- Ikä
- 38
Talven kylmyydessä osaa porukasta ei enää innosta juurikaan ajatus lenkkipolulle lähdöstä. Itse kuulun näihin, ja pähkäilin jokusen aikaa millä saisin tämän aerobisen harjoittelun korvattua. Kriteereitä oli lähinnä, että harjoitusta ei tarvitsisi mennä salille tekemään (esim. kuntopyörää kun ei kotona ole) ja että en joudu sitä varten mitään kallista laitetta ostamaan.
En myöskään ole talviurheilulajien suurikaan ystävä, joten luistelu, hiihtäminen tms. ei myöskään oikein houkuttanut.
Päädyin sitten lopulta jostakin marketin hyllyltä poimimaan mukaan hyppynarun, ja olen sillä nyt jokusen aikaa treenaillut ja tyytyväinen olen ollut.
Kunnon temmolla hyppiessä hiki tulee pintaan nopeasti jne.
Nyt kysyisin, onko täällä kellään pidempiaikaista kokemusta/tietoa hyppynarutreenistä tarkemmin. Vaikka jos nyrkkeilijöitä löytyy niin varmasti tietävät.
Lähinnä kiinnostaisi seuraavat asiat:
-Minkälainen vaikutus hyppimisellä on pohkeisiin (niiden kasvuun)
-Kuinka pitkiä settejä hypitte/kannattaisi hyppiä kerrallaan
(itse olen hyppinyt n. 45 min, muutaman tauon välissä pitäen kun kunto ei vielä riitä noin kauaa putkeen hyppimään kunnon vauhdilla )
-Kuinka paljon nopeatempoinen hyppiminen kuluttaa kaloreita ja kehittää peruskuntoa, esimerkiksi juoksemiseen/hölkkäämiseen verrattuna
-Pitäisikö hyppiä sisäpelikengät jalassa vai ilman, ja miksi ? (vai onko väliä)
-Mitä tahansa muuta lisätietoa kyseisestä liikuntamuodosta
Jos joltakin löytyy infoa ja sen jakaa niin kiitän ja kumarran
En myöskään ole talviurheilulajien suurikaan ystävä, joten luistelu, hiihtäminen tms. ei myöskään oikein houkuttanut.
Päädyin sitten lopulta jostakin marketin hyllyltä poimimaan mukaan hyppynarun, ja olen sillä nyt jokusen aikaa treenaillut ja tyytyväinen olen ollut.
Kunnon temmolla hyppiessä hiki tulee pintaan nopeasti jne.
Nyt kysyisin, onko täällä kellään pidempiaikaista kokemusta/tietoa hyppynarutreenistä tarkemmin. Vaikka jos nyrkkeilijöitä löytyy niin varmasti tietävät.
Lähinnä kiinnostaisi seuraavat asiat:
-Minkälainen vaikutus hyppimisellä on pohkeisiin (niiden kasvuun)
-Kuinka pitkiä settejä hypitte/kannattaisi hyppiä kerrallaan
(itse olen hyppinyt n. 45 min, muutaman tauon välissä pitäen kun kunto ei vielä riitä noin kauaa putkeen hyppimään kunnon vauhdilla )
-Kuinka paljon nopeatempoinen hyppiminen kuluttaa kaloreita ja kehittää peruskuntoa, esimerkiksi juoksemiseen/hölkkäämiseen verrattuna
-Pitäisikö hyppiä sisäpelikengät jalassa vai ilman, ja miksi ? (vai onko väliä)
-Mitä tahansa muuta lisätietoa kyseisestä liikuntamuodosta
Jos joltakin löytyy infoa ja sen jakaa niin kiitän ja kumarran