Hyppynarulla treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K31j0
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyppynaruhan on loistava treeniväline varsinkin nyrkkeilyä silmällä pitäen. Jos sitä osaa käyttää. Itse en osaa ja osaan vain tasajalkaa hyppelyn enkä sitäkään kovin hyvin.

Miten ihmeessä opin hyppimään erilaisia variaatioita?

Mulla on ehkä vähän huono hyppynaru käytössä mutta ostan heti uuden nahkaisen ja vähän laadukkaamman narun kun rahatilanne sallii.

Miten tätä hyppimistä kannattaisi jaksoittaa? Tai vaikeahan se on jaksottaa kun en pysty hyppimään kun 20s. Kunto antaisi hyppiä enemmänkin mutta se naru lässähtää aina nilkkoihin ja siihen se stoppaakin sitten.

Olen nyt alkanut hyppimään kotona hyppynaru tyylillä ilman hyppynarua että jalkoihin tulisi vähän kimmoisuutta ja muutenkin kestävyyttä.

Kaikki apu on tervetullutta ja kiitän jo nyt.

Edit: laitoin kamppailulaji-alueelle tämän viestin koska tarkoitus on hyppynarun kautta saada nyrkkeilyyn tarvittavaa kimmoisuutta.

Nahkainen hyppynaru maksaa n. 15 euroa. Eipä sitä taida muuten oppia kuin tekemällä. Kun itse aloittelin kamppailuharrastusta menin aina parikymmentä minuuttia ennen treenien alkua hyppimään salille, nopeasti se homma lähti kehittymään.

Kiitti. Just näitä variaatoita halusin tietääkin. Tuo juoksutyylillä hyppiminen täytyy omaksua. Tästä tämän viestin kirjoittamisen jälkeen hyppimään narua :whip:

Kiitti. Just näitä variaatoita halusin tietääkin. Tuo juoksutyylillä hyppiminen täytyy omaksua. Tästä tämän viestin kirjoittamisen jälkeen hyppimään narua :whip:

Joo toi juoksutyyli on tehokas, ja tuntuu et ois ehkä helpompi suorittaa ku muut variaatiot.

Kerrankin samaa mieltä superjuhan kanssa. ;) juoksutyyli on hyvä. Yleensä aloittelijat pomppivat liian korkealle ja pyörittävät narua liian laajalla käsien liikkeellä. Tämmöistä menoa ei sitten tietenkään jaksa kukaan kovin pitkään.

Itsehän olen todella huono hyppäämään narua. Syynä tähän on toivottoman huono yleiskoordinaationi ja siksi tyydyn ihan näihin perushyppelyihin ilman kummempia kikkailuja. Pitäisi varmaan alkaa treenaamaan kahvakuulilla, niin alkaisi naruhyppelykin sujua. :rock:

Hyvä naru on aivan ehdoton. Kangasnarut ovat liian kevyitä eikä niitä kannata edes harkita. Narun pituus kannattaa myös säätää sopivaksi tekemällä solmuja kahvojen lähettyville.

Meillä oli thaissa hyppynaruja joissa ohut nahkanaru oli pujotettu ohueen kumiletkuun.Näin naruun tuli lisää painoa ja sillä pystyi hyppimään pienemmällä pyöritysvauhdilla.Oli helpompaa hyppiä,tosin sattui enempi kun kalahti paljaaseen jalkaan :)
Välillä hypittiin vuorotahtiin 2 hyppyä kerrallaan yhellä jalalla,välillä vuorotahtiin yksi hyppy kerrallaan jalalla ja välillä tasahyppyjä.Itse koin kevyimmäksi hypyt vuorotahtiin 2 hyppyä kerrallaa yhellä jalalla.Alkulämmitelyissä hypittiin alkuun yleensä 10 minuuttia.Nyt kun virittelee potkukuntoa taas kohdalleen niin tullut havaittua hyppynarun tehokkuus.Pohkeet kyllä kipeänä seuraavana päivänä..

Hypi vaan tasajalkaa, kyllä se sieltä luonnistuu ennemmin tai myöhemmin. Liiku eteenpäin, taaksepäin, sivuillepäin kun hypit tasajalkaa.

Tai hypi kaks hyppiä oikella, sitten vasemmalla, oikealla ja niin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerrankin samaa mieltä superjuhan kanssa. ;) juoksutyyli on hyvä. Yleensä aloittelijat pomppivat liian korkealle ja pyörittävät narua liian laajalla käsien liikkeellä. Tämmöistä menoa ei sitten tietenkään jaksa kukaan kovin pitkään.

Itsehän olen todella huono hyppäämään narua. Syynä tähän on toivottoman huono yleiskoordinaationi ja siksi tyydyn ihan näihin perushyppelyihin ilman kummempia kikkailuja. Pitäisi varmaan alkaa treenaamaan kahvakuulilla, niin alkaisi naruhyppelykin sujua. :rock:

Hyvä naru on aivan ehdoton. Kangasnarut ovat liian kevyitä eikä niitä kannata edes harkita. Narun pituus kannattaa myös säätää sopivaksi tekemällä solmuja kahvojen lähettyville.

No, katos perkele! :D Ja ei muuta ändi ku kuulat ilmaan ni pääset sääkin kondikseen! ;)

Hypi vaan tasajalkaa, kyllä se sieltä luonnistuu ennemmin tai myöhemmin. Liiku eteenpäin, taaksepäin, sivuillepäin kun hypit tasajalkaa.

Tai hypi kaks hyppiä oikella, sitten vasemmalla, oikealla ja niin :)

tää on muuten ehkä euroopan paras ohje. jos hypit kaks hyppiä oikella,sitten vasemmalla ni se ei taida olla enää tasajalkaa..:eek:

tää on muuten ehkä euroopan paras ohje. jos hypit kaks hyppiä oikella,sitten vasemmalla ni se ei taida olla enää tasajalkaa..:eek:

Huomaa sana "TAI" :) Mutta pitää koitta hyppiä toisella kaksi ja sitten toisella yksi. Tämän avulla voisi progressoida sitten juoksytyyliin ja niin edelleen :D

Kiitti kaikille tähän menneissä tulleista vinkeistä :rock:

Kaksi hyppyä samalla jalalla on sitten paljon raskaampaa kuin juoksutyylillä hyppiminen.

Joo, näin mä vähän arvelinkin. Kun yks jalka joutuu ponnistamaan toisenkin jalan puolesta ja vielä kaksi kertaa peräkkäin. Mutta tekniikkaa ei varmaankaan tarvita niin paljoa ainakaan jos ei nopeasti tee.

Aina kun hypin hyppynarulla kauan niin rupeaa tuntumaan ilkeältä olkapäissä. Siis ei koko olkapäissä vaan osassa. Vaikka verryttelen.

Joo, näin mä vähän arvelinkin. Kun yks jalka joutuu ponnistamaan toisenkin jalan puolesta ja vielä kaksi kertaa peräkkäin. Mutta tekniikkaa ei varmaankaan tarvita niin paljoa ainakaan jos ei nopeasti tee.

Jep. Paljon helpompaa on hypätä samalle puolelle kahdesti. Helpompi hallita pyöritysnopeutta ja rytmiä. Mun mielestä nopeammillakin kierroksilla. Tuo nopea vuorojaloinhyppely on kaikkein haastavinta. Tupliakin pystyy tekemään 20 putkeen ihan rookie, jos ei ole ihan älyttömästi elopainoa. Nuo jalkojen ojennuksetkin ainakin mua helpottaa huomattavasti..heh. Perkele, nyt pitää alkaa ettimään kamelinkyrpänahasta tehtyä narua heti kaapista.
Kohta sitten lekurille, kun juottosika on katkaissut nilkkansa:D

Tiedättekö mitään hyvää nettikauppaa josta hyppynarun voisi tilata?
Onko pituuksissa eroja? Miten pitkä naru sopii minulle jos olen 190cm pitkä?

Suositut

Back
Ylös Bottom