Huippukehitys penkissä

Penkki oli samoissa tuloksissa tuossa pari kolme vuotta.. No vähän ennen joulua alkoi tuntua että se alkaa kulkea, silloin 130kg ei aina edes tullut.

Nyt olen saanut seuraavanlaisella systeemillä penkin kulkemaan,

harj1 2*3 max
harj2 wsb kevytpenkki 4 oteleveyttä 6*3
harj3 paita 1 merkki
harj4 wsb kevytpenkki 4 oteleveyttä 6*3
harj5 ykkönen, +pysäytyksellä 2*3 max
harj6 wsb kevytpenkki 4 oteleveyttä 6*3

Nyt on takan kymmenisen onnistunutta kovaa penkki reeniä, ja joka kerta olen tehnyt jonkin ennätyksen. Tuntuu että ei loppua näy. Niin ja en viimeisimmät enkat viime viikoilta ovat penkki 152,5, Paidalla 170 (helppo) seuraava tavoite on 155 ja 2*3 142,5 paidalla 175 joka on sitten SM Tulos raja.

Apuliikeistä voin kertoa että reenaan penkkiin ojentajat ranskalaisilla ja dipillä kovana päivänä kovaa, kevyenä taljalla kevyesti. Muita liikeitä vipu taakse, ylätalja, hauvis, kohautukset käsipainolla, kaikki samalla perjaatteella kuin ojentajatkin.

Omap 89, ikä 26 vn reeniä 10v natural. :thumbs:

Voi pistää kommenttia!

Powerlift77 sanoi:
Penkki oli samoissa tuloksissa tuossa pari kolme vuotta..
...
...
harj1 2*3 max
harj2 wsb kevytpenkki 4 oteleveyttä 6*3
harj3 paita 1 merkki
harj4 wsb kevytpenkki 4 oteleveyttä 6*3
harj5 ykkönen, +pysäytyksellä 2*3 max
harj6 wsb kevytpenkki 4 oteleveyttä 6*3
...

...
Voi pistää kommenttia!

Kun ei kukaan näytä kommentoivan, niin minä kysyn. (Koska en ymmärtänyt viestistäsi yhtään mitään.)

Mitä tuo tarkoittaa? Onko se yksi treeni? Vai yhden viikon treeni kuutena päivänä? Vai kuuden viikon treeni yksi päivä viikossa? Miten joku jaksaa tehdä kolmosia maksimipainoilla? Maksimihan tarkoittaa painoa, jolla saa ykkösen. Miten treenasit silloin kun tulokset eivät nousseet kahdessa vuodessa ollenkaan?

-ö- sanoi:
Mitä tuo tarkoittaa? Onko se yksi treeni? Vai yhden viikon treeni kuutena päivänä? Vai kuuden viikon treeni yksi päivä viikossa? Miten joku jaksaa tehdä kolmosia maksimipainoilla? Maksimihan tarkoittaa painoa, jolla saa ykkösen. Miten treenasit silloin kun tulokset eivät nousseet kahdessa vuodessa ollenkaan?

"Max 3" tarkoittaa sitä painoa millä saat juuri ja juuri kolme toistoa. Näyttäisi olevan 2 treeniä viikossa tuosta nopeuspenkistä päätellen.

Miten joku jaksaa tehdä kolmosia maksimipainoilla? Maksimihan tarkoittaa painoa, jolla saa ykkösen.

Kirjoittaja varmaan tarkoittaa kolmosmaksimia eli mahdollisimman suurta painoa jolla saa kolmosen tehtyä.

Olisi kiva tosiaan tietää, mikä on harjoitustaajuus?

Nyt on takan kymmenisen onnistunutta kovaa penkki reeniä, ja joka kerta olen tehnyt jonkin ennätyksen. Tuntuu että ei loppua näy. Niin ja en viimeisimmät enkat viime viikoilta ovat penkki 152,5, Paidalla 170 (helppo) seuraava tavoite on 155 ja 2*3 142,5 paidalla 175 joka on sitten SM Tulos raja.

Oletko tosiaan kymmenessä treenissä saanut 22,5 kiloa lisää maksimiin?

Noihin koviin treeneihin lisäisin lankkupenkin (vaihtoehtoina ketjupenkki tai hangbar-penkki), että saat ton paitanoston sujumaan. Treenaat kuitenkin harjoitusmääristä katsottuna raw painotteisesti vaikka paitakisat pyörii mielessä. Tiedän nostajia, jotka samalla raw-penkillä kuin sulla, penkkaavat kisaan IPF paidalla paria markkaa.

Mitään ei ymmärrä tosta.22.5kg ja 10 treeniä kai se kevyissä raudoissa(mikä ny sit on kevyttä?) vielä on mahollista.
En kyllä ymmärrä ees monta reeniä tos on viikossa,jos kaksi niin 5viikossa-22.5kg, kova tuloskehitys.Ei voi kun onnitella. :worship:

Siis tarkoitin max3=kolmonen madollisimman suurella painolla.

Sitten voisin vielä kertoa, että olin penkannut parivuotta sitten 145/1, paidalla 160. No nyt muutama vuosi on mennyt kyllä salilla reenatessa, milloin olen yrittänyt nousua 8:lla 6:lla 3:lla mutta maksimi ei ole noussut 135 korkeammaksi ja viime kesän jälkeen kunto oli aivan pohjissa (130)

Niin se kierto oli noin viikko.

Olet hyvässä iässä nyt niin on alkanut kehitystä tulla sitäkin kautta..Itsellänikin penkki junnasi tuossa 22-25 vuoden iässä tuossa 150 kg huitteilla ja Sitten sen kummempia treenejä muuttamatta alkoi kaikki paranemaan tasaiseen tahtiin nyt 29 ikää , 89kg paino, pituus 185 ja penkki ilman paitaa 185kg ..Itsellä vaikuttaa punnerrukseen myös esim maastaveto.Se kun kulkee niin melkein voi sanoa että muutkin seuraa perässä..Paras suoritus 250x3

LÄSKIÄ EI VOI JÄNNITTÄÄ ; ) :worship:

Back
Ylös Bottom