Hyödyttääkö mitään 2x 30min / viikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Vasta alkajana hölkkäsaralla tarvitsisin hieman perus tietoa.

Mistäs löytäisin sellaisen taulukon joka kertoo että minkä ikäisenä tulisi juosta milläkin pulssilla jotta rasva palaa parhaiten tai kunto nousee parhaiten jne.?

Itselläni ei toki oikein ole tuota ylimääräistä, mutta hieman kiristeltävää olisi vatsassa jotta saisi palikat näkyviin paremmin. Mietinkin että auttaakohan siihen yhtään jos käy juoksemassa 2x viikossa 30min kevyesti? Tähän asti en ole juossut siis yhtään.

Entäs mites tankkaus ennen ja jälkeen, kun kuitenkin kehoakin tässä yritetään hiljalleen rakentaa. Ettei juoksu syö lihaksia pois, niin tulisiko proteiinia, maltoa, dexalia tms. nauttia ennen ja/tai jälkeen juoksun?

Juoksu tapahtuisi omalta osaltani illalla 6-8 aikaan.
Aamuaerobisille minusta ei ole ainakaan näin aluksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista tankkauksista en osaa sanoa mitään.

Tietysti 2 kertaa viikossa on huomattavasti parempi kuin ei yhtään, enemmän varmaan kuin 50%:lla kansasta. Eikä ole pelkästään hyödyllistä laihtumisen kannalta, vaan ihan yleisesti terveyden osalta.

En tuosta talukostakaan tiede, mutta jotain 12-140 voisi kokeilla, tai vaikka hlijempaakin alussa. Hyvä sääntö mun mielestä on se, että pystyy samalla keskustelemaan. Tosin aikoinaan ihan alussa mun kohdalla se tarkoitti sitä, että piti kävellä :).

Tosta tankkauksesta, niin 30min ennen lenkkiä voi vaikka juoda jonkun 10g protskua. Lenkin jälkeen saman verran lisää. Näin siis jos laardia haluaa sillä polttaa... Näin olen ainakin itse tehnyt tosin lenkkien pituus on ollut tunnin luokkaa. Noin tunti lenkin jälkeen olen sitten vetänyt normaalia sapuskaa, jossa sitten myös hitaita hiilareita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom