Hyödyllinen harrastus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artelo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
28.10.2013
Viestejä
68
Morjesta!

Yritin haulla, mutta en löytänyt aiheesta keskustelua. Sijoitus talous alaotsikon alle johtuu etsimäni vastauksen luonteesta.

Haussa olisi hyödyllinen harrastus myyntityötä tekevälle ekonomiopiskelijalle. Harrastuksessa pystyisi siis luomaan liike-elämän kannalta hyödyllisiä kontakteja, olisi hauskaa ja ei haittaa vaikka saisi rahaakin. Tällainen minulla on ollut esimerkiksi nuorisovaltuustossa, mutta muutin uudelle paikkakunnalle ja kaikenlaiset valtuustot yms. joihin mennään vaalien kautta vaativat suhteita jo ennen harrastuksen aloittamista.

Politiikan suhteen olisi tietenkin mahdollista liittyä puolueeseen, mutta nuorisovaltuusto on siinä mielessä mukavampi että sitoutumaton ei lähtökohtaisesti ärsytä ketään.

Yrityksen perustaminen on myös kestoratkaisu kaikkeen, mutta nyt ei ole pääomaa lähteä siihen.

Osakesijoittamista harrastelen jo nyt.

Tulisiko mitään mieleen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et nyt maininnut paikkakuntaa, mutta Hesassa osallistuin pariin Startup Weekendiin coachina, ja voisivat olla tällainen harrastus. Niihin voi osallistua oman firmaidean kanssa ja työstää sitä viikonlopun verran eteenpäin ad hoc tiimin kanssa, tai mennä jeesaamaan jonkun toisen idean työstössä. Lopun pitchauskisan voittaja saa rahoitusta.
 
Tuo kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, täytyy selvittää onko täällä päin vastaavaa ja vaikkei olisikaan niin ainahan mitä vain voi perustaa jos innokkaita löytyy.

Ja tosiaan, en halunnut sitoa keskustelua tiettyyn paikkaan että tästä olisi hyötyä kaikille. Itse asun Porissa.
 
Ainakin joskus aikaisemmin Pori Jazzien kaikille ulkomaalaisille artisteille osoitettiin jostain paikallisesta oppilaitoksesta (ilmeisesti AMK tai yliopistokeskus puolelta) henkilökohtainen opas festivaalin ajaksi. Hoitelee majoitukseen kirjautumiset ja kaikki käytännön jutut joita suuren maailman diivat kulloinkin saavat päähänsä haluta.... Tuollaisella järjestelyllä kun satut pääsemään esim. Mr. Sealin festari assariksi, niin luulisi jotain kontaktejakin muodostuvan vähän joka suuntaan :D

No joo, tämä näin puolivakavasti heitettynä, mutta tsemppiä etsimiseen...
 
Jos kirjoittaminen sujuu niin pohtisin bloggaamista yhtenä vaihtoehtona. Joku omannäköinen tulokulma sektoriin, joka bisnesmaailmassa kiinnostaa. Sen puitteissa voisi sitten analysoida maailman ilmiöitä, alan kirjallisuutta ja osallistua erilaisiin tapahtumiin, joista laatisi rapsaa blogiin. Bloggaus olisi myös hyvä syy lähestyä jamppoja ja kysellä niiden käsityksiä aiheesta. Itse esim. kiinnostuin aikoinaan siitä miten oman lajini jengi treenaa, joten kävin kisoissa kyselemässä aiheesta ihan random huipuilta ja valmentajilta jos vain sain tilaisuuden. Sähköpostilla sain joskus kiinni ihan maailman terävintä huippuakin. Juttelin myös paljon itseäni heikompien kisaajien kanssa ja näin alkoi muodostua omia näkemyksiä siitä miten menestys syntyy. Jos tuon kaiken olisi kirjoittanut näkyviin niin uskon, että pystyisin nykyään esiintymään alan asiantuntijana, vaikken itse saavuttanut mainittavaa menestystä. Jos blogi-proggiksessa onnistuisi hyvin ja saisi blogille näkyvyyttä niin mahdollisuudet olisi rajattomat. Jos näkyvyys jäisi vaatimattomaksi niin blogia olisi kuitenkin kiva esitellä resumessa.
 
Maketku: Sen verran tuosta sain inspiraatiota, että taidan kysyä tarvitaanko SuomiAreenalla apua, siellä ainakin voisi löytyä aika hyviä kontakteja ja kai hekin kaikennäköistä apuvoimaa siellä tarvitsevat

manux: Golffi vähän turhan tyyristä ja hermot ei riittäisi opetteluun :D

carcayu: Perustelit aika hyvin tuon blogi-idean, tuota voisi kyllä hyvinkin kokeilla. En tiedä kuinka pitkälle mun kirjoittamistaitoni riittävät, mutta kokeilemallahan se selviää :D
 
carcayu: Perustelit aika hyvin tuon blogi-idean, tuota voisi kyllä hyvinkin kokeilla. En tiedä kuinka pitkälle mun kirjoittamistaitoni riittävät, mutta kokeilemallahan se selviää :D

Tähän vielä kylkeen Twitter, alat seuraamaan kaikkia talousguruja ja kommentoimaan niiden juttuja. Lisäksi tietysti mainostat omaa blogia. Niin ja kaikki tietysti omalla nimellä eikä millään aliaksella.
 
Artelo, senkin pyrkyri! :cool: Ei sentään, ketjun aloittajalla on hyvä asenne. Olisinpa itse nuorempana ollut yhtä määrätietoinen.

Ainakin omalla kohdallani työ on ollut selvästi paras verkostojen luoja. Kun teet hommasi hyvin etkä ole työpaikalla mikään introvertti hissukka, niin siinä pikkuhiljaa kertyy kontakteja ja luottamusta. Sitten voit myöhemmin kysellä vinkkejä työnhakuun, yms.

Eli ketjun aloittajalle suosittelisin kesätöitä, keikkahommia opintojen ohessa, työharjoitteluita ja muuta vastaavaa. Nämä eivät tosin ole harrastuksia, joten ei oikeastaan liity mitenkään ketjun aiheeseen.
 
Kunhan avaa suunsa ja jaksaa kysellä ihmisiltä ihan vaan neuvoja millon mihinkin. Ihmiset tykkää neuvoa ja pitää itseään "parempana". Siinä sitä kontakteja syntyy, kun vaan avaa suunsa.
 
Back
Ylös Bottom