SUPERCARB 1kg -40%

Hinta/laatusuhteeltaan digipokkari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Olen se tyypillinen asiakas; en hierveästi tiedä kameroista mitään, kuvaan juhlissa, tykkään automaattisista säädöistä, en muokkaa kuvia tai tee taideteoksia, kameran pitää mahtua taskuun...

Olen ajatellut jotain Canon Ixus sarjasta, lähinnä koska se on ainakin kymmenen vuoden aikana ollut kärjessä testeissä. Esim. Canon Ixus 80 tai 90 IS.

Tällä hetkellä meikäläisellä on Sony Cybershot monen vuoden takaa. Se oli todellinen pettymys, kaikki kuvat ovat todella punasia.

Olen menossa häämatkalle Mauritiukselle tässä kuukauden päästä, joten kaikki ehdotukset ovat tervetulleita :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
voisiko punaisuus johtua väärästä valkotasapainoasetuksesta?

ixukset varmasti hintaluokassaan hyvänlaatuisia. Sit taas jos tuplaa budjetin, saisi järkkärin jossa sama/parempi hinta-laatusuhde. Mutta vaatimukset on selvät, eli melkein mikä vaan pokkari käy. Kannattaa katsoa esim flickristä tjsp eri kameroilla otettuja kuvia ja valita sellaiset joita itse räpsii ja katsoa miltä kuvat näyttää ja onko hyvä vai ei. Eikä pelkkiä megapikseleitä verrata.

On se vaikeeta... vaihtoehdot on nyt rajattu seuraaviin Ixus malleihin: 970 (200€), 870 (250€), tai 100 (260). Tuohon 970-malliin tulee nahkalaukku mukana. Kaikissa on omat hyvät puolensa; esim. 970 -mallissa on 5x optinen zoom. 100 -mallissa on pari megapikseliä enemmän, hyvä videokuvaus, ja se on älyttömän pieni.

On se vaikeeta... vaihtoehdot on nyt rajattu seuraaviin Ixus malleihin: 970 (200€), 870 (250€), tai 100 (260). Tuohon 970-malliin tulee nahkalaukku mukana. Kaikissa on omat hyvät puolensa; esim. 970 -mallissa on 5x optinen zoom. 100 -mallissa on pari megapikseliä enemmän, hyvä videokuvaus, ja se on älyttömän pieni.

Jos kuvaat juhlissa, ota noista tuo 870. Sen polttovälialue alkaa laajakulmapäässä 28 millistä. Tuossa 970 mallissa se alkaa 37 millistä ja sen kanssa voi olla sisätiloissa jo hankala saada montaa ihmistä sopimaan samaan kuvaan. Suuremmasta määrästä magapikseleitä et hyödy mitään. 2 megapikselin kamera tuottaa 1600x1200 kokoisia kuvia, jotka mahtuvat vielä pienentämättä useimmille tietokoneruuduille ja riittävät 10-kuviin tulosteissa. Nykyisten kameroiden megapikselimääristä ei ole useimmille mitään hyötyä, ennenminkin haittaa, kun kohina tuppaa lisääntymään pikseleiden tiheyden kasvaessa ja kuvien tallentamiseen vaadittaan enemmän tilaa.

Oletko ajatellut panasonicia? Tz5-malli (270e) olisi todella hyvä valinta tuollaiseksi räpsy-pokkariksi.

Tuosta mallista on kyllä puhuttu paljon hyvää. Ensin tulee vaan mieleen että onko se niin iso ettei oikein kunnolla mahdu taskuun?

Yleensä sanotaan että on hyvä kun asiakkailla on valinnanvaraa, mutta se tekee kyllä valitsemisen vaikeammaksi :)

Tuli ostettua Canon Ixus 100 IS. Suosittelen jos täyttää omat kriteerit :) En ole paljoa leikkinyt mutta tässä muutama pointti:

+ Järkyttävän pieni. Menee housuntaskuun ilman että sitä edes huomaa. Helppo ottaa juhliin. Tärkeä kriteeri omalle ostopäätökselleni koska en halua kantaa erillistä laukkua.
+ Hyvä kuvanlaatu (en ole hifisteliä enkä osaa verrata muihin, mutta hyvää jälkeä tulee ja salama toimii mielestäni hyvin.)
+ HD video, 30fps.
+ HDMI liitäntä, saa kiinni telkkariin tai tykkiin. Tämä voi olla käytännöllinen toiminto juuri siksi koska tuo videoresoluutio on noinkin korkea.

- Isokätiselle vaikea käyttää. Itselläni on aika pienet sormet ja minullakin on vähän vaikeuksia.
- Ei tietenkään istu yhtä hyvin käteen verrattuna isompaan kameraan.
- 3x optinen zoom. 5x olisi parempi, 10x vielä parempi :) mutta ymmärrettävistä syystä alhainen zoom

Tässä muutama pointti, toivottavasti auttoi jotain kameran ostajaa.

Tuosta Canon Ixus 100 IS kamerasta vielä sen verran että voitti juuri Mikrobitin digipokkaritestin.

Nyt anttilasta Canon 110sx is 200e 4GB muistikortilla. Hinta/laatu suhde on hyvinkin kohdallaan. Linssin kinovastaavuus 35-360mm 2.8-4.3. Virtalähteenä 2 AA-koon sormipatteria, ladattavata akut käy. Löytyy kaikki aiheohjelmat sekä myös M, Tv, Av moodit. Vaikutti oikein asailliselta peliltä pikakokeessa ja mitään isompaa huomauttamista en havainnut. Miinuksena että laajakulmaa sais ehkä olla vähän enempi mutta nytkin itsellä 35-200mm kinovastuus pokkarissa joten tollakin pärjää kyllä ja ei ihan paidantaskukokoa mutta isompaan taskuun menee kyllä kivasta. Parempaa poikkaria tuskin tolla hintaa löytyy. Suosittelen hinta/laatu suhde erittäin hyvä.

Pitäisi kamera saada piakoin hommattua kun juhlia on edessä ja entinen meni paskaks eikä suostu avaamaan objektiivia. Porukat on sellasia vanhanaikasia käpäköitä eikä hintaa saane olla yli toista sataa vaan sen alle kun sais jonkun järkevän pokkarin jolla rämpsii kaikki tarpeelliset kuvat mökiltä ja juhlista yms. ja sitten ite jos tulee harrasteltua joskus jotain maisemakuvien (= peilikuvien ottamista itestä) ottamista jne. Noita Canonin PowerShotteja jonkun verran tullu selailtua ja Ixusia vaanku ei osaa ollenkaan päättää. Kertokeehan te ammattilaiset millasella me pärjätään pitemmän aikaa ilman päivittelyjä. ;)

Itse en tiedä kameroista mitään, mutta ainakin tuo tyttöystävän uusi Canon Ixus IS95 (Anttilasta plussakortilla 199e) on mielestäni erittäin näppärän oloinen peli :)

Mulla on ollut kaksi Ixusta ja nyt tuo aiemmin mainittu Pana TZ-5 (josta olisi päivityksenä TZ-7 tarjolla). Ixukset mahtui taskuun, mutta Pana ei mutta kuvat ja videot on tällä TZ-5:llä vaan ihan eri planeetalta.

Itse hommasin juuri uuden pokkarin, ja päädyin lopulta tuoreeseen Samsung IT100-malliin. Ominaisuudet mitä halusin olivat laajakuvalinssi (28mm vastaava), 5x zoom, HD-video (720p) ja SDHC-muistikortit. IT:llä on hintaa pari hunttia, joka on ominaisuuksiin nähden kohdallaan varsin hyvin.

Onko kellään kokemuksia Olympuksen Tough kameroista?

Pitäisi saada kestävä digipokkari, kun ei nuo tunnu oikein käytössä kestämään.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jos meinaa saada hyvän kompaktikameran niin paras on ehdottomasti canon g9 ja siitä eteenpäin g10 ja g11 nyt uusin. Parasta mitä kameramarkkinoilla on tapahtunut sitten leican. väite on kova mutta se on ammattilaisen valinta monesta syystä, kevyt, halpa n500e, ammati tason valmiudet ja ominaisuudet ja käytettävyys ohittavat mennetullen monet halpis järkkärit esim eos 400 sarja kokonaan. kamera on tuonut mulle ainakin iloa kuvaamiseen, kun ei tartte raahata kaiken maailman järkäleitä ympäri maailmaa. kameran valinnoissa hifistellään liikaa, ominaisuudet on toki tärkeitä mutta "toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä" sanoi Nyblin aikoinaan.
tällä kameralla g10 olen kuvannut lukuisiin näyttelyihin kuvia ja mielestäni kameralle tulisi pystyttää patsas

Tiedoksi että Canonilla myös uus laadukas pokkari S90 about 425€. Kuvalaatu vastaa käsittääkseni tuota g-sarjaa. Matkakäytössä pokkarit on tosiaan parhaimmillaan. Itse koitan ens reissulle ottaa pokkarin lisäksi järkän mukaan yhdellä kiinteällä valovoimaisella f1.4 lasilla. Kattoo nyt toimiiko homma noin mulla.

Mikä olis paras digikamera 200-300 euron hintaluokassa? Tuo vanha kamera alkaa olla niin paskana että pitää päivittää uuteen.

Katselin tällaista:

g_02302016.jpg

http://www.europe-nikon.com/product/fi_FI/products/broad/1751/overview.html

Hintaa vain pari hunttia ja ilmeisesti jonkin sortin testivoittaja. Kellään kokemusta ko. kamerasta? Ominaisuudet ilemisesti ihan ok tällaiselle peruskuvaajalle.

Missä Canonin pokkarissa on paras hinta/laatu suhde? Pitäis löytää pieni, edullinen ja helppokäyttönen kamera. Canonin järkkäri jo perheestä löytyy ja siihen ollaan tyytyväisiä, mutta on välillä liian iso otettavaksi mukaan joka paikkaan.
Kannattaako esim. maksaa 100 euroa lisää että saa Canon Ixusin 110 vai ostaako halvemman 95IS ??

Latest posts

Back
Ylös Bottom