Hyvä kuohuviini

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Heippa mimmit!

Täältä, kun tuntuu vastauksen saavan asiaan kuin asiaan niin ajattelin kysyä kokemuksia kuohuviineistä. Oon kuohuviiniä valitsemassa ja ei viitsisi aivan summissa ostaa.

Omia kokemuksia kahdesta:
Italialainen Axi Bon (puolikuiva, omenainen, hennon rusinainen) oli mielestäni kammottavaa. :urjo:
Italialainen La Rose Célébration (makea, kukkea, hennon mansikkainen) oli mielestäni aika neutraalia, ei hyvää mutta ei pahaakaan.

Unkarilainen Törley Charmant Rouge Doux (makea, punaviinimäinen, hennon mansikkainen) on nyt harkinnassa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä aihe!! Pitänee lisätä listaa, kun tulee mieleen hyviä ja huonoja kokemuksia. Mä olen tosi huono muistamaan nimiä.. Mutta tässä muutama:

Makeista mainittakoon italialainen Asti Gancia. On TOSI makea, joten jos makeasta ei pidä, en suosittele.

Toinen mistä jopa avokkini piti on italialainen Coralba spumante. Se oli puolikuiva (muistaakseni), aika kevyt ja mukava. :)

Kuohuviinien makeusasteet vaihtelevat rutikuivasta äglömakeaan, ja jos on erittäin kuivan (brut) ystävä, niin suosittelen Alsacen alueen "cremant'eja", esim Wolfberger. Hyvä kuohuviini on parempaa kuin halpa samppis! :kuola:

Suuri kuohuviinin ystävä täällä _o/ Pidän paljon mm. tästä:

gm

Kyseessä siis saksalainen Deinhard Medium Dry-sekti, hinta 6,99 euroa. Hyvä valinta marjaisten kuohareiden ystävälle :thumbs:

Gillyanne sanoi:
Suuri kuohuviinin ystävä täällä _o/

Ja täällä _o/

Tuota Sulimaanin mainitsemaa Italialaista La Rose Célébrationia olen joskus muistaakseni maistanut, eikä se ainakaan pahaa ollut. :)

Elysée Rosé on se mitä mä yleensä juon. Se on vaan aina ollut sellainen "varma" valinta. Ei viitsi aina kokeilla kaikkea uutta, kun jotkut on sit niin paskoja, ettei niitä voi juoda. Ja mä kun en ole kovin tuon alkoholin perään, niin en kyllä ala väkisin mtn paskoja juomaan..

Tuota Gillyn mainitsemaa kuoharia vois kyllä joskus maistaakin. :thumbs:

Mä ostan aina Tallinnan reissulta venäläistä kuohuviiniä "Savetskoje shampanskoje". Tosi halpaa ja yllättävän hyvää. Puolimakea eli "polusladkoje" on mun suosikki. Jos on juhlat tulossa, niin tätä tuodaan laatikoittain!

Jos tykkää kuivasta kuohuviinistä, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla Marques de Monistrol, DO Cava. Ihan älyttömän hyvänmakuinen ja sisältää sokeria vain 9g/l. Hinta jotain 7€ luokkaa.

Kaipa cavakin lasketaan kuohuviiniksi??

Freixenet Cordon Negro Brut.. Siinä juhlajuoma minun mieleenki. Kuiva ja sopivan hintanen. 8.35e taitaapi olla puteli.. Hinta-laatusuhde minun mielestäni erittäin hyvä.

Freixnet on hyvää, samoin Perelada ja Codorniu. Cavassa on usein hyvä hinta-laatu-suhde. Shamppanjoista tykkään, mutta ovat niin kalliita, ettei itse juurikaan osta. Mumm oli hyvää ja samoin Veuve Clicquot. :kippis1:

Jilly sanoi:
Kaipa cavakin lasketaan kuohuviiniksi??

Kyllä, cava on espanjalaista kuohuviiniä ihan samalla lailla kuin Sekt on saksalaista. Sitä en nyt valitettavasti muista, liittyykö näihin nimityksiin jotain samantyylisiä rajoituksia kuin shampanjaan...

Tuo Sulimaanin aloitusviestissä mainitsema La Rose Celebration on myös hyvää, mutta varsin makeaa, eli kuivien viinien ystävien kannattaa kyllä kiertää se kaukaa - "Naisten ja lasten juomaa" kommentoi pikkuveljeni erään kerran :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sellainenkin asia tuli kuohareista mieleen.. millaset naposteltavat on kuoharin kanssa parhaita? Ite olen menny tuhoamaan makuaistini tupakoinnilla, mutta noin vieraita ajatellen? Mikä yhdistelmä saa kylmän väreet menemään selkää pitkin ja keskustelun lakkaamaan nautinnon tieltä? ;)

Mansikoiden sijasta metsämansikkalikööriä...Hyvää...

Hyväksi havaittuja kuohuviinejä ovat esim. espanjalainen Cristal Castellblanch ja ranskalainen Pol Rémy Demi-Sec. Toi Cristal on hiukan kuivempaa (sokeria 20g/l) ja maistuu ainakin itselleni paremmin, mutta valmistujaisiini ostin tota Pol Rémytä (sokeria 45g/l) ja laatikollinen katosi nopeaan :D Joskus alkossa sanoivat, että Ballet Demi-Sec Carte Noire on lähestulkoon vastaava kuin Pol Rémy mutta mun makuhermot sanoi sille kyllä nou nou. Eli ei ehkä auta kuin kokeilla, mikä itselle maistuu.

Kyllä, cava on espanjalaista kuohuviiniä ihan samalla lailla kuin Sekt on saksalaista. Sitä en nyt valitettavasti muista, liittyykö näihin nimityksiin jotain samantyylisiä rajoituksia kuin shampanjaan...

Kaikki espanjalainen kuohuviini on cavaa ja saksalainen sektiä. Niihin ei liity mitään shampanjan rajoituksia.

Alkossa työssä oleva ystäväni on ainakin suositellut hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa espanjalaista cavaa Anna de Codorniuta. Sen hinta on rahtua vajaa kymppi. Se on erittäin kuivaa (vain 8g sokeria/litra).

Finnair tarjoaa lennoillaan myös tosi hyvää ranskalaista skumppaa, joka kuulemma pärjää loistavasti vertailussa shampanjoihin. Valitettavasti nimeä en muista, enkä tiedä saako sitä Alkosta. Hyvää se silti on. :)

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom