Eli mulla on vasen olkapää ollut jotenkin jäykkä jo niin kauan kuin muistan, tai ainakin useita vuosia. Olen sitä yrittänyt venytellä, mutta venystyskin tuntuu jotenkin epänormaalilta. Ts. venytys "sattuu" eri tavalla kuin pitäisi. Mulla ei ole esim mitään mahdollisuutta saada käsiä seläntakaa yhteen niin että vasen käsi tulee ylhäältä ja oikea alhaalta, koska vasen liikkuu niin onnettomasti. Toisinpäin kyllä menee. Sen huomaa lievästi myös siten että vasen olkapää on enemmän edessä, kuin oikea, kun katsoo peilistä sivusta. Nyt tuo on ruvennut haittaamaan jo pystypunnerruksessakin, vasen ei meinaa jaksaa tulla perässä, ja välillä vihlookin lievästi. Mistä apua? Vähän olen koittanut sitä venytellä, mutta siitä ei tunnu olevan mitään apua, kun venytys tuntuu jotenkin "väärältä". Auttaisiko jonkunlaiset käsipainotreenit tuolle olkapäälle, kuten sellainen että kädet ovat 90 - asteen kulmassa , nyrkit ylhäällä painot ködessä, ja siitä sitten taivutellaan silleen eteen ja takaisin? Tuota olen monien nähnyt tekevän. Tai vastaavat kikkailut. Vaikee tähän on varmaan vastata näin, pitäisköhän sitä iskee fysioterapeutille.