Hydrolysoitu proteiini hyödyllistä?

Onko hydrolysoitu proteiini yhtään sen parempaa palautumisjuomassa kuin tavallinenkaan? Nuo hydrolysoidut proteiinit maksavat niin mukavasti enemmän ja makukin on kuulemma sen verran ihana, ettei ensimmäisenä tee mieli ostaa niitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Imeytyvät paremmin ja maistuvat paremmille, sopivat paremmin palautus juomaan kuin GOod night protskuksi ((MUTUUUU)):thumbs:

Enpä nyt jaksa kaivaa faktaa väitteelleni, mutta nuo kalliimmat proteiinit on yleensä puhtaampia (ei laktoosia jne.) ja lisäksi nopeammin imeytyviä. Itse tosin pidän aika turhana maksaa tuplahintaa vain noitten takia. Tavallinenkin hera varmasti riittää.

Eriasia tietysti sitten jos noitten halpisherojen laktoosi laittaa pakin sekaisin, niin voi harkita "puhtaamman" tavaran hankintaa.

Juha1:

Eivät kai ne paremmalle maistu?

kvi:

Alussa taisi halpa proteiini pistää mahani sekaisin, mutta eipä ole sitä enää nykyään tehnyt. :)

No itse oon miettinyt, että ehkä siihen palautusjuomen protskuun ois hyvä panostaa jotai nopeesti imeytyvää ja laadukasta (siis kallista) ja ottaa niitä ilta/välipala protskuja jostain halvemmasta...mitä muut on mieltä???

Originally posted by timba79
No itse oon miettinyt, että ehkä siihen palautusjuomen protskuun ois hyvä panostaa jotai nopeesti imeytyvää ja laadukasta (siis kallista) ja ottaa niitä ilta/välipala protskuja jostain halvemmasta...mitä muut on mieltä???
Kyllä noin on hyvä. Välipalaksi esimerkiksi maitoproteiinia ja/tai halppis heraa, sitten palautusjuomaan hydrolisoitua heraa.
Toisaalta siitä aina kiistellään onko sillä nyt niin eroja onko hydrolisoitua heraa palautusjuomassa vaiko eikö. Mun ei tarvitse miettiä, koska halvat herat ei sovi laktoosin vuoksi. :rolleyes:

Täällä jossain oli dogin aloittama threadi johon hän laittoi linkin Mannisen tekemään tutkielmaan. Tässä tutkielmassa todettiin, että tehokkainta on vetästä heraa pieniannos (olikohan about 20grammaa) ennen treeniä. Näin se on veressä kun treeni on ohi ja antaa parhaan tuloksen, muistaakseni oli tehokkaampaa kuin minkään sortin hera treenin jälkeen. Toki tuon ennen treeniä nautitun herankin kanssa tulee vetästä palautusjuoma. Tietysti asian voisi vielä tarkistaa kyseisestä dokumentista, mutta näin muistelisin siellä todetun. Ja tuon perusteellahan halpisherakin olisi ihan hyvää tavaraa verrattuna noihin kalliisiin.

Originally posted by jpm
Kyllä noin on hyvä. Välipalaksi esimerkiksi maitoproteiinia ja/tai halppis heraa, sitten palautusjuomaan hydrolisoitua heraa.
Toisaalta siitä aina kiistellään onko sillä nyt niin eroja onko hydrolisoitua heraa palautusjuomassa vaiko eikö. Mun ei tarvitse miettiä, koska halvat herat ei sovi laktoosin vuoksi. :rolleyes:

Mulla nyt ei onneks oo noin suurta ongelmaa ton laktoosin kanssa...mutta täytyy seuraavaks testailla tollanen hydrolisoitu ja kattoo onko siitä mitään hyötyä...ja välipalakprotskuks aattelin kokeilla siitä riisiprotskua...oli ainakin halpaa!! ja laktoositonta...

Originally posted by kvi
Täällä jossain oli dogin aloittama threadi johon hän laittoi linkin Mannisen tekemään tutkielmaan. Tässä tutkielmassa todettiin, että tehokkainta on vetästä heraa pieniannos (olikohan about 20grammaa) ennen treeniä. Näin se on veressä kun treeni on ohi ja antaa parhaan tuloksen, muistaakseni oli tehokkaampaa kuin minkään sortin hera treenin jälkeen.

Just tämän takia en ole nähnyt oikein mitään syytä panostaa turboheraan. Kun aloittaa treenit muutamalla kulauksella herapirtelöä ja jatkaa sen juomista koko treenin läpi niin ei tarvitse miettiä kuinka nopeasti se imeytyy.

Originally posted by JuhazOne
Onko hydrolysoitu proteiini yhtään sen parempaa palautumisjuomassa kuin tavallinenkaan? Nuo hydrolysoidut proteiinit maksavat niin mukavasti enemmän ja makukin on kuulemma sen verran ihana, ettei ensimmäisenä tee mieli ostaa niitä.

Proteiinin hydrolysointiasteella on suuri merkitys anabolisena aktivaattorina.

Originally posted by Juha1
Imeytyvät paremmin ja maistuvat paremmille, sopivat paremmin palautus juomaan kuin GOod night protskuksi ((MUTUUUU)):thumbs:
Anteeksi kuinka? Hydrolisoitu heraproteiini maistuu maustamattomana lähinnä koiran oksennukselta kun taas tavallista konsentraattia nyt sentään pystyy pelkän veden kanssa nielemään.

Onko kenelläkään ollut allergiareaktioita erillaisilla heraproteiineilla, siis vain jollakin valmisteella. Itse olen käyttänyt muutamia mutta vain Fast:n whey3 aiheuttaa lievän allergisen reaktion. Oisko tietoa mikä voisi olla syy? Laktoosi-intoleraktikko en ole.

Re: Re: Re: Hydrolysoitu proteiini hyödyllistä?

Originally posted by aabo
Varmaan TOOODELLA suuri..........

Kaseiinin ja heran välllä on selvä ero mutta tietääkö kukaan kuinka asian laita on eri herojen välillä?

Esitetäänpä sellainen kysymys, että onko tuote jonka proteiinista 1/3 on heraisolaattia, 1/3 munaproteiinia ja 1/3 maitoproteiinia, sopivaa palautusjuomaan?

Re: Re: Hydrolysoitu proteiini hyödyllistä?

Originally posted by pahvieikka
Proteiinin hydrolysointiasteella on suuri merkitys anabolisena aktivaattorina.

Eli mielestäsi tavallista proteiinipitoista ruokaa (esim. rahka, liha, kala...) syömällä kasvaa paljon huonommin?

Täytyy muistaa, että insuliini on voimakas anabolinen hormoni. Nopeammin imeytyvä proteiini (tässä tapauksessa hydrolysaatti) saa aikaan insuliinin nopeamman erityksen erityisesti hiilarin kanssa ja on muutenkin nopeammin solujen käytettävänä.

Originally posted by gotto
Täytyy muistaa, että insuliini on voimakas anabolinen hormoni. Nopeammin imeytyvä proteiini (tässä tapauksessa hydrolysaatti) saa aikaan insuliinin nopeamman erityksen erityisesti hiilarin kanssa ja on muutenkin nopeammin solujen käytettävänä.

Suomeksihan tämä tarkoittaa että harjoituksen jälkeen elimistö on katabolisessa tilassa eli lihaksia kuluttavassa/purkavassa tilassa. Hydrolysaattia nauttimalla saadaan tuo ikävä tila tapettua nopeammin ja anabolinen (kasvu)tila päälle.

Lisäksi jostain on päähäni tarttunut että hydrolysaatin paremman imeytymisen myötä annostus verrattuna esim. tavalliseen heraan voisi olla puolet pienempi jolloin taas tuo kilohinta ei tunnu niin pahalta. Eriasia on tietenkin se jaksaako kukaan naukkailla hydrolysaattia tarpeeksi usein jotta proteiinivaste pysyisi tarpeeksi tasaisena koko päivän. Korjatkaa jos olen väärässä!

Suositut

Back
Ylös Bottom