Huonesuunnittelua - vinkkejä hyviin pohjaratkaisuihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Osa I - Työhuone

Olen speksannut tuollaista pientä varastokoppia työhuoneeksi ja tässä olisi kolme erilaista vaihtoehtoa. Oven ja ikkunan paikkoja ei voi paljoa muuttaa, mutta jonkinverran sivuttaissuunnassa. Tila on noin 7m2. Koko on noin 2,9x2,1 metriä.

1.
tyohuone.jpg

Tässä takaseinällä olevan taulun alla on seinään upotetut matalat kaapistot (lauteiden alla). Tämä vaatisi kaiketi hieman suuremman tilan... muuten pitäisin tällaisesta "konttorimaisesta" tilaratkaisusta missä ei tuijoteta seinää.

2.
tyohuone2.jpg

Tässä samat kaapistot, mutta tuolin vasemmalla puolella. Miinusta se että ikkunan eteen joutuu sijoittamaan pari monitoria.

3.
tyohuone3.jpg

Tässä jälleen samat kaapistot, mutta tuolin takana. Tähän mahtuisi hyvin monitorit ja tuolille olisi tilaa pyöriä....

Ehkä tuo vaihtoehto 3. olisi paras? Olisiko mielessä parempia?

Ehkä tuo vaihtoehto 3. olisi paras? Olisiko mielessä parempia?
Mä tykkään eniten tosta kolmosesta. Ykkösessä toi huone on jotenkin ahtaan oloinen, kakkosessa taas ne näytöt ikkunan edessä. Kolmosessa luonnon valo pääsisi esteittä sisään, ja huoneessa olisi vielä hiukan tilaakin.

Kolmosessa on tosin edessä tuo seinän tuijottamien, josta et pidä.

En susta Huppe tiedä, mutta mulla on paljon rauhottavampaa työskennellä kun ikkuna ja ovi ovat sivuillani eikä edessä ja takana. Kaapistot ikkunan alta voisi siirtää toiselle seinälle, jolloin ikkunan ja oven välillä olisi esteetön kulku.

Back
Ylös Bottom