tien.

Koko päivän testit jatkuivat, mutta vasta pikku hiljaa alkoi vettä tulla pois. Kaiken lisäksi korva oli tukossa ja mikä pahinta se on vieläkin tukkoinen. Kuulen kyllä, mutta tuntuu kuin kuulisin asiat oikealla korvallani jostain kauempaa. Aluksi tuntui huimausta ja huminaa, mutta nyt tuntuu vain pieni "paine" koko ajan korvassa, jota ei sitten saa pois normaalein keinoin.

Olen yrittänyt avata korviani puhaltelemalla ja yrittänyt venyttää korvakäytävääni, mutta ei tunnu auttavan. Lisäksi, kun vedän posket täyteen ilmaa ja laitan nenän kiinni ja työnnän ilmaa sieraimista ulos kuuluu "rutinaa" ja kun painelen korvaani sieltä kuuluu litinää. Ei kai minulla voi olla vieläkin vettä korvassa, mitä en saa pois? Saako sitä mitenkään muuten pois kuin lääkärillä käymällä? Onko kellään mitään ideoita, mistä tässä voisi olla kyse?

Itsellä on ollut juuri sama ongelma, ostin apteekista jotain ainetta, jolla korvan 'tyhjäksi' ja puhtaaksi. Ongelman ratkaisin silikonikorvatulpilla, en nyt vain muista mistä ostin.

Jos tärykalvo olisi puhjennut niin tuossa nenän pitämisessä & puhaltamisessa niin korvasta virtaisi ilmaa. elikkä ei ole todennäköisesti puhjenneesta tärykalvosta kyse, voi olla joku tärykalvon painevamma tai sitten vain sinulla on paljon vahaa korvissa joka voi aiheuttaa paineen tunnetta ja pientä särkyäkin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom