Huimaus/pahaolo/unettomuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

james89

Banned
Terve arvon pakkislaiset!

Eli kotiuduin tuossa armeijasta kesällä ja sen jälkeen ei ole ollut paluuta entiseen.

Eli yksinkertaisuudessaan oireita on mm.

Aamuisin kun herään Sykkeeni on todella korkea ja kun nousen sängystä alkaa päässä heittää aivan järkyttävästi että pakko istua muuten lähtisi luultavasti taju. (ei tapahdu joka aamu)

Treenaamiseen tämä vaikuttaa niin että salilla sun muissa treeneissä on hirveän vaikeaa tehdä mitään, Lihakset hapettuvat erittäin nopeasti, Pyöryttää sarjojen aikana / jälkeen, syke on tavanomaisen korkea sekä oksentelu on aika yleistä treenin jälkeen (vaikka treeni olisi kevyt).

Uni vajetta esiintyy aikapaljon koska en saa unta välillä niin millään, esim. viimeyönä nukuin noin 5h mitä ennen pyörisin 2-3h sängyssä.
Lepo syke on korkealla nykyään melkein kokoajan.

Armeijan jälkeen olen ollut myös 2 kertaa kuumeessa (tätä ennen ollut noin 10vuotta sitten kuumeessa viimeksi saati kipeänä), syksyllä kuitenkin pukkasi 39asteen kuume sekä kurkkukipu + poskiontelo tulehdus lääkäri mittasi CRP (tulehdusarvot) 106 jonka jälkeen sain antibiootti kuurin tämä auttoi tulehdusarvoihin nyt ne on normaalit eli noin 8. Mutta täydellisen verikuvan mukaan tulehdus on jossain kehossa mihin palaan ensivuoden puolella uuden verikuvan kanssa.

Mistä tällaiset oireet voisi johtua? olen lukenut ylikunnosta / ylirasituksesta mutta epäilen tätä kuitenkin kovasti koska esim melkein koko kesän olin ilman treeniä. Syksyn mittaan on työ-kiireiden mukaan käyty salilla enempi ja vähempi.

Oireet saattaa myös johtua syömis rytmistä joka on erittäin huono syön silloin kun ehdin töissä, mutta tämäkin ruokailu on tyyliin Proteiinipatukka + vettä/energiajuomaa/limpparia ja kotona ilalla vasta kanaa + salaattia joten päivittäinen ruokailuni saattaa olla seuraava:
Herätys 10.00 aamupala: noin klo11-12 4x kananmuna + 0.5l rasvaton maito + 1 ruispala
Lounas ~16-1700 Gainomax + Fast Diet mix patukka + jotain sattumanvaraista einestä kaupanhyllystä + energia juoma
Päivällinen ~20-23 Broilerin fileesuikale 400-700g + salaattia + 0.5l maitoa

Kipeästi toivoisin neuvoa joltain joka tietää asiasta, lääkärin puoleen on pakko pian vetäytyä asian kanssa.

Syöppäs kaveri vähän monipuolisemmin. Tuollaisella ruokavaliolla tulee jo vitamiinien puutostiloja. Miksi hitossa heräät kymmeneltä? Melko myöhään. Aikaisemmin nukkumaan ja heräät aikaisemmin. Ja miksi hitossa tuollaiset ruokailuajat? Jotain tolkkua nyt tuohon hommaan.

Töiden takia menee aika usein myöhään valvomiseen jos saan nukuttua nukun 6-10h yössä !
Vitaamineja tulee napsittua aamuisin 3x c-vitamiini 2x moni vitamiini + 3x omega 3
Ruokailuajat menee työkiireiden mukaan ei sitä voi kokoajan mussuttaa jotain, yrittänyt kyllä sitä korjailla mutta kun ei hiilareita mielellään napsi paljoaa päivässä kun on niin kevyt duuni muuten (istumista pää-osin)

Kävin itse valittamassa kesän lopussa pyörrytyksen tunnetta, mitään ei oikein voinut tehdä kunnolla. Lääkäriin, verikokeisiin, ei mitään, kaikki kunnossa. No, rauhotuin tuosta ja se meni hetkeksi ohi, 1-1,5kk oli ihan jees olla, mitä nyt töissä huimasi hieman, johtuen jännityksestä.

Sitten se taas alkoi kunnolla, kun vedin vitusti kahvia, en syönyt, alkoi heikottaa ihan perkeleesti ja tuntu että taju menee, tuli jonkunlainen paniikkikohtaus. Tämänkään jälkeen asia ei mulle vielä selvinnyt, vasta myöhemmin kun luin paniikkihäiriöistä. Heräsin varmaan joka aamu jo valmiiksi ahdistuneena, että koskahan alkaa pyörryttää, no kyllähän se sitten taas alkoi.

Sitten lääkärissä kävin tuon sanomassa, että on varmaan paniikkihäiriö. Josta lääkäri oli samaa mieltä. Hapetustesterillä testas, niin hyperventiloin kokoajan vaikka en itse edes sitä huomaa, siitä johtuu minun pyörrytykseni, kun poistan liikaa hiilidioksidia.

Sitten hän kysyi, että stressaanko jostain tai jotain, no enpä oikeestaan. Sitten hän kysyi olenko masentunut ja sanoi, että nää menee usein käsi kädessä. No, oonhan mä jonkun verran joten siitä kai tuo on lähtösin, en itse vain osannut sitä siihden yhdistää, kun en enempiä muutenkaan ole mitään masennuksia miettinyt. Omaa stooria.

Jossain vaiheessa vaan toi lähti ihan lapasesta, kun kokoajan pyörrytti ja syytä ei tiennyt, niin alko miettiin että mikä vittu tässä oikeen vaivaa.

Joo mutta kun sun ruokailuajat ja ruokavalio on perseestä. Mihin aikaan päivästä olet töissä? Eikö siellä ole ruokataukoa? Mutta tuossa sun hommassa on niin moni asia pielessä, että lue vaikka joku kirja terveellisestä ruokavaliosta. Mitä ihmettä nuorille opetetaan nykyisin koulussa kun ne ei tiedä mitään?

Suositut

Back
Ylös Bottom