hiustenlähtö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin eilen kampaajalla ja hän huomasi päänahassani pieniä hiuksettomia alueita. Itse olen huomannut vain normaalia runsaampaa hiustenlähtöä ja arvellut sen johtuvan stressistä. Paljaat alueeet eivät näy (ainakaan vielä) enkä itse ole siis niitä huomannut. Mutta kampaajan mukaan niitä siis on. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Onkohan kyse pälvikaljusta? Onko tällaiseen jotakin hoitoa? Netistä selailemalla löysin hieman ristiriitaista tietoa. Voisikohan kyse olla myös jonkin ravintoaineen puutteesta. Kampaajani mainitsi esim. sinkin puutteen. Pelottaa, että joku aamu herään kaljuna :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
:offtopic:
mutta mikähän vitamiini vaikuttais hyvin ihoon. Mulla on nyt dieetin aikana tuntunut iho kuivuvan normaalia enemmän (normaalistikin aika kuiva iho).

Kävin eilen kampaajalla ja hän huomasi päänahassani pieniä hiuksettomia alueita. Itse olen huomannut vain normaalia runsaampaa hiustenlähtöä ja arvellut sen johtuvan stressistä. Paljaat alueeet eivät näy (ainakaan vielä) enkä itse ole siis niitä huomannut. Mutta kampaajan mukaan niitä siis on. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Onkohan kyse pälvikaljusta? Onko tällaiseen jotakin hoitoa? Netistä selailemalla löysin hieman ristiriitaista tietoa. Voisikohan kyse olla myös jonkin ravintoaineen puutteesta. Kampaajani mainitsi esim. sinkin puutteen. Pelottaa, että joku aamu herään kaljuna :(

kilpirauhasen vajaa toiminta voi aiheuttaa häiriöitä hiusten kasvussa, yksipuolinen ruokavalio, dietit ja kasvissyönti jne.
itselläni on hiukset ohentuneet puolella! eivätkä millään suostu kasvamaan. varmaan just tosi yksipuolisen ruokavalion takia (lisänä varmaan kun en syö lihaa) :itku: nyt yritän sitten korjailla tilannetta, pitäähän ihmisen syödä!

Mun kaverilta lähti kans läikkä hiuksia päästä, johtui masennuksesta ja kovasta stressistä. Näyttää vähän hölmöltä läheltä katsottuna, mut ne kasvoi hiljalleen takaisin.

Jeh, alhainen ferritiini arvot voivat myös aiheuttaa hiustenlähtöä. Ja alhainen ferritiini voi olla vaikka hemoglobiini olisi korkea. Elikkä rautatablettien syöminen voi myös auttaa. Itellä oli ferritiini _hyvin_ alhainen vaikka hemoglobiini ihan normaali, viitearvojen ylärajassa.
Samoin tosiaan kilpirauhasvaivat voivat aiheuttaa hiustenlähtöä kuten tossa aikaisemmin mainittiin. Jos jotain luonnon apua haluaa kilpparille vetää niin seleenin napsiminen auttaa kilpirauhasen toimintaan, sekä b12 ja korkea määrät C-vitamiinia.

Zone-sarja -42%
Mulla oli kans jokunen vuosi sitten samanmoinen ongelma, hiuksia lähti päästä enempi kuin normaalisti. Kampaaja senkin itse asiassa huomasi. Harrastin silloin paljon kaikenlaista urheilua ja ruokapuoli oli ehkä hieman retuperällä. Valveutunut kampaaja totesikin, että jos on jonkin ravinto-/hivenaineen puutostila, niin ihmiskroppa on siitä fiksu sydeemi, et se jättää ravitsematta sellaiset osat kehosta, jotka eivät ole elämisen kannalta välttämättömiä tai että niillä ei ole niin suurta merkitystä, eli siis hiukset ja kynnet.

Tilanne parantui, kun otin käyttöön palautumisjuoman ja aloin kiinnittää muutenkin huomiota monipuoliseen ravintoon. Miia-Marian mainitsema vehnänalkioöljy on osoittautunut mullekin oikein mainioksi.

Älähän hättäile! Mulla lähti kolmisen vuotta sitten ihan mielettömästi hiuksia yhtenä syksynä, ja olin jo ihan varma, että nyt se syöpä sitten iski... kun niitä hiuksia lähti ja lähti, isoina tukkoinakin.

Yks kaks hiusten lähtö vaan loppui, ja kampaajani kertoi, että hiukset uusiutuvat perusteellisemmin n kerran seitsemässä vuodessa, ja pitkähiuksisena sen sitten vaan huomaa tosi hyvin.

Mitään sen kummempaa stressiä taustalla ei ollut, sen sijaan edeltävänä keväänä/kesänä oli, ja olin laihtunut paljon ja nopeasti (laihduttamatta n 10 kg/2 kk) eli taisi olla joku puutostila taustalla kuitenkin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, tietty kyseessä saattaa olla jonkin vitamiinin puute, mutta totta myös tuo hiusten uusiutuminenkin. Ihon ja hiusten hyvinvoinnin vitamiinit ovat kaikki tulleetkin jo vissiin mainituiksi, mutta yksi hiuksiin vaikuttava tekijä on myös riittävä proteiinin saanti.

Latest posts

Back
Ylös Bottom