SUPERCARB 1kg -40%

Hikoilusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu

Mopsy80

Hopeless Gage
Kuinka paljon hikoilet ja millaisissa tilanteissa hikoilet eniten?

Minä en treenatessa hikoile mitenkään yli äyräiden vaikka yleensä täysillä vedän/nostan, mutta etenkin öisin hikoilen kamalasti. Nukun aina alasti, on pakko - itse asiassa opin tavan mieheltä jo ennen kuin hikoiluni lisääntyi, se siis lisääntyi selvästi kun aloitin salitreenin ja lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Makkarissa ei ole mitenkään kuuma, mutta silti välillä lakanat ovat kohdaltani ihan märät kun herään.

Myös aamukahvin jälkeen etenkin jos yhtään liikun, olen heti ihan hiessä sekä useimmiten seksin aikana hikoilen huomattavan paljon. Tuliset ruuat saavat myös hikoilemaan huomattavasti.
Olen huomannut yleisestikin palelevani paljon vähemmän kuin ennen, sillä tarkenen kevyemmässä vaatteissa etenkin aamuisin ja aamupäivisin.

Käytän lisäravinteena mm. L-tyrosiinia ja sitä kahvia juon paljon, mikä saattaa vaikuttaa ehkä tähän ominaisuuteen myös.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ennen en hikoillu ku öisin, mutta nyt oon alkanu hikoilee ku putous salilla ja jos on kotona vähänki kuuma. Öisin en enää hikoo just ollenkaan mut on tukalaa kun välillä rupee ihan hiki vaan valuu ku istuu jossain :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ennen en hikoillu ku öisin, mutta nyt oon alkanu hikoilee ku putous salilla ja jos on kotona vähänki kuuma. Öisin en enää hikoo just ollenkaan mut on tukalaa kun välillä rupee ihan hiki vaan valuu ku istuu jossain :D
Onko sulla mitään ideaa, mistä muutokset hikoilussa voisivat johtua? Kuten kilpparista? Onko ruokavaliossa muutoksia?

Mulla hikoiluun liittyy pahimpana lieveilmiöinä finnien massiivinen lisääntyminen selässä ja nyt jo rinnassa ja kaulassakin sekä jopa otsassa, jossa ei todella pitkään aikaan ole ollut finnin finniä niin nytpä sekin kukkii. Finnien takia olen ennenkin kokeillut vähentää maitotuotteita ja rasvaa ruokavaliosta, mutta yritykset ovat kaatuneet siihen ettei pää kestä mitään rajoituksia. Jostain luin myös että alkoholi saattaa pahentaa hormonaalista aknea naisella, joten sekin pitäisi jättää tai vähentää ihan minimiin ainakin.

Ennenku en hikoillu ni söin tosi vähän hh, nytku syö reippaasti ni johan hiki lentää! Ja veikkaan kyl tyroksiiniakin syypäänä. Nytki istun syömäs puuroa ja oon aivan litimärkä hiestä :D

Ootko kokeillu kuoria sun ihoa, auttaako se finneihin? Mullakin rinnassa ja käsissä pientä hikinäppyä ja tukkeumaa, ei oo nätin näköstä. No onneksi aurinko auttaa niihi aika hyvin :)

Ennenku en hikoillu ni söin tosi vähän hh, nytku syö reippaasti ni johan hiki lentää! Ja veikkaan kyl tyroksiiniakin syypäänä. Nytki istun syömäs puuroa ja oon aivan litimärkä hiestä :D

Ootko kokeillu kuoria sun ihoa, auttaako se finneihin? Mullakin rinnassa ja käsissä pientä hikinäppyä ja tukkeumaa, ei oo nätin näköstä. No onneksi aurinko auttaa niihi aika hyvin :)
Mähän olen voimallisesti toisaalla puolustanut runsasta rasvansyöntiäni koska se sopii päälleni, mutta oletus on nyt yhä vahvempi että muutenkin rasvaiselle iholleni se ei sovi ja tämä jokapaikanakne vaikuttaa jo mielialaankin todella paljon, se on pakko saada kuriin.

Kuorin kyllä, mulla on sellaiset karheat kuorintahanskat suihkussa, ei auta. Tosin jos niissä hanskoissakin on jotain epäpuhtauksia...? No, otan käyttöön uudet. On myös kuorinta-aineita hankittu mutten ole jaksanut vielä ottaa käyttöön. Kosmetologikin sanoi että mulla on sellainen iho jota voi ja kannataa kuoria vaikka joka päivä. Kiitos muistutuksesta.

Maitotuotteista ja sokerista sanotaan usein myös että lisäävät finnejä. Itse uskon silti rasvan olevan nyt suurin syyllinen ruokavaliossani, tai sitten alkoholi.

ne hanskat kannattaa pestä usein, keräävät pöpöjä ku kuollut ihosolukko jää niihin :) jos sun kuorinta-aine on hellävaranen ja pienirakeinen niin sillon voi kuoria useasti viikossa mut jos se on tosi voimakas niin sit ei ihan niin usein, se saattaa sillon ärsyttää ihoa ja se rasvottuu enempi. ja kosteutta tarvii myös toki, esim joku öljytön ihoa tukkimaton voide! t.kosmetologi ;) rasvainen ruoka on osin liitoksissa finneihin juu, mutta ei ne ihan käsi kädessä kulje. sekin on aika henkilökohtanen asia kun kaikilla rasvanen ruoka ei tee mitään. samoin sokerinen ja prosessoitu sapuska pukkaa epäpuhtauksina ulos.

Heeetkinen, mulla taitaa olla ihan sama homma! Ihmettelin oikein, kun ei meinannut puntillakaan irrota hikeä muuta kuin mavea tehdessä suurin piirtein. Otin varovasti hiilarit takaisin osaksi elämää ja johan virtaa. :D

Kaiken kaikkiaan oon kyllä ihan pirun nihkeä hikoilija, eikä hienhajustakaan tarvitse nykyään pahemmin kärsiä. Pitää olla tosi kuuma, jotta hikoilisin tai sitten juurikin treenit/romantiikkaa hikoiluttamassa tai jotain infernaalista sotkua lautasella. Pahin episodi lähimuistiin oli, kun hikoilin öisin koko patjan märäksi ja rintakehän päällä oli oikeasti LAMMIKKO hikeä. Liittyi ilmeisesti siirtotoimenpiteeksi saamaani keltarauhashormonikuuriin, ts. sen loppumiseen. Ihan järkyttävää, toki diagnosoin itselleni useita sairauksia yöhikoilun johdosta myös. :D

Mullaki tuota samaa vikaa ja kun en tästä aatellu vielä painoa karsia nii on vissii vaa hikoiltavat sitte :D mutta mietin voisko kestävyys kunnon kasvatus/ hapenotto kyvyn parrannus jelpata asiaan?

Ai että tänään ketutti bodyjamissa kun erehdyin meneen semmoselle paikalle josta näin itseni peilistä. Hikoilin kuin pieni possu, parissa minuutissa oli naama kirkuvanpunainen ja joka paikka märkä ku oisin suihkusta tullut.

Miten ne muut typyt pystyy joraamaan hikoilematta? Ja millä tän naaman punaisuuden vois estää? Ahistaa. :oops:

Ugh.

Suositut

Back
Ylös Bottom