Hohto elokuvalehti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luin eilen parturissa Hohto lehteä (taisi olla marras-joulukuun numero) ja vaikutti niin hyvältä lehdeltä että tuon voisi vaikka tilata.
Hohdossa kaikki ensiiltaleffat arvosteltuina ja muita elokuva aiheisia juttuja.
Hohto DVD-lehdessä puolestaan kaikki suomessa julkaistavat DVD:t.
Kummakin lehden välissä kuulemma nykyään lisäksi vielä TV-elokuvat lehti.
Ihmetteln vaan tuota tilaushintaa, lehden irtonumeron hinta 5,9 € ja kuusi numeroa ilmestyy vuodessa. Vuoden tilaus maksaa sitten 48 €, eli mitä vittua.?
Onko ketään tilannut tai lukenut noita lehtiä? Onkohan tuossa DVD-lehdessä myös tietoa musa DVD:stä?
Mitä mieltä lehtien antamista tähdistä ja arvosteluista?
Pikaisesti lukaistuna osa arvioista ainakin osui yhteen oman leffamaun kanssa.

Oon nyt ite tilannut sitä jonkin aikaa ja tyytyväinen oon ollut. Jos elokuvat kiinnostaa ja haluaa lukea niistä suomeksi, Hohto on paras vaihtoehto (tuleekohan tällä hetkellä edes muita suomalaisia elokuvalehtiä?). Lehdessä on ollut asiantuntevia ja mielenkiintoisia artikkeleita aina jostain japanilaisista kauhuleffafestivaaleista tähtinäyttelijöiden haaastatteluihin, eli sisältö ei rajoitu vain uutuusleffojen arvosteluihin ja muista lehdistä kopioituihin juttuihin.

En nyt just muista noita vuositilauksen hintoja, mutta oiskohan mahdollista, että tuohon 48 euroon sisältyy tuo DVD-lehti? Itse en tuota DVD:tä tilaa, koska se ei niin paljon kiinnosta. No enivei, kannattaa ainakin käydä lehden kotisivulla www.hohto.to ja sen keskustelupalstalla, joista leffaharrastaja saa varmasti paljon irti.

Photsku sanoi:
Oon nyt ite tilannut sitä jonkin aikaa ja tyytyväinen oon ollut. Jos elokuvat kiinnostaa ja haluaa lukea niistä suomeksi, Hohto on paras vaihtoehto (tuleekohan tällä hetkellä edes muita suomalaisia elokuvalehtiä?). Lehdessä on ollut asiantuntevia ja mielenkiintoisia artikkeleita aina jostain japanilaisista kauhuleffafestivaaleista tähtinäyttelijöiden haaastatteluihin, eli sisältö ei rajoitu vain uutuusleffojen arvosteluihin ja muista lehdistä kopioituihin juttuihin.

En nyt just muista noita vuositilauksen hintoja, mutta oiskohan mahdollista, että tuohon 48 euroon sisältyy tuo DVD-lehti? Itse en tuota DVD:tä tilaa, koska se ei niin paljon kiinnosta. No enivei, kannattaa ainakin käydä lehden kotisivulla www.hohto.to ja sen keskustelupalstalla, joista leffaharrastaja saa varmasti paljon irti.

Mitä mieltä olet niistä arvosteluista? eli antaako lehti liian helposti tähtiä leffoille?

Kävin hohdon sivuilla ja tosiaankin siihen 48 hintaa kuuluu molemmat lehdet. Taisin vähän liian kiireessä lukea sen mainoksen.
28 € on 6:n numeron tilaus jos ottaa vaan toisen lehden. Toisaalta voisi tilata molemmat lehdet.
Viime viikolla just mietin että mistäköhän nettisaitilta tms. näkisi kätevästi kaikki suomessa julkaistavat DVD:t. Tuo lehti olisi omiaan siihen.

Olen ollu tilaaja alusta alkaen (ja edeltäjänsä Gorehoundin ajalta). Koko ajan meno menee ammattimaisemmaksi ja enemmän valtavirran elokuvia käsitteleväksi. Sen vuoksi löydänkin siitä vuosi vuodelta vähemmän luettavaa...

Mutta suosittelen tutustumaan!

blackie lawless sanoi:
Mitä mieltä olet niistä arvosteluista? eli antaako lehti liian helposti tähtiä leffoille?

Hohdollakin on tietty monia arvostelijoita, joiden mielipiteet saattaa erota toisistaan, koska onhan ihmisillä eri makuja. Silloin tällöin lehdessä on sivu, jossa näytetään muutama kymmenen leffaa ja monen eri arvostelijan kyseisille leffoille antamat tähdet. Joidenkin leffojen kohdalla pistehajonta voi olla suurikin, mutta yleensä niistä kyllä näkee, onko jokin leffa katsomisen arvoinen vai ei.

Tietysti se, pitääkö katsoja elokuvasta, ei riipu arvostelijoiden tähdistä, mutta hyvin on osunut yksiin Hohdon antamat tähdet omien mielipiteiteni kanssa. Tosin itse pidän melkeimpä poikkeuksetta suomalaisia elokuvia paskoina, kun taas Hohdossa niiden kohdalla on ehkä joskus vedetty hieman kotiin päin (mielipiteitä nämäkin).

Arvostelut ovat kyllä asiantuntevia ja usein, kun jokin merkittävä uutuus arvostellaan, siihen liittyy myös erillinen, syvällisempi artikkeli. Mielestäni eivät anna turhan helposti tähtiä, mutta harvoin näkee yhtä tai nollaakaan (ehkä siksi, ettei sellaisia leffoja edes viitsitä arvostella lehdessä). Kannataa siis lueskella pari lehteä ja tehdä omat johtopäätökset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom