Hyväntekeväisyydet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
20.6.2002
Viestejä
2 688
Ikä
49
Onko täällä porukkaa, joka on ollut mukana hyväntekeväisyydessä? Rahalahjoitukset ei niinkään nappaa, mutta apua olisi mukava tarjoilla omasta hartiavoimasta. Ihan sama onko soppajono vai jokin muu henkinen tai fyysinen työ. Raha/tavara lahjoitukset on myös yksi vaihtoehto, mutta ilman välikäsiä. Mimmosia kohteita on olemassa? Haulla olen löytänyt kaikennäköistä turvakodeista sun muuhun henkisen tuen antamiseen.

Kolehtipisteenä toimiminen ei houkuttele.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sillälailla olen asiaan sotkeutunut että meillä noin kolmasosa tuloista tulee hyväntekeväisyyden kautta, lahjoituksina, testamentteina jne. Toiminta meillä on terveyssektorin toimintaa ja käytännössä 90 % tuotteesta eli terveyspalvelusta menee vastikkeetta apua tarvitseville. Itse arvostan lahjoittajia ja vapaaehtoisia aivan helvetisti koska nään sen puolen yhteiskunnasta joka apua tarvitsee. Ja sitä tarvetta on paljon.

Jos haluaa että lahjoituksella on mahdollisimman vähän välikäsiä kannattaa lahjoitus tehdä suoraan kohteeseen. Mikäli kysessä on järjestö niin mieluiten selkeästi kohdentaa tiettyyn tarkoitukseen ja/tai tietylle alueelle. Sairaalat ottavat lahjoituksia vastaan, erilaiset sosiaali- ja terveysalan järjestöt myös. Itse vierastan lahjoittajana suuria keräyksiä joissa tulo ohjataan jonnekkin ulkomaille tai epämääräiseen kohteeseen. Mieluummin suora lahjoitus kohteelle joka toimii lähellä.
 
Tällä tredillä ilmeisesti tarkoitetaan Suomen sisäistä hyväntekeväisyyttä, mutta avaudun kuitenkin:
Vuosia lahjoitin Afrikan nälkäänäkeville ihmisille muutaman euron silloin tällöin. Nyt vähän viisaampana en lähetä sinne senttiäkään. Viime vuosisadan aikana Afrikkaan on pumpattu järjettömiä määriä rahaa, mutta ihmiset ei sielä näköjään saa mitään aikaan.. paitsi aseiden hankinta kyllä onnistuu. Samoin esim. Venäjän katulapsille en anna penniäkään. Asia olisi eri jos ne lapset oikeasti olisi viattomia ja muuten kunnollisia. Ja turha väittää että "ne ryöstää sen takia ku on pakko saada ruokaa!" Luulenpa että jos sinne rahaa menee niin raha menee ihan johonki muuhun kuin ruokaan, vaatteisiin, yösijaan tai koulutukseen.
Suomen sisäiset hyväntekeväisyyskeräykset tuntuu olevan jotenki asiallisia, samoin luonnonkatastrofeista kärsivien ihmisten avustaminen.
Jos johonkin pitäisi nyt rahaa lahjoittaa niin Pakkotoisto.com olisi yksi järkevä valinta :D kuitenkin pakkis pitää sisällään erittäin hyvää tietoa siitä, kuinka voi parantaa omaa terveyskuntoa ja elämäntapoja.. Vai ei kai Mike laita noita mahdollisia lahjoituksia omaan taskuun kuin pakkiksen kehittämiseen? :)
Myös verenluovutus on tärkeää, suosittelen kaikille :)
 
Oma hyväntekeväisyyteni tapahtuu rahallisesti kirkollisveron muodossa. Silloin tällöin annan rahaa joihinkin eri projekteihin. Joskus mennyt suoraveloituksena vanhuus ilman yksinäisyyttä kampanjaa rahaa. Olen ollut myös mukana vapaaehtoisessa nuorisotyössä, mutta nyt aika ei oikein riitä työkiireiden takia.
 
Hyväntekeväisyys kuulostaa vähän vieraalle... Mannerheimin lastensuojeluliiton vapaaehtoisena olin vuosia ja se oli tosi antoisaa. Verenluovutus on hyvä tapa tehdä helposti hyvää ja kaikenlaisen kaman lahjoittaminen esim. SPR:lle ja pelastusarmeijalle. Toissajouluna vein kaksi säkillistä hyviä vaatteita muuton yhteydessä joulupataan ja tuli itsellekin oikein hyvä mieli. Useammin pitäisi vain lahjoittaa kamaa pois.

Lasten ja nuorten kanssa tekisi vieläkin mieli tehdä vapaaehtoistyötä, mutta en nyt jaksa. Ehkä taas joskus. Sitä ei kuitenkaan voi tehdä toisella kädellä eikä puoliteholla.
 
Back
Ylös Bottom