Huippu-urheilu ja tv-oikeudet

Elikkäs tällasta ajattelin pystyttää, kun aihe on koskettanut itteäni niin kovaa viime viikkoina. Ensin NHL siirtyy Viasatille ja tänään meni kahvit oikein kunnolla väärään kurkkuun, kun luin että Canal+ hommannut Mestarien liigan, Eurooppa-liigan ja Englannin Cupin oikeudet :wtf: Alkaa pikkaasen stressata tämä touhu mitä kanavapakettia ensi vuodeksi pitäisi hommata. Sm-liigasta ei vielä tietoa miten sen katsominen menee käytännössä, NHL Viasatilla yhdessä KHL:n kanssa omalla lätkäkanavalla ja Canal+ nosti statustaan johtavana futiskanavana entisestään. Mihinkä ne rahat riittää..?

Onko muita yhtä kärsiviä? NHL on tullut itelle vuosi vuodelta kiinnostavammaksi, Sm-liiga on tärkeä Tepsin takia(se on mun joukkueiden joukkue), mutta vastaavasti tottunut katsomaan 3-5 futispeliä viikossa niin mitä vittua nyt pitäisi tehdä? :curs: Ei opiskelijana kiinnostaisi laitta lähelle 50€ kuukaudessa maksukanaviin. Kauhulla vain odottaa jo sitä, kun seuraavan kerran liigat ja maksukanavat keskustelevat lähetysoikeuksista :down:

Miinuksena surkea kuvanlaatu ja mä en jaksa yhtä johtoa lisää mun johtoviidakkoon, että saisin katottua tv:n kautta :D Ei oo noita ilmaislähetyksiä tullut kateltua muuta kuin pakon edestä ja on se vain jotenkin puuduttavaa katseltavaa. Tosifani maksaa lähetyksistä, jos ei oo mahdollisuutta mennä paikan päälle :rolleyes:

Minäkin olen parissa keskustelussa tätä ongelmaa pähkäillyt:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=75733&page=5&highlight=viasat
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=84749&page=4

Ja seurannut esim. jatkoajan keskusteluakin.
Muutaman vuoden sisällä olen kiinnostunut lätkästä ja nyt kalpan nosteessa viellä enempi. Sekä aikaisemmin vedonlyönnillisesti pelasin vähän kaikkea kun viime talvena enää lätkää. Nyt onkin suurempi panostus viellä mielessä lätkään joten sen takia olisi mukava saada joku kanava paketti itselle. Mutta minkäpä tässä nyt sitten ottais kun edes kanavien asiakaspalvelussa ei tule kunnon tietoa. Esim. jatkoajassa on huhuja että canalissa näkyisi se urho-tv sekä mysö änäri.
Itselläni on 12 metriä makkarin tietokoneelta matkaa olohuoneeseen joten ei tule kuuloonkaan piuhan vetäminen. Sekä emäntä joutuu rupeamaan nukkumaan töiden takia aikaisin joten en kehtaa makkarissa tietokoneelta pelejä katsoa. Ja onhan se mukavampi katsoa kunnon divaanisohvalta peliä.....

Ite asun kerrostalossa jossa on haravaantenni katolla.Mulla on Canal Digitalin Total C+ paketti hintaan 29,00 ja lisäksi PlusTV Omapaketti 19,90.
Sm-liigaa pidän itselleni tärkeinpänä urheiluohjelmana ja toivon että tällä paketilla näkyis jatkossakin.Tohon Plus pakettiinhan sisältyy 9 kanavaa ja sieltä saa niitä vaihdella,joten toivon että Urho siellä sit näkys.

Mitään satelliitti systeemejä en enää vitsi lisäks hankkia,jos ei näillä näy ni olkoon.

Vieläkun tietäisi mistä NFL tulee.
Oikeastaan suomessa NFL:n seuraaminen onnistuu parhaiten tällä paketilla: www.nfl.com/gamepass

Jos NHL tekis tuollaisen kanssa, niin sen vois ottaa, sais vähän valita mitä pelejä katselis.

Suomalainen lätkä ei oikein paljon nappaa enää.

Mulle Canal+ on tällä hetkellä paras vahtoehto. Tosin sitä se on ollut jo pitkään, koska jalkapalloa seuraan ja nyt, kun jääkiekko siirtyi muualle ja futistarjonta entisestään lisääntyi, niin tilanne on mitä parhain. :kuola: Paskamainen tilanne tosiaan niille, jotka haluaa sekä jääkiekkoa ja jalkapalloa kattoa. :( Mulla on vielä lisäksi MTV3:n kanavapaketti, joten en kyllä enää muuta kaipaakaan. Ihan vähän vaan tulee penkkiurheiltua. :rolleyes:

Tämä on kyllä nyt niin ihmesoppa ainakin Sm-liigan osalta, että oksat pois! Lähetin Canalille tiedusteluja ja sieltä tuli vastausta, että Urhon kanssa keskustellaan pelien näyttämisestä :wtf: Mä ihmettelen vain, että millä ilveellä ne pelit saisi Canalilla muka näkymään? Tykkäisköhän kilpailuvirasto kauheesti siitä, että pelejä näytettäisiin Canalin ohjelmapaikalla Urhon lähetyksenä...?

Tuo olisi kyllä aivan mahtavaa, jos asia olisi noin, mutta siltikin se änärin kohtalo harmittaisi kovaa, kun siihen on jäänyt vähän koukkuun. Pitääkö sitten joulukuussa ottaa puoleksi vuodeksi, että näkee viimeisetkin finaalit?

"Ajankohtaista
SM-liigan siirtyminen UrhoTV:lle
PlusTV ja UrhoTV ovat alustavasti sopineet SM-liigan näyttämisestä osana PlusTV:n tarjontaa alkavana syksynä. PlusTV:n osalta SM-liigan tuotteistus on vielä kesken, joten paketin yksityiskohdat ja esim. hinnat ovat vielä auki.

Tulemme informoimaan asiakkaitamme asiasta elokuussa, hyvissä ajoin ennen SM-liigan käynnistymistä. PlusTV:n asiakkaana on siis mahdollista päästä nauttimaan suomalaisten suosikkiurheilusta osana PlusTV:n tarjontaa."

Tämmöistä tekstiä huomasin käydessäni Plus tv:n sivuilla.

No niin jotain alkaa tapahtua!Mulla on digiboksin kanavaluetteloon ilmestynyt UrhoTV sen poistuneen kanava 69 tilalle.Mulla on siis Canal Digitalin TotalC+ paketti antennitalouteen,kai ne jotain postia sieltä vielä lähettää ennen kauden alkua.

Ihan hyvältähän tuo kuulostaa, että saa 5€ hinnalla Urhon omalle operaattorille, mutta pitää varmaan tuotakin miettiä, kun en aiemminkaan juuri oo katsonut kuin Tepsin matseja ja playoffeja. Säästääkö tuo 5€ ja ostaa sitten joulukuussa Viasat änärin takia puoleksi vuodeksi. Menee sitten pubiin katsomaan Tepsin matsit aina.Vitun kalliiksi tulee kyllä, mutta ei vieläkään oikein innosta tuo netin kautta seuraaminen.

Ihan hyvältähän tuo kuulostaa, että saa 5€ hinnalla Urhon omalle operaattorille, mutta pitää varmaan tuotakin miettiä, kun en aiemminkaan juuri oo katsonut kuin Tepsin matseja ja playoffeja. Säästääkö tuo 5€ ja ostaa sitten joulukuussa Viasat änärin takia puoleksi vuodeksi. Menee sitten pubiin katsomaan Tepsin matsit aina.Vitun kalliiksi tulee kyllä, mutta ei vieläkään oikein innosta tuo netin kautta seuraaminen.

Tuosta NHL:stä niin eikös ESPN american saa myöskin lähes jokaselle operaattorille vai olenko väärässä? Ite otin sen Canalin kylkiäisenä, itellä tosin satelliittipaketti, maksaaa 5 € kk ylimäärästä, tosin lokakuusta lähtien kuuluu osaksi Canalin pakettia.

NHL:llää tulee lähes joka päivä alkuperäsellä selostuksella ja täysin suorana + sen lisäksi makasiini ohjelma "NHL on the Fly", joka on aivan mahtava, käy läpi kaikki kierroksen ottelut joka pelipäivän jälkeen. Erätauoillakin on ohjelmaa ja mielenkiintoista keskustelua änäristä studiossa mm. Mike Milbury yms. eikä tartte joka pelikatkon välissä katella niitä suomalaisten/ruotsalaisten pistepörssejä niinkun Canalilla oli tapana.

Tuosta NHL:stä niin eikös ESPN american saa myöskin lähes jokaselle operaattorille vai olenko väärässä? Ite otin sen Canalin kylkiäisenä, itellä tosin satelliittipaketti, maksaaa 5 € kk ylimäärästä, tosin lokakuusta lähtien kuuluu osaksi Canalin pakettia.

Ikävä kyllä ei saa - ainakaan Vaasan alueella :( Onhan tuota itekin kovaa toivonut, että ESPN tulisi tarjontaan, mutteipa oo näkynyt.

Ei saa Espn kaikilla kaapeli verkoissa. Mutta on ollut huhuja että Espn olisi Canalin paketissa kaapeliverkossakin. Urhosta ei dna osaa sanoa mitään, neuvottelut muka kesken. Ja hintakin on "kuulemma" lähtö hinta eli voi olla mitä hyvänsä alkaen 5€.

Juu, kyllähän se on nyt niin että taitaa Canal plussan hankinta olla edessä. Virkkunen + La Liga on sen luokan yhdistelmä että matseja katsoo vähän vähemmän kiinnostavimmiltakin joukkueilta. Ja ensi kesänä tulee ilmeisesti mukaan vielä veikkausliiga. Nyt vaan kädet ristissä toivomaan että kaapeliin löytyy sellainen paketti mihin saa urhon tuon Canalin mukaan.

EDIT: Ja ESPN ois toki myös plussaa niin näkisi vielä änärinkin pelejä.

Kaapeliverkossa ei taida vielläkään olla mitään selvyyttä tuon Urhon tilanteesta. Ainkaan dna ei osaa sanoa mitään ja jatkoajankin keskusteluiden perusteella ei tietoa kaapeliverkon näkyvyydestä ole yhtään.

Back
Ylös Bottom