Hiit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

May

Ikä
44
Onko täällä porukalla kokemusta HIITistä? Satuin salilla lukemaan artikkelin em. treenimuodosta ja tuntu tod kokeilemisen arvoselta jutulta!!
Mitenkä te HIITtaatte ja millon? Kannattaako HIIT tehdä punttitreenin kaa samana päivänä vai välipäivänä? Miten syömiset, eli pitäskö tehdä tyhjällä massulla, ja mites syömiset HIITin jälkeen? Mulle tuntus ainakin olevan tuo juoksu sopivin laji tähän, mut eikös se mene pelkäksi kellon vilkuiluksi jos tekee esim puoli minsaa juosua ja puoli kävelyä -tyylillä...? :rolleyes: Löytyskö netistä lisätietoa?

Mä teen aika paljon HIITiä, nyt talvella se on ollut lähinnä kuntofillaria, koska on aika liukasta spurtteja ottaa, keväämmällä enemmän sitten juosten. Kannattaa käyttää mielikuvitusta ja vaihdella vähän niitä treenejä. Elikkä spurtit voi olla eri pituisia, esim. 20-60 s ja palautukset myös. Juosten voit ottaa matkaksi vaikka kaksi puhelinpylvään väliä spurttia, jos et halua tuijottaa kelloa. Tai mäkispurtteja tarpeeksi loivassa ylämäessä.

Eilen tein tosi rankan HIITin hyppytreeninä: 30 s erilaisia hyppyjä ja 1 min palautus välissä. 10 erilaista hyppyä, steppilaudan puolelta toiselle, polvet rintakehään, kyykkyyn-ylös ym. Treeni oli siis 15 min. ja olin totaalisen loppu ja veren maku suussa.. sen päälle vatsat ja saunaan. Joskus teen fillarilla tasavauhtista 10 min. + 10 min. HIIT + 10 min. tasavauhtista. Siinä jotain esimerkkejä. Eli HIIT voi olla mulla pelkästään yksi treeni, silloin treenaan kaksi kertaa päivässä, tai sitten teen sen puntin päälle. Aamuisin en koskaan HIITtaa koska silloin meen koiran kanssa aina tunnin lenkin.

Nyt tuli kyllä niin sekavan näköinen teksti että morjens, mutta postitetaan kuitenkin :D

Ai niin, jos teet pelkän HIITin, voit odotella 30-60 min. ennen kuin syöt tai älä ainakaan syö hiilaria (hidastaa jälkipolttoa), mutta jos teet puntin päälle, ota heti HIITin perään palautumisjuoma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom