• Käy heittämässä ääni Pakkotoistolle vuoden Podcast äänestyksessä.KIITOS!
  • Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Hypervolt vs kiinan versiot

Elikkäs. Ajattelin hankkia itselleni tuommosen lihasvasaran mutta arvon tässä nyt laadukkaan (hypervolt) ja halpiksen välillä. Eli onko isoja eroja vai maksaako vain merkki kalliimmassa. Äkkiä specsejä vilkasemalla halvemmissa on vähän lyhempi isku ja pienempi akku. Myös jotain muita pieniä eroja on.

Onko kellään kokemusta aiheesta? Eräs menestynyt voimanostaja tuumas että 80e kiinan kamppeella saa saman vaikutuksen ku 370e hypervoltilla ja en kyllä näe että miksipä ei sais. Ajatuksia?

Ikä
29
Juuri tänään posti toi tämän https://www.verkkokauppa.com/fi/product/75052/mxfcg/Evolver-Muscle-Hammer-lihashuoltovasara Ostin kun oli tarjouksessa hintaan 119,90 tjsp.. Äkkiseltään tutkittuna vaikuttaa laadukkaalta ja viimeistellyltä. Tehoa on mukavasti. 1. taso riitti hyvin. Jopa 3h akunkestoa lupaillaan. Itsekkin mietin kalliimman ostoa, jopa sen 600e laitteen, mutta onneksi valitsin tämän. Suosittelen!
Just ois postissa kyseinen vehje, olin jo päättäny että annan palautua takasin, mutta tää sai ajatukset kääntymään että saatanki hakea pois tänää...

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Eräs menestynyt voimanostaja tuumas että 80e kiinan kamppeella saa saman vaikutuksen ku 370e hypervoltilla ja en kyllä näe että miksipä ei sais. Ajatuksia?
No tähän pätee vähän sama kun kaikkeen muuhunkin, Mazdalla pääsee kauppaan yhtä hyvin kun AMG:lla. Laatu, ääni, kestävyys jne jne tulee sitten ajan kanssa selville.

Itse pohdin pari kuukautta sitten samaa juttua. Päädyin ostamaan bouckin lihashuoltovasaran ja tyytyväinen olen ollut. Hieman pienempi akku kuin hypervoltissa, mutta kertaakaan ei ole loppunut kesken. Lisäksi laitteessa on hiljainen ääni.

Olin ensin ostamassa alkuperäistä hypervolttia, mutta katselin verkkokauppa.comista, että takuu on vain 1 vuosi ja huoltokäyntien määrästä laite on saanut vain yhden tähden, joka ei kauheasti vakuuttanut ja aloin etsiä vaihtoehtoisia laitteita.

Mulla on käytössä AliExpressistä hommattu noin 60e laite. Noin kuukauden päivät ollut lähes päivittäisessä ajossa niin työn puolesta kuin vapaa-ajalla. Tähän asti ei moitittavaa akun kestossa, tehossa, tai oikeastaan missään muussakaan. Toki en ole koskaan aidolla Hypervoltilla ajellut, joten vertailukohtaa ei ole. Arpapeliä tietenkin on se, että kuinka kauan kyseinen kapistus kestää. Mutta näinkin lyhyen käytön perusteella voin suositella, jos tuntuu että haluaa laitetta kokeilla. Toimitusaika oli tietysti Postin lakon takia yksi riesa.

Ikä
29
Mutta voisko joku selittää mulle ku lapselle, mihin tuo teho perustuu?

edit. mielellään syvemmin kun että se tärisee..

_MrSiima

VIP
Mulla on Phoenix-merkkinen Hypervoltin "kiinakopio". Ihan huippu laite, jos vaan kestää pidemmän päälle. Onneksi ostin halpiksen, kun tuo Hypervolt olis ollut täysin ulkona minun budjetista. Aikanaan hajonneen rintalihaksenkin oon saanu niin elastiseksi, että ei ole siinä ollut mitään tuntemuksia vaikka punnerrellut isommilla painoilla viikottain. Vuosia se oli niin kireä, että aina nippas tai tuli tuntemuksia, jos nosti isompia romuja. Palautuminen myös nopeutuu selkeästi, kun hieroo kohdelihakset heti treenin jälkeen.

Jonnyb

VIP
Itse tilasin halpisversion tyyliin 90 eurolla, ollut jo puolisen vuotta käytössä ja akku on oikein riittävä. En usko et suurempaa eroa Hypervoltiin kun sellaistakin kokeillut. Jos kosahtaa voi aina ostaa uuden.

Itselläni tuppaa niska ja hartiat menemään ajoittain tukkoon ja tuolla saa avattua kivasti paikkoja. Olen myös käyttänyt golfkyynärpään hoitoon, tuntuu että auttanut.

J650

VIP
Itse tilasin halpisversion tyyliin 90 eurolla, ollut jo puolisen vuotta käytössä ja akku on oikein riittävä. En usko et suurempaa eroa Hypervoltiin kun sellaistakin kokeillut. Jos kosahtaa voi aina ostaa uuden.

Itselläni tuppaa niska ja hartiat menemään ajoittain tukkoon ja tuolla saa avattua kivasti paikkoja. Olen myös käyttänyt golfkyynärpään hoitoon, tuntuu että auttanut.
Mitä olet tolle kyynärpäälle tehnyt ja miten vaikutuksen huomaa? Kohta vuoden kädet oireillut, jos tuolla saa apua niin lähtee ostoslistalle ehdottomasti

Jonnyb

VIP
Mitä olet tolle kyynärpäälle tehnyt ja miten vaikutuksen huomaa? Kohta vuoden kädet oireillut, jos tuolla saa apua niin lähtee ostoslistalle ehdottomasti
Forkkua ja kyynärpäänastan ympäriltä hieronut... Shockwave hoitoa jotkut suosittelee golfkyynärpäähän ja tuolla tärinällä vähän sama vaikutus vaikka ei yhtä syvälle ehkä pääsekään.

Kaupunki
Vantaa
Ebayn "phoenix A2" löytyy täältäkin, ei valittamista, testasin myös hypervolttia pikaisesti, en huomannut eroa käytössä.. kestävyyden näkee sit toivottavasti vasta vuosien päästä..

Tilasin tuommosen bouckin pro version. Ei halvin mutta pikasen tutkimuksen perusteella vaikutti parhaalta hinta/laatu suhteessa. Ja koska en jaksa oottaa kiinasta tavaraa ja kaikki pitää olla heti niinku nykyään muutenki niin kotimaisesta kaupasta mistä se lähti jo tänään.

Katotaan onko tuo mazda vai mersu. :) Mulle riittäs ku ois niinku 1,6 kaasari corolla tai 200d mersu eli ei hienouksia mutta pelaa, kestää ja rokkaa isältä pojalle.

Pitää tänne päivitellä jos tuo laukeaa ennen aikojaan. Kiitos kaikille kommenteista ja toivottavasti tästä ois jollekki muullekki pennin venyttäjälle edes pikkusen apua.

Mulla on sellainen ebaysta tilattu, alle 50€ härveli ja kyllä sillä hyvin ajelee lihat läpi. Varsinkin jalkojen huoltoon oikein pätevä. Akku ei ole kertaakaan loppunut kesken, ainoa ongelma joka on esiintynyt on se ettei aina suostu heti lähtemään käyntiin, mutta virrat pois ja uusi yritys niin taas toimii. Kokemusta ei Hypervoltista mullakaan ole, mutta tuskin tämä hinta-laatusuhteessa häviää, jos vain toimii. Takuitahan noissa ei pahemmin ole.

Näissä ei taida tuo Mersu vs. Mazda -vertailu juurikaan päteä. Ilmeisesti laitteet ovat enemmän tai vähemmän samalta (kiinalaiselta) tehtaalta tulevaa tavaraa eri kuorissa. Mitä nyt arvosteluja katselin, niin Hypervolt on hitusen tukevampi käyttää ja ei hyydy jos painaa todella lujaa lihaa vasten verrattuna 65$ eBay-malliin, mutta siinäpä ne eroavaisuudet. Ja nyrkkisääntönä ne tismalleen samalta näyttävät laitteet ovat nimenomaan sitä - tismalleen samoja, eri hintalapulla vaan riippuen brändäyksestä.

Ja tässä kohtaa pitää mainita että itselläni ei ole noista kokemusta, arvosteluja ja videoita olen katsonut kylläkin paljon. Mielipiteeni on siis käytännössä täysin merkityksetön, mutta näiden tietojen valossa en kehtaisi kyllä mitään kalliimpaa laitetta ostaa ihan vain koska "AMG:lla on kivempi käydä kaupassa". Sehän ei tietenkään ole minulta pois jos joku haluaa maksaa brändistä, mutta lieneekö tuossa järkeäkään.

jto

AMMATTILAINEN
Näissähän se iskun kovuus ja syvyys ei oo ratkaseva juttu ja jos tulee kohtisuoraan lihakseen ei se relaksointi oo sillon aina onnistunutta. Jos liike on kauheen nopea se voi jopa kiristää. Tärinä on näissä SE juttu ja sen takia monesti ite esiin tuomani autonvahauskone on aika kova hintalaatusuhteeltaan. Ei iske tietenkään ja hieman erilainen pisterasitus ku vasaroissa. 20v omalla kokemuksella ja useille sadoille ihmisille tuosta vinkanneena ja käytöstä hyvää palautetta saaneena tuo mokoma värkki paikkaansa puolustaa. Rakensin muuten ite tollasen täryvasaran kuviosahan pohjalle joskus 5v sitten. Terä pois ja jääpallo, pesäpallo ja tennispallo tilalle. Muutaman muunkin tiedän noita rakennelleen. Hengissä ovat vielä.

Mullakin on tuo kiillotuskone by Motonet, juurikin JTO:n vinkin takia ostettu. Se on niin äänekäs että voisin kuvitella näiden trendisekoittimien vievän tuossa 100-0, sama juttu näiden kuviosahojen kanssa.

descent

VIP
Hypervolt tuli ostettua vaimon kanssa, on kyllä näin pitkän linjan treenaajana ja pääduunin ohella myös hierontaa työkseen tekevän näkökulmasta vähintään "ihan fiksu" ostos. Yllättävän hyvät eri voimakkuusmahdollisuudet masiinassa sekä hyvin ajateltuja ja toteutettuja päitä.

Vaimolla on harvinaisen hyvä fyssari (joka samalla myös kollega ja ystävä, että ei varmasti lämpimikseen suositellut), jonka kanssa ovat erityisesti lihaskalvoja duunanneet jo vuosia. Hän oli vaimolle suositellut ja selittänyt myös jotain taajuseroista, jotka kuulemma monissa kiinaversioissa heikot/ei-toimivat. En jaksanut edes perehtyä asiaan, sillä jos ja kun mä se kiinahalpis kädessä funtsisin aina "Hmm, oliskohan se Hypervolt Hyperice ollut paljonkin parempi", niin ei hyvä sekään. Monet vempaimet ja muut jää usein kaapin nurkkaan ekojen viikkojen/kuukausien jälkeen, mutta tälle on vaikea uskoa käyvän niin. On niin vaivatonta monien lihasryhmien kohdille ja jos himasta löytyy toinen ihmisolento, niin on kyllä helppo toista "käsitellä". Toki mitä vähäisempi käsitys anatomiasta, lihashuollosta, hieronnasta, lihaskalvoista ja lihasmanipulaatiosta yleensäkin ihmisellä on, niin sitä turhempi vehje. Mutta ei missään tapauksessa vaadi paljoa saada ainakin jotain hyötyä ja tuon kanssa kehittyy myös. Pakko suositella, jos ei raha ole este. Tyyrishän tuo on, niin kahteen pekkaan vaimon kanssa oli ihan eri ostaa.

Ps. Tai sitten tilaa jonkun halpisversion ja jos se on edelleen aktiivikäytössä 2-3kk kuluttua, niin funtsii tarkemmin uudestaan/tutkii mitä noista eroista oikeasti nyt löytyy.